Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،به  صورت کلی در همه ی کشورهای جهان کم و بیش تورم و افزایش قیمت وجود دارد ولی در برخی از کشورها این تورم و افزایش قیمت بسیار متاثر تر از قیمت ارز خارجی است که کشور ما ایران هم از این قضیه مستثنا نیست. به طور کلی نوسان ارز در سال های گذشته علی الخصوص طی ده سال گذشته بسیار غیر قابل پیش بینی و افزایشی بوده و این افزایش ارز باعث تورم چندین درصدیِ قیمت اجناس شده است و این افزایش قیمت شامل همه ی اجناس اعم از خوراک و پوشاک و وسایل مصرفی چه داخلی و چه خارجی بوده که یکی از اجناسی که مورد بحث ما می باشد انواع تخته وایت برد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر کمی به قیمت های قبلی و فعلی فروش تخته وایت برد دقت کنیم کاملا متوجه افزایش قیمت آن می شویم که در ادامه به بررسی دلایل افزایش قیمت آن می پردازیم.

به طور کلی یکی از دلایل افزایش قیمت در همه ی اجناس می تواند تقاضای بالای مصرف کنندگان باشد و یا کمبود جنس مورد نیاز که درمورد تخته وایت برد نیز در پاره ای از اوقات صدق می کند.

به طور مثال هنگام بازگشایی مدارس و خرید بیشتر وایت برد می توان افزایش قیمت آن را شاهد بود ولی عمدتا افزایش قیمت اصلی وایت برد در این چند ساله مربوط به این موضوع نبوده و این افزایش قیمت مقطعی است. دلیل دیگر افزایش قیمت وایت برد می توان به کمبود مواد اولیه اشاره کرد که آن هم بیشتر مربوط به مواد اولیه وارداتی است که به دلیل تحریم و وارد نشدن مواد اولیه دچار کمبود و درنتیجه افزایش قیمت شدیم و از طرفی مجبور به واردات از کشورهای دیگر با قیمت بالاتر که خود باعث افزایش قیمت کلی می شود را دچار شدیم ولی دلیل افزایش قیمت وایت برد را می توان افزایش قیمت ارز دانست زیرا تمام اجناس خارجی وارداتی با ارز خریداری شده و قیمت ارز تاثیر مستقیم بر آن دارد.

با توجه به گرانی و افزایش ارز باعث شد تا وارد کنندگان از آوردن وایت برد آماده خودداری کنند و فقط مواد اولیه مورد نیاز وایت برد اعم از ورق های وایت برد،بست ها ماژیک وایت برد و...را وارد کنند.

 

همچنین وایت برد شیشه ای که مدل شیک تر بروز تر و گران تر وایت برد به حساب می آید افزایش قیمت جدی داشته است زیرا علاوه بر افزایش قیمت مواد اولیه تولید شیشه چه وارداتی و چه داخلی افزایش داشته است.بست های وایت برد شیشه ای که عمدتا از جنس آلومینیم و استیل می باشد نیز به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه بسیار افزایش داشته و باعث شده تا قیمت کلی وایت برد شیشه ای افزایش قیمت چشم گیری همانند وایت برد داشته باشد.

یکی دیگر از دلایلی که می توان برای افزایش قیمت به آن اشاره کرد رنگ های مورد استفاده برای تولید وایت برد شیشه ای است که مدل خارجی آن متاثر از افزایش قیمت ارز بوده و افزایش قیمت چشم گیری داشته است و آن هم دلیلی شده تا قیمت این نوع وایت برد افزایش  داشته باشد.

شاید این سوال در ذهنتان نقش بسته باشد که چرا همه تولیدات وایت برد را صد در صد داخلی نمی کنیم و یا اینکه فقط از مواد اولیه تولید داخل استفاده کنیم . در نگاه اول سوال بسیار منطقی است اما جالب است بدانید امروزه برخی تخته وایت برد ها کاملا تولید داخل بوده و دیگر نیازی به واردات مواد اولیه آن نیست.برخی شرکت ها وایت برد تولید خود را کاملا از مواد اولیه داخلی استفاده می کنند و تماماً ساخت داخل می باشد اما نکته بعدی این است که با افزایش قیمت ارز تورم کلی داشته ایم.تقریبا تمام مواد اولیه تولید داخل نیز با افزایش قیمت زیادی روبرو بوده و همین امر بازهم باعث افزایش قیمت کلی وایت برد شده است.

 

درمورد وایت برد شیشه ای نیز همین امر صدق می کند و مواد اولیه داخلی آن نیز افزایش قیمت داشته و یکی از دلایل مهم تاثیر قیمت هم مربوط به بست های آن می باشد که چون افزایش قیمت فلز در این‌ مدت گذشته زیاد بوده آن را شامل شده است.

مورد دیگری که قبلا به آن اشاره کردیم رنگ مورد استفاده در وایت برد و وایت برد شیشه ای بود که مدل داخلی آن کیفیت صد درصدی را نداشته و مخصوصا در وایت برد شیشه ای به دلیل ریزش رنگ بعد از مدتی و کمبود کیفیت دید بعد از نوشتن روی آن مورد استقبال چندانی قرار نگرفته است.

اگرچه برخی تولیدکنندگان سودجو برای رقابت در فروش و سود بیشتر از رنگ های نامرغوب استفاده می کنند و محصول خود را با قیمت پایینتری عرضه می کنند .

درکل افزایش قیمت انواع وایت برد در این چند سال اخیر بخصوص در سه سال گذشته تحت تاثیر مستقیم افزایش ارز و تحریم ها بوده که دلایل آن را در بالا ذکر کردیم.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لوازم تحریر قیمت لوازم تحریر وایت برد شیشه ای تخته وایت برد افزایش قیمت مواد اولیه قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۲۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

  قیمت لحظه‌ای دلار، یورو و درهم در بازار 

 

قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا چقدر شد؟

 

یک پیشنهاد به مدیران صندوق‌ها برای توسعه سرمایه‌گذاری غیر‌مستقیم

 

مجامع شرکت‌ها و صندوق‌های بورسی در هفته‌ی آینده | بیش از ۲۵ شرکت بورسی مجمع برگزار می‌کنند

 

فروشندگان از خیر سهامداری این نمادها گذشتند

 

کنترل حکشتی به زودی در دستان تامین‌اجتماعی؟! | این انتقال چرا باید برای سهامداران مهم باشد؟

 

۱۰ میلیارد تومان جابجایی سهام بین دو سهامدار عمده؟

 

ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی

 

این نماد در صف عرضه اولیه قرار گرفت

       

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین استان‌های بوشهر و قزوین منعقد شد
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت ۱۴۰۳
  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال