Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ وزیر راه از افتتاح ‌۲ هزار کیلومتر ‌خط راه‌آهن تا پایان سال خبر داد و گفت: ‌۲ هزار دستگاه لوکوموتیو و واگن باری ‌نیز به ناوگان ریلی ایران اضافه می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، محمد اسلامی ظهر امروز در جریان بازدید از خط دوم راه آهن قزوین ـ زنجان اظهار داشت: توسعه شبکه ریلی کشور جزو سیاست‌های کلی نظام و تأکیدات مقام معظم رهبری و شخص رئیس جمهور است و  با اهتمام ویژه توسعه ریلی کشور را دنبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این دولت اتصال شبکه ریلی به پنج استان در برنامه توسعه محقق شد و برنامه‌های دیگری نیز  تا پایان دولت داریم که در حال انجام است.

اسلامی افزود: تا پایان سال حدود 2000 کیلومتر خط اصلی و خط دوم افتتاح خواهد شد از جمله این خطوط ، خط  ریلی دوم قزوین ـ زنجان است . ماه گذشته  با حضور رئیس جمهور خط دوم کرج ـ  قزوین را افتتاح کردیم و تا پایان سال و  با همت همه مسئولان قطعه قزوین تا زنجان که 171 کیلومتر است را افتتاح خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه 2 هزار میلیارد تومان است که هم سرعت و ایمنی سفر و هم میزان جابه‌جایی بار افزایش می‌دهد و با اجرای آن می توانیم به اهداف تعیین شده در برنامه توسعه ششم برسیم.

 وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سال گذشته 47 میلیون تومان بار در شبکه ریلی جابه‌جا کردیم گفت: هدف‌گذاری ما برای امسال 100 میلیون تن بار است تا بتوانیم سهم مناسب را از حدود 600 میلیون تن باری که سالانه در کشور جابه‌جا می‌شود را از این طریق تحصیل کنیم. 

اسلامی با بیان اینکه افزایش کیفیت، ایمنی و ارتقا رضایتمندی مردم هدف ما در راه آهن است گفت: نوسازی ناوگان و استفاده از قطارهای نو باعث افزایش رضایت مردم خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد‌: سال گذشته 778 دستگاه لوکوموتیو و واگن باری را به ناوگان اضافه کردیم و هدفگذاری برای  امسال افزایش 2 هزار دستگاه دیگر است  تا در سال جهش تولید توسعه ناوگان ریلی را محقق کنیم.

براساس گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ وی افزود:در روزهای آینده مرحله چهارم توسعه ناوگان را برگزار خواهیم کرد در شرایط کرونا با همت صنعتگران این نهضت را ادامه داده و تولید و عرضه ناوگان نو را در دستور کار داریم.

انتهای پیام/ش

R1377/P/S6,59/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ رکورد تلفات جانی ناشی از ابتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی شکسته شد ۲ ‌فرمانده مرزبانی ناجا: ‌تشکیل قرارگاه هوشمندسازی مرزی کشور ابلاغ شد / کشف ۴۶ تن مواد مخدر توسط مرزبانان ۳ گزارش| اما و اگرهای ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان/ ‌قانون ۶۰روزه‌ای که ابلاغیه آن ۶۰۰روزه شد ۴ هشدار معاون وزیر بهداشت به مردم ایران / ‌هرگز به مازندران سفر نکنید / احتمال ابتلا به کرونا بالاست ۵ درخواست علمای اهل‌سنت از مردم استان گلستان/ دیدو بازدیدهای عیدقربان را تعطیل کنید ۶ ‌تصرف غیرقانونی ۳۴۰ کیلومتر از نوار ساحلی شمال و جنوب ایران / هفته آینده اسامی دستگاه‌های‌ متخلف‌ اعلام می‌شود ۷ بهره‌برداری از فاز نخست پروژه عظیم ۳۷۵۰ هکتاری شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب آغاز شد ۸ فتاح: ‌در مرحله دوم طرح مواسات ورود جدی خواهیم ‌داشت / قرار نیست ‌بنیاد مستضعفان جای دولت بنشیند مهمترین اخبار استانها درخواست حریرچی از مردم /مراودات اجتماعی به حداقل برسد / زمستان و پاییز سخت‌تری در راه داریم فتاح: بنیاد مستضعفان با ‌جوانان انقلابی مناطق محروم را آباد می‌کند / قرار نیست دولت خود را کنار بکشد دیدار مهم استانداران خوزستان و ذی‌قار عراق / رونق تبادلات مرزی ایران و عراق برای مقابله با کرونا‌ دستور رئیس جمهور برای واگذاری زمین‌های بلااستفاده دولتی به شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان‌ مهمترین اخبار تسنیم روحانی: آیین‌های سوگواری و کنکور با رعایت پروتکل‌ها برگزار خواهد شد/ شیوع دوباره کرونا در برخی مناطق به دلیل فعالیت‌های اقتصادی نبود سخنگوی وزارت خارجه: روابط اقتصادی ایران با کشورهای دوست هم‌پای روابط سیاسی پیش نرفته است‌ درخواست حریرچی از مردم /مراودات اجتماعی به حداقل برسد / زمستان و پاییز سخت‌تری در راه داریم توضیحات همتی درباره فرایند پرداخت وام ودیعه مسکن/ بانک‌ها به سایر متقاضیان با نرخ ۱۸ درصد وام ودیعه را بپردازند فتاح: بنیاد مستضعفان با ‌جوانان انقلابی مناطق محروم را آباد می‌کند / قرار نیست دولت خود را کنار بکشد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: راه و شهرسازی تا پایان سال وزیر راه راه آهن ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۳۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه آهن: کنسرسیوم توسعه ریلی از حسن نیت ما سوءاستفاده کرد

تین نیوز

معاون بهره برداری و بازرگانی راه آهن در خصوص قطار ترانزیتی افغانستان ـ ترکیه با بیان این که کنسرسیوم توسعه ریلی از حسن نیت راه آهن سوءاستفاده کرد، گفت: کنسرسیوم مذکور به تعهدات خود عمل نکرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، مرتضی جعفری در خصوص قطار ترانزیتی افغانستان ـ ترکیه و اظهارات مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی در این رابطه، اظهار کرد: بر اساس صورت جلسه هایی که موجود است قرار بر این شد راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای قطارهای عملیاتی جهت اصلاح خطوط و ادامه خط آهن روزنک ـ هرات مساعدت کند.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه این که طی بازدید معاون فنی راه آهن، اشکالات در خط آهن موجود را کتباً اعلام و آن را هم برای نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور افغانستان و هم راه آهن کشور افغانستان ارسال کردیم.

وی افزود: نظر بر این بود بعد از انجام اصلاحات خط آهن، قطار تجاری (افغانستان ـ ترکیه) راه اندازی شود، اما تا کنون هیچ اقدامی که منجر به رفع اشکالات شود به راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام نشده است.

معاون بهره برداری و بازرگانی راه آهن با بیان این که کنسرسیوم به صورت کلی اعلام کرده که کارهایی را در این رابطه انجام داده است، اضافه کرد: البته مشخص بود با توجه به امکانات این کنسرسیوم، امکان این که بتواند استانداردهای اولیه راه آهن را فراهم کند، ندارد، به این دلیل که رعایت استانداردها نیازمند به ماشین آلات تخصصی دارد و کنسرسیوم مذکور این دستگاه ها را در اختیار ندارند.

جعفری با یادآوری این که "همواره اعلام کرده ایم این آمادگی را داریم تا با همکاری راه آهن افغانستان به استانداردهای موردنظر برسیم."، گفت: در آخرین مکاتبه با کنسرسیوم توسعه ریلی در اواخر سال گذشته تأکید کردیم که «نتیجه اقدامات تعهدشده را به راه آهن اعلام نکرده اید اما در راستای تعاملات قطارهای عملیاتی را به این مسیر اعزام می کنیم»".

وی بیان کرد: این در حالی بود که کنسرسیوم از حسن نیت راه آهن جمهوری اسلامی ایران سوء استفاده کرد و واگن تخلیه شده را بارگیری کرده و بدون هیچ هماهنگی با راه آهن ایران ارسال کرده است. همان شب (اوایل اردیبهشت 1403) از مأمور مربوطه و مدیرعامل کنسرسیوم موضوع را پیگیری کردم که گفتند واگن بارداری وارد کشور نشده است.

وی با تأکید بر این که "در آنجا (افغانستان) هنوز هیچ ارتباطی با مرز نداریم."، اظهار کرد: هنوز چه از طریق تلفن ثابت، چه بیسیم و چه تلفن همراه ارتباطی با مرز ریلی نداریم، فقط به استناد اظهارات مدیرعامل کنسرسیوم و مأمور وی مبنی بر این که لکوموتیو به صورت منفرد وارد کشور شده است و واگن بارداری وارد نشده است، اعلام کردیم که قطاری وارد ایران نشده است.

معاون بهره برداری راه آهن جمهوری اسلامی ایران در عین حال ادامه داد: این در حالی بود که با بررسی های صورت گرفته متوجه شدیم کنسرسیوم دروغ گفته است و قطار وارد ایستگاه شمتیغ در مرز ایران و افغانستان شده است و اظهارات آنها مبنی بر ورود منفرد لکوموتیو هم دروغ بوده است.

جعفری خاطرنشان کرد: فیلم منتشرشده از ایستگاه روزنک بود و برآورد راه آهن این بود که کنسرسیوم توسعه ریلی یک فیلم تبلیغاتی ساخته است، نکته جالب این که مسئولان گمرک هم در این رابطه ابراز بی اطلاعی کرده اند، چگونه کنسرسیوم مذکور مدعی شده است که همه سازمان های مربوطه از ورود قطار به کشور اطلاع داشته اند؟

وی خواستار ارائه مستندات کنسرسیوم توسعه ملی در رابطه با داشتن مجوزهای لازم برای ورود قطار شد و با بیان این که هیچ هماهنگی ای در جهت در جریان قرار دادن راه آهن برای ورود قطار ترانزیتی افغانستان انجام نشده است، اضافه کرد: 10 واگن باردار در مرز شمتیغ متوقف شده است. با دستور مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با ورود این 10 واگن موافقت شد، این در حالی است که هنوز هیچ اقدامی از سوی کنسرسیوم توسعه ریلی برای انجام تشریفات گمرکی صورت نگرفته است.

وی با بیان این که کنسرسیوم مذکور اظهارات گمرکی را به گمرک تسلیم نکرده اند، تصریح کرد: با توجه به این که امکان سوء استفاده مجدد کنسرسیوم وجود دارد، فعلاً راه آهن اقدامی در این رابطه انجام نداده است. بهتر است کنسرسیوم به جای ادامه دروغ پردازی و تشویش اذهان عمومی از مسیر درست کار را پیش ببرند.

وی همچنین گفت: در زمان حاضر در ترکمنستان دو مرز فعال داریم و فعالان اقتصادی در حال واردات و صادرات بار ترانزیتی هستند. در مرز رازی و میرجاوه نیز ترانزیت کالا در جریان است، اما کنسرسیوم توسعه ریلی چون نمی خواهد مقررات راه آهن را انجام دهد تلاش می کند با دروغ پردازی جو را به هم بریزد و کارهایی را که خارج از مقررات است، انجام دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کنسرسیوم هنوز تشریفات گمرکی قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران را انجام نداده است
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» ترانزیت را از مجاری قانونی پیگیری کند
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • هنوز تشریفات گمرکی برای قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران انجام نشده است
  • تشریفات گمرکی برای ۱۰ واگن باری ارسال شده به مرز شمتیغ انجام نشده است
  • راه آهن: کنسرسیوم توسعه ریلی از حسن نیت ما سوءاستفاده کرد
  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران
  • افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال