Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@12:21:49 GMT

فرماندار شاهرود: با گرانفروشان برخورد محکم می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۲۲۵۸۴

فرماندار شاهرود: با گرانفروشان برخورد محکم می‌شود

نادر فخری روز پنجشنبه در نشست کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی شهرستان شاهرود افزود: بازاریان در زمان جنگ تحمیلی و همچنین در انجام کارهای نیک همواره در خط مقدم قرار داشتند و از ارکان مهم و تاثیر گذار در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه تعداد اندکی با گرانفروشی و کم فروشی به دنبال اهداف ناشایست خود هستند، تصریح کرد: امروزه منشاء بیشترین نارضایتی ها درجامعه گرانفروشی است که این امر حساسیت برای مسوولان ایجاد کرده است البته در این شهرستان که اصنافی متدین در بازار فعال هستند مشکل آنچنانی نداریم و تنها عده محدودی مبادرت به گرانفروشی و کم فروشی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فخری از انتخاب ۶۰ بسیجی به عنوان بازرس افتخاری خبر داد و ابراز داشت: این تعداد از بسیجیان توسط اداره صنعت، معدن و تجارت آموزش های لازم جهت بازرسی از اصناف را می بینند، برای آنان کارت صادر و به ۶ گروه ۱۰ نفره زیر نظر یک سربازرس که مورد اعتماد قاضی رسیدگی کننده است تقسیم و فعالیت خواهند کرد.

فرماندار شاهرود با اشاره به اینکه تعداد هشت هزارو ۵۰۰  کاسب در این شهرستان فعال هستند، اظهار داشت: بازرسان بسیجی آموزش دیده در حد شناسایی عمل کرده و بازرسان اداره صمت به صورت تخصصی وارد عمل خواهند شد.

معاون استاندار سمنان ادامه داد: اگر بازرسی ها، پیگیری و نظارت ها منجر به تنبیه فرد و بازدارندگی نشود این تلاش ها بی ثمر خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید در کنار تذکر و تنبیه از چند بازاری خوش انصاف هم قدردانی شود، خاطرنشان کرد: تشویق و تنبیه با هم در یک زمان تاثیر بسیار خوبی درعملکرد بازاریان خواهد داشت و موجبات رضایتمندی شهروندان را هم فراهم می کند.

فرماندار شاهرود با اشاره به اینکه تشویق ایجاد انگیزه می کند، ابراز داشت: باید با نظارت بیشتر و به موقع احساس آرامش، اطمینان و اعتماد را به شهروندان القاح کرد.

کارشناس مسوول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هم در این نشست گفت: در راستای دستورالعمل استانی ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی اماکن تجمعی، با مشارکت اداره اماکن عمومی، بازرسی اتاق اصناف و معاونت پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بازدید های شبانه از فعالیت های مراکز غیر مجاز از جمله سوله ها و باغ تالارها و تالارهایی که به صورت غیر مجاز اقدام به بازگشایی کردند، انجام گردید.

علیرضا شیخ زاده افزود: از نوزدهم تیرماه پس از ابلاغ این دستورالعمل تا پایان تیرماه تعداد چهار باغ تالار و سوله غیرمجاز و سه تالار متخلف پلمب شدند.

وی بابیان اینکه این بازدیدهای شبانه استمرار خواهد داشت، تصریح کرد: با تاکید این دستورالعمل، برخورد با اماکن عرضه قلیان هم در دستور کار اداره اماکن عمومی و بازرسی اصناف و معاونت پزشکی قرار گرفته است.

رییس اتاق اصناف شاهرود هم در این نشست عملکرد چهار ماهه واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف را این گونه تشریح کرد: مجموع واحدهای بازرسی شده در طی این مدت  ۲ هزار و ۷۱ مورد، مجموع شکایات مردمی تلفنی و حضوری ۲۴۰ مورد بود.

حسین ترابی با بیان اینکه مجموع پرونده های ارسالی به تعزیرات ۲۱۹ مورد بود، تصریح کرد:ارزش ریالی پرونده های ارسالی به تعزیرات حکومتی ۸۳۳ میلیون ۹۸۲ هزار و ۱۰۰ ریال است.

وی ادامه داد: گرانفروشی، احتکار، تقلب، عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه، عدم صدور صورتحساب، عدم ارائه فاکتور بیشترین موارد تخلف اصناف در طی مدت چهار ماهه نخست بود.

رییس اتاق اصناف شاهرود از اجرای طرح واحد یابی واحدهای صنفی فاقد پروانه از تاریخ اول تیرماه خبر داد و اظهار داشت: این طرح از مهدی آباد آغاز شده و تاکنون تعداد ۴۰۹ واحد شناسایی شده اند.

ترابی افزود: در بازرسی از واحدهای صنفی با توجه به حساسیت بازار، واحدهای صنفی فروش کالاهای اساسی از جمله مرغ، تخم مرغ، لاستیک، لوازم خانگی، روغن موتور، شیر و لبنیات در اولویت بازرسی ها قرار داشتند.

به گفته وی مقدار ۶۰۰ کیلو گرم شکر احتکار شده توسط واحد بازرسی کشف و پرونده برای رسیدگی به اداره تعزیرت ارسال شد.

رییس اتاق اصناف شاهرود با بیان اینکه این واحد درچهار ماهه نخست امسال در ۴۱ گشت مشترک شرکت داشته است، تصریح کرد: نظارت بر توزیع شکر دولتی بر عهده واحد بازرسی اصناف بوده است.

شهرستان شاهرود دارای بیش از هشت هزار واحد صنفی دارای پروانه است. این واحدها زیرمجموعه ۳۵ اتحادیه به فعالیت می پردازند.

برچسب‌ها شاهرود اصناف سازمان تعزیرات حکومتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شاهرود اصناف سازمان تعزیرات حکومتی شاهرود اصناف سازمان تعزیرات حکومتی اتاق اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۲۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛مدیرکل بازرسی خاطرنشان کرد: آنچه که در فرمایشات مقام معظم رهبری، ریاست قوه قضاییه و همچنین از سوی ریاست سازمان بازرسی کل کشور بر آن تأکید شده، راهبرد حمایت از تولید و صنعت گران است و حضور ما در راستای جامه عمل پوشاندن به همین تأکیدها و حمایت حداکثری از تولید و اشتغال است.

محمد تقی حاجی مشهدی از تولید کنندگان خواست در صورت عدم رفع مشکلات و موانع موضوع را به اطلاع اداره کل بازرسی اعلام تا در اسرع وقت پیگیری شود .

وی گفت: ما امروز از دو واحد صنعتی و کشاورزی در چهارباغ  بازدید کردیم مشکلاتی را مطرح که بعضی از این موارد مطرح شده استانی است که با هماهنگی دستگاه های اجرایی به جد پیگیری و تا حصول نتیجه اقدام خواهیم کرد و بعضی از موارد مثل تامین ارز که کشوری است و با سازمان مکاتبه تا از طریق بانک مرکزی حل و فصل خواهیم کرد.

وی از تداوم این بازدید ها تا انتهای سال خبر داد و گفت : ما امروز صحبت های صاحبان صنعت  را شنیدیم توسعه کارخانه ، افزایش ولتاژ ، و تامین ارز مورد نیاز که در مورد برق قرار شد اداره کل برق البرز تا ظرف هفته آتی مشکل ولتاژ و برق مورد نیاز کار خانه را تامین و در مورد ارز اداره کل بازرسی و صمت البرز اهتمام جدی برای تامین آن داشته باشند و توسعه شرکت هم از الویت هایی است که در دستور کار قرار گرفت. 

مدیرکل بازرسی استان در ادامه گفت: کمک به توسعه صنعت و تولید بعد از مبارزه با فساد اصلی‌ترین اولویت اداره کل بازرسی استان است.

او افزود: با بازدید از واحد‌های تولیدی مشکلات و موانع پیش رو به درستی احصا و از تمام ظرفیت‌های قانونی برای کمک به تولید بهره گرفته می‌شود.

دیگر خبرها

  • موتور پمپ‌های غیرمجاز روی رود قره آغاج قیر و کارزین جمع‌آوری شدند
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد