Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه چین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد اتهام‌زنی‌های آمریکا به کنسولگری ما در هوستون نقض قوانین بین‌المللی است.

آمریکا روز چهارشنبه به دولت چین ۷۲ ساعت مهلت داد تا کنسولگری اش در هوستون را به دلیل حفاظت از مالکیت معنوی و اطلاعات شخصی آمریکایی ها ببندد، اقدامی که واکنش  و تهدید متقابل چین را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز(پنجشنبه) در پاسخ به این سوال که یک محقق چینی متهم به جعل ویزا و  روابط مخفی با ارتش در کنسولگری چین در سانفرانسیسکو نگهداری می شود گفت: دولت چین از آمریکا می خواهد از هرگونه بهانه جویی برای محدود ساختن سرکوب یا ارعاب دانشجویان چینی در این کشور خودداری کند.

وزارت خارجه چین همچنین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد اتهام‌زنی‌های آمریکا به کنسولگری ما در هوستون نقض قوانین بین‌المللی است که روابط دوجانبه را تضعیف می‌کند.

پکن هشدار داده است  که برای دفاع از حقوق مشروع خود، واکنش مناسب را به تعطیلی کنسولگری چین در هوستون نشان خواهد داد.

وزارت خارجه چین همچنین تاکید کرد باز شدن مرسولات پستی کنسولگری خود در هوستون توسط مأموران آمریکایی، نقض معاهده وین و حمله به شأن و مقام این کشور است.

پکن همچنین از واشنگتن خواست تا از آزار دانشجویان و اعضای آکادمیک چین در آمریکا دست بردارد.

کنسول کل چین در هوستون نیز گفت از شنیدن اینکه واشنگتن دستور تعطیلی کنسولگری هوستون را داده، کاملا متعجب شده است و افزود ایالات متحده هیچ مدرکی دال بر فعالیت های ادعایی جاسوسی که عامل این اخراج باشد، ارائه نکرده است.

کای وی، کنسول کل چین در گفت و گو با ای بی سی ۱۳ در پاسخ به ادعاهای واشنگتن مبنی بر دست داشتن این کنسولگری در جاسوسی اقتصادی گفت: می دانم، آمریکایی ها اسم این را قانون و مقررات می گذارند و شما می دانید که گناهکار نیستید، تا زمانی که ثابت کنند شما گناهکارید. پس، اگر شما می گویید ما کار اشتباهی انجام داده ایم، مدرک بدهید. در غیر اینصورت ما بیگناه هستیم، تا زمانی که اثبات شود.

این مقام ارشد چین از ایالات متحده خواست تا حقایق را بررسی کند و تاکید کرد: فرقی نمی کند که شما دیپلمات ارشد باشد یا یک دیپلمات بسیار خرد، درس اول این است که حقیقت را بگویید.

او همچنین گفت، هرگز فکرش را هم نمی کرده که با چنین رفتاری مواجه شود زیرا این کنسولگری برای ایجاد روابط دوستانه میان ایالات متحده و چین کار می کرد.

/ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزارت خارجه چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۲۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مشاور قالیباف درباره بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده در کف خیابان؟!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، واکنش ها به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها همچنان ادامه دارد. در جدیدترین واکنش به این موضوع، مهدی محمدی مشاور رئیس مجلس، در یادداشتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت؛

ضرورت فوری لطمه زدن به تاثیر شگفت عملیات وعده صادق بر افکار عمومی ایران، و سپس آغاز مناقشه برانگیز عملیات پلیس در مقوله حجاب، اجرای یک پروژه جدید روانی برای تحریک جامعه در حوزه زنان را کاملا پیش بینی پذیر کرده بود. قدم بعدی ممکن است یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده کف خیابان باشد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901597

دیگر خبرها

  • شیوه واکنش به نشانه‌های هشدار دهنده خودکشی
  • چطور به نشانه‌ های هشدار دهنده خودکشی واکنش نشان دهیم؟
  • هشدار انریکه به دورتموند: چیزی برای از دست دادن نداریم
  • تظاهرات ضدصهیونیستی دانشجویان پاکستانی در مقابل کنسولگری آمریکا
  • فعال حقوق بشر سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را بر هم زد
  • هشدار به کارمندان؛ حقوق بگیران حق دریافت هدیه ندارند!
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • خود را مکلف به دفاع از حقوق عامه کسانی می‌دانیم که زبان شکایت ندارند
  • هشدار مشاور قالیباف درباره بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده در کف خیابان؟!
  • مناف هاشمی: مجلس ردیف بودجه رویداد‌های بین المللی را حذف کرد/ بالای ۳۵ سهیمه المپیک خواهیم داشت