Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار اصفهان گفت: جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با توجه به شرایط کرونا در مهرماه، تعیین تکلیف می شود. البته برای برگزاری بخش هایی از این جشنواره به صورت آنلاین برنامه ریزی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، قدرت اله نوروزی در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» با اشاره به اینکه طرح «هر یکشنبه یک افتتاح» طرحی است که شهروندان در جریان آن قرار دارند و همین هفته در منطقه 13 از پروژه های عمرانی – خدماتی جدید برای شهروندان این منطقه بهره برداری شد، اظهار کرد: از این هفته ورزشگاه بزرگ دستگرد فعالیت خود را آغاز کرد، بوستان آزادی هم در اختیار مردم این منطقه قرار گرفت و به سرانه ورزشی و فضای سبز منطقه 13 اضافه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     

 

وی ادامه داد: احداث بوستان هفت هزار متری در محله قائمیه را آغاز کردیم و در دستگرد هم بوستانی آماده می شود تا در مجموع سرانه فضای سبز منطقه را افزایش داده و به استاندارد نزدیک کنیم.  

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه به خاطر شرایط کرونا شیوه اجرای برنامه ها تغییر کرده است، گفت: درصدد هستیم این کار به یک نفر هم آسیب وارد نکند و پروتکل ها رعایت شود؛ در همین زمینه از فضای مجازی بیشتر استفاده می کنیم تا خدمات لحظه ای هم متوقف نشود. توقفگاه ما فقط جایی است که لازم باشد ریل قطار توسعه برای خدمتی جدید عوض شود.   

وی افزود: تصور می کردیم تا پایان سال حدود 50 پروژه در داخل مناطق شهر اصفهان اجرا شود اما تعداد آنها بیشتر از این موارد است؛ همچنین چند پروژه بزرگ آماده افتتاح است که حضور مسئولان ملی را می طلبد.  

نوروزی ادامه داد: پروژه های جاده فرزانگان و پل آفتاب از جمله این طرح هاست و امیدوارم شرایط محیطی فراهم شود تا مردم با آرامش حضور یافته و نتیجه خدمت فرزندانشان را در این شهر ببینند.

احداث پل قهجاورستان آرزوی 20 ساله مردم است  

وی افزود: اجرای پروژه بزرگ شهید سلیمانی هم سرعت گرفته است و اکنون علاوه بر اینکه پل قد کشیده، پیشرفت طول و عرض آن نیز مشهود است. همچنین از پل آفتاب تا قهجاورستان هم آزادسازی شده و پل از سمت قهجاورستان هم در حال ساخت است.  

شهردار اصفهان گفت: پل قهجاورستان آرزوی 20 ساله مردم بود و اکنون تا بهاران را آزاد کردیم. برای وجب به وجب این آزادسازی ها با مردم توافق شده است که حجم آن دو هزار و 600 متر طول در 75 متر عرض پل است که اکنون در اختیار پیمانکاران قرار گرفته است.

وی ادامه داد: 500 متر رمپ پل شهید سلیمانی هم در حال ساخت است و فقط از این بخش از حلقه حفاظتی دو هزار و 500 متر دیگر باقی می ماند که آن هم با سرعت پیش می رود.

نوروزی بیان کرد: عدالت فضایی و توسعه متوازن محله به محله رخ می دهد و این قطار در حال حرکت است، پیمانکاران می دانند چقدر این شرایط سخت است اما این دشواری، هرگز در کار ما توقف ایجاد نکرده است. ما مشکلات زیادی داریم، باید شبانه روز برنامه ریزی کرد، در همین ارتباط نیازها سنجیده و مطالبات مردم در قالب پروژه های جدید اندیشیده شده است و از اوراق مشارکت و صرفه جویی هم برای جلو بردن پروژه ها استفاده می کنیم.

وی در مورد دغدغه یکی از شهروندان در مورد استفاده گردشگران ناژوان از دسترسی محلی در نصرآباد و ایجاد مزاحمت برای مردم، اظهار کرد: در مورد ناژوان، باید موضوع به دو بخش تقسیم شود؛ یک بخش اینکه ناژوان به عنوان ریه شهر چه خواهد شد؟ چگونه نگهداری شود؟ حقوق مالکان چه خواهد شد و نقش وزارت نیرو به عنوان متولی حریم رودخانه چه خواهد بود؟ تاسیسات و مستحدثات شهرداری در این حریم چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد؟ نقش وزارت کشاورزی چه خواهد بود؟ شورای عالی شهرسازی چه می خواهد می کند و تعارضات بخش عمومی و خصوصی چه خواهد شد؟

کنترل تردد در ناژوان از هشت شب تا دو بامداد

شهردار اصفهان در مورد رفع دغدغه این شهروند تصریح کرد: این بحث با مشارکت همگانی شهروندان از جمله موتورسواران و خودروسواران باید حل شود اما حق ساکنان، مقدم است و استفاده از هیچ حقی نباید موجب تضییع حقوق دیگری شود چراکه آنها دائما ساکن هستند و ما موقت از این جا استفاده می کنیم.

وی افزود: دسترسی باغ پرندگان از ورودی ضلع جنوبی و از مسیر پل وحید است اما تابلوهای هدایتی برای مردم وجود دارد و باید از تردد غیرمجاز جلوگیری شود. نمی گویم با مردم مقابله شود بلکه باید تعامل فرهنگی ایجاد شود و در حال حاضر دادستانی، نیروی انتظامی و شهرداری به این مسئله ورود پیدا کرده اند و توافقاتی صورت گرفته تا از هشت شب تا دو بامداد ناژوان تحت کنترل بیشتر باشد تا نظم برقرار شود.

نوروزی در پاسخ به یک شهروند در مورد تعیین تکلیف خانه هایی که در کوچه عطایی در محله بابوکان معطل مانده است نیز اظهار کرد: این قسمت در محدوده منطقه دو است و اینجا کاربری کشاورزی دارد؛ همچنین اسناد مالکیت زمین ها هم رسمی نیست و قولنامه ای است و با چالش هایی مواجه هستیم که این موضوعات باعث شده تا خیابان سازی بابوکان در اولویت کاری شهرداری قرار نگیرد.   

وی افزود: این دغدغه می تواند یک خانواده را به چالش بیندازد و نیاز به همکاری دستگاه های دیگر هم وجود دارد چراکه زمین ها کاربری کشاورزی دارد و برخی از این مشکلات به تنهایی در دست شهرداری نیست.

شهردار اصفهان تصریح کرد: وقتی موضوع تغییر کاربری زمین کشاورزی در کمیسیون ماده 5 مطرح می شود، شهرداری به عنوان متقاضی، تقاضا و دفاع می کند اما با موافقت جهاد کشاورزی روبرو نمی شود، از نظر این سازمان هر زمینی را هم نمی توان تغییر داد که دلایلی هم دارد اما ما دغدغه داریم نگرانی شهروندان هم رفع شود.

وی افزود: برای رفع چالش قولنامه ای بودن زمین ها و خانه ها هم، خود مالکان باید به اداره ثبت مراجعه کنند.

توسعه شهر با توافق مردم

نوروزی در پاسخ به شهروندی در مورد احداث ادامه خیابان شهید احمدی در منطقه 7 هم تصریح کرد: قبلا ادامه خیابان شهید احمدی در اولویت اجرایی نبوده اما برای آزادسای تلاش زیادی شده و بخش هایی مانده که برخی مالکان در توافق با شهرداری به نتیجه نرسیدند؛ اگر توافق صورت نگیرد ناگزیریم از اعمال ماده 8 استفاده کنیم.

وی افزود: بر اساس ماده هشت، زمین هایی که در طرح است با نظر کارشناس رسمی، قیمت گذاری می شود و ما هم پول ملک را به حساب دادگستری واریز می کنیم و با حکم قضایی زمین آزادسازی می شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: تمایل داریم برای توسعه شهر توافق در کار باشد که رضایت مردم حاصل شود؛ توافق، یک امر دو جانبه است و اگر یک نفر مخالفت کند، کار مردم عقب می افتد.   

وی افزود: در حال برنامه ریزی برای سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان هستیم. هم اکنون فراخوان المپیاد فیلم سازی نوجوانان به صورت آنلاین منتشر شده است. برگزاری این دوره جشنواره متاثر از شرایط کرونا است. قطعا بخشی به صورت آنلاین برگزار می شود و بخشی بر اساس شرایطی که در مهرماه خواهیم داشت، برنامه ریزی و سیاستگذاری می شود.  

وی اضافه کرد: روز ملی فنی و حرفه ای را در پیش داریم؛ مهارت آموزی نسل جوان می تواند کارآفرینی را رونق دهد و در این زمینه جوانان می توانند از سازمان فنی و حرفه ای استفاده کنند چراکه ظرفیت خوبی دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان ناژوان شهرداری اصفهان جشنواره فیلم کودک و نوجوان شهردار اصفهان برنامه ریزی چه خواهد پروژه ها زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۳۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در روستای سرکره شهرستان دشتستان استان بوشهر برگزار شد و ساکنان ۶ روستای دشتستان ضمن پذیرایی از میهمانان، خانه‌هایشان را با تمام تجهیزات در اختیار شرکت‌کنندگان در این رویداد قرار دادند.

در آیین اختتامیه این جشنواره، برترین‌های بخش «چاووشی‌خوانی، منقبت خوانی»، «پرده‌خوانی، نقالی» و «عکس روستایی» معرفی شدند.

مدیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام با بیان این‌که رویکرد جشنواره فرهنگی هنری رضوی، مردمی‌سازی و مشارکت مردم در برپایی این جشنواره است، افزود: آشنایی بیشتر جوانان و نوجوانان با فرهنگ رضوی از اهداف مهم برگزاری این جشنواره در روستا‌ها است.

فرهاد قائمیان با قدردانی از مردم روستا‌های دشتستان و به‌ویژه سرکره در میزبانی از هنرمندان این جشنواره گفت: سیره رضوی در استان بوشهر به ویژه در روستا‌های این استان ترویج دارد به‌گونه‌ای که مردم روستای سرکره دشتستان به‌عنوان میزبان جشنواره روستایی و عشایری رضوی، از میهمانان در بخش‌های مختلف اسکان، پذیرایی و خدمات‌رسانی استقبال کردند.

وی رشد کمی و کیفی تهیه و تولید آثار در ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: در این جشنواره ۵۰ هنرمند در سه حوزه «چاووشی‌خوانی، منقبت خوانی»، «پرده‌خوانی، نقالی» و عکس روستا از استان‌های خراسان رضوی، اردبیل، مرکزی، لرستان، کرمانشاه، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران، همدان، اصفهان و بوشهر با ارائه آثار خود شرکت کردند.

مدیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) اضافه کرد: ۱۵۰۰ اثر به این جشنواره عرضه شد که در بخش‌های مختلف با رای داوران برترین‌ها انتخاب و تجلیل شدند.

عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر هم با بیان این‌که ولایت‌مداری و عشق به ائمه طهارت علیه‌السلام در مردم استان بوشهر نهادینه است، گفت: مردم استان بوشهر توجه ویژه‌ای به فرهنگ و سیره ائمه طهارت علیه‌السلام دارند و خدمت کردن در این مسیر را مایه افتخار خود می‌دانند.

در این آیین از برترین‌ها در بخش‌های عکاسان آزاد، عکاسان روستایی رضوی، پرده خوانی و نقالی روستایی و عشایری رضوی، مدیحه سرایی و چاووشی خوانی روستایی و عشایری رضوی، پیشکسوت نغمه خوان، مدیحه سرا و چاووشی خوان روستایی و عشایری تجلیل شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • برگزاری کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان
  • جشنواره روستایی عشایری آسمان هشتم در بوشهر دارای عمق و پیشرفت بود
  • سند سومین حرم اهل بیت (ع) رونمایی می‌شود
  • پایان جشنواره ملی "شعر کودک و نوجوان رضوی" در همدان 
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • برگزاری مراسم روز ملی شوراها/ ۱۰ درصد شهرهای استان اصفهان بدون شهردار اداره می‌شوند
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان