Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه رادیویی فرهنگ پنج‌شنبه و جمعه، با برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی، لحظات پرباری را برای شنوندگان خود رقم می‌زند.

زوجی که پول برگزاری ازدواجشان را برای کنترل کرونا هزینه کردند در «قند و فرزند»

 برنامه «قند و فرزند» با هدف ترویج فرهنگ فرزندآوری، پنجشنبه‌ها ساعت ۱۴:۳۰ به مدت ۴۵ دقیقه پخش می‌شود این برنامه مسابقه محور این هفته میربان زوجی است که بخشی از هزینه‌های عروسی خود را برای مبارزه با ویروس کرونا اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ققنوس و چگونگی پاسداشت زبان و ادب فارسی

برنامه ادبی «ققنوس» رادیو فرهنگ که مجله‌ای شنیداری با محوریت شعر و ادبیات است نیز پنجشنبه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی اختصاص دارد.

در این برنامه که علاوه بر شعرخوانی شاعران، تازه‌ترین رخداد‌های ادبی، شناسایی و تحلیل ادبیات کشور‌های جهان، ظرفیت‌ها و ظرافت‌های ادبیات عامه و پاسداشت زبان و ادبیات فارسی از زبان کارشناسان خبره و صاحب فن بیان می‌شود اسماعیل امینی به عنوان کارشناس حضور دارد.

نقالی‌های سفره خانه به داستان «تهمورث» رسید

 در برنامه «سفره خانه» ۲ مرداد استاد محمدرضا معجونی با نقالی داستان تهمورث برنامه را آغاز می‌کند و و نمایش رادیویی داستان به بازیگری علیرضا تابان و صاحبه عظیمی و معود خواجه وند پخش می‌شود.

در این برنامه «یاسر موحدفرد»، دبیرکل بنیاد فردوسی و مدیرعامل موسسه فردوسی توس درباره معنای کلمه تهمورث و داستان آن مطالبی را بیان می‌کند، برنامه «سفره خانه» به تهیه‌کنندگی مریم قاسمی، پنجشنبه ساعت ۱۶ به مدت ۳۰ دقیقه از رادیو فرهنگ روی آنتن می‌رود.

گفت و گوی رادیو فرهنگ با «سیدمحمد ترابی» در «نام آوران ایران زمین»

برنامه «نام آوران ایران زمین» این هفته میزبان «سیدمحمد ترابی» پژوهشگر و نویسنده و استاد زبان و ادبیات فارسی می‌شود.
برنامه «نام آوران ایران زمین» کاری از گروه تاریخ واندیشه رادیو فرهنگ است که به گفت و گو با چهره‌های فرهنگی و تاثیرگذار در حوزه‌های مختلف هنری و علوم انسانی اختصاص دارد و پنجشنبه ۲ مرداد در این برنامه علی عظیمی نژادان به عنوان کارشناس مجری با  سیدمحمد ترابی پژوهشگر و نویسنده‌ ایرانی، استاد زبان و ادبیات فارسی که در تصحیح و نوشتن تاریخ ادبیات ایران با استاد مرحوم ذبیح اله صفا همراه بوده ، گفتگو می‌کند.

«نام آوران ایران زمین»  با اجرای کارشناسی علی عظیمی نژادان و تهیه کننده آن رکسانا حمیدی ساعت ۱۸ از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ ای ام ردیف ۵۸۵ بشنوید.

برنامه «هفت کوچه» جمعه سوم مرداد با موضوع عمو در فرهنگ مردم ساعت ۹ تقدیم شنوندگان رادیو فرهنگ می‌شود.

برنامه «زرجامه» به همت گروه کتاب رادیو فرهنگ، نیز به موضوع فرهنگ پوشش ایرانیان می‌پردازد. این برنامه جمعه‌ها ساعت ۱۱ به مدت ۳۰ دقیقه از رادیو فرهنگ روی آنتن می‌رود.

برنامه «بچه‌های مسجد» این هفته با موضوع معماری و تاریخچه مساجد در بخش کارشناسی میزبان «امیر محمدخانی» مدیر بنیاد معماری انقلاب اسلامی و معاون موزه دفاع مقدس می‌شود.

در بخش «با بچه‌های مسجد» علاقمندان می‌توانند شنونده مستند گروه جهادی یکی از مساجد باشند و در ادامه نیز بخش «روایت مسجد» سخنان بزرگان دین درباره مسجد و اهمیت پخش می‌شود، برنامه «بچه‌های مسجد» را به تهیه کنندگی و روایت «مریم قاسمی» و گویندگی «احسان همتی» با نویسندگی «ساناز احمدی دوستدار» جمعه ساعت ۱۲ بشنوید .

در برنامه «دیدار در رادیو» جمعه ۳ مرداد، فاطمه آل عباس گوینده رادیویی از خاطرات خود می‌گوید. ان برنامه با موضوع آشنایی شنوندگان با بزرگان رادیو و شنیدن خاطرات شیرین رادیویی‌ها و قدردانی و گرامیداشت این پیشکسوتان، جمعه‌ها ساعت ۱۶ از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

برنامه «جوانه ها» رادیو فرهنگ با بخش‌های متنوع از نگاهی به صنایع دستی تا معرفی موزه‌ها و دین‌های ایران وجهان جمعه ۳ مرداد همراه شنوندگان می‌شود.

برنامه جوانه‌ها مجله‌ای رادیویی است که نوجوانان اجرای آن را بر عهده دارند و جمعه این هفته در بخش‌های مختلف برنامه های شنیدنی دارد. 

در جوانه‌های این هفته «ایلیا فیضی» دیدنی‌های « باغ دولت آباد یزد» را گفته و همچنین «نیکا نعمتی» نیز در بخش معرفی کتاب به سراغ آشپزخونه‌ «خانوم گیلاس» می‌رود در بخش معرفی مشاهیر نیز «سیمین دانشور» معرفی می‌شود.

در برنامه جوانه‌ها بخشی به موضوع آموزش بازی‌های بومی محلی اختصاص دارد که در این برنامه «نازنین عباسی» آموزش می‌دهد.

در بخش هنر‌های دستی نیز «الینا کیان» به معرفی هنر ریخته گری می‌پردازد و در بخش موسیقی و آواز که «دانیال دلداری» آن را کارشناسی می‌کند با بیانی ساده گام به گام شنوندگان با الفبای موسیقی و آواز آشنا می‌شوند واین هفته نیز گوشه‌ جامه دران از ابو عطا معرفی می‌شود.

یکی از بخش‌های برنامه جوانه‌ها بخش شکوفه باران است که در این بخش زهرا سوری درباره اهمیت خلاقیت در زندگی مطالبی را بیان می‌کند.

«برنامه جوانه ها» به تهیه کنندگی و مشاور محتوایی مریم قاسمی ساعت ۱۳:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رادیو فرهنگ صداو سیما نام آوران ایران زمین زبان و ادبیات فارسی برنامه جوانه ها رادیو فرهنگ پخش می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۴۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه‌های شهادت امام جعفر صادق (ع) از شبکه قرآن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) شبکه قرآن ومعارف سیما برنامه‌های عزاداری و فرهنگی برای بینندگان تدارک دیده است.
روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ویژه برنامه شهادت امام جعفر صادق (ع) ساعت ۱۷:۳۰ و ویژه برنامه «یاد خدا» ساعت ۲۰ به صورت زنده از آستان مبارک امامزده علی بن جعفر شهر قم بر روی آنتن شبکه قرآن ومعارف سیما می‌رود.
تلاوت ادعیه جامعه کبیره نیز ساعت ۲۰:۳۰ روز جمعه به صورت زنده از بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) از شبکه قرآن ومعارف سیما پخش می‌شود.
عزاداری شب شهادت امام جعفر صادق (ع) هم به صورت زنده از هیئت حاج محمدرضا طاهری ساعت ۲۱ روز جمعه برای بینندگان پخش می‌شود.
همچنین ویژه برنامه عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) ساعت ۱۲:۲۰ و آیین چهارپایه خوانی ساعت ۱۷ روز شنبه ۱۵ اردیبهشت از حرم مطهر حضرت معصومه (س) بر روی آنتن شبکه قرآن ومعارف سیما می‌رود.

دیگر خبرها

  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • کتابخانه ای به گستره صدا
  • ویژه برنامه های رادیو ایران در شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • برنامه‌های رادیو ویژه شهادت امام صادق (ع) اعلام شد
  • ویژه برنامه‌های رادیو ویژه شهادت امام صادق (ع) اعلام شد
  • ویژه برنامه های رادیو ویژه شهادت امام صادق (ع) اعلام شد
  • شورای اسلامی و شهرداری شیراز به فرهنگ و ورزش توجه ویژه‌ای دارند
  • سوگنامه رادیو ویژه شهادت امام صادق (ع)
  • ویژه برنامه‌های شهادت امام جعفر صادق (ع) از شبکه قرآن
  • این صدا سال‌ها در رادیو درخشید/ یک نکته درباره «حشاشین»