Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@22:22:57 GMT

دفن ماهانه  ۷۰۰ تن پسماند پزشکی در مشهد

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۲۴۷۹۵

دفن ماهانه  ۷۰۰ تن پسماند پزشکی در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی به طور متوسط ماهیانه نزدیک به ۷۰۰ تن پسماند پزشکی از بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مطب‌های پزشکی در سطح شهر، توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد به شیوه بهداشتی دفن می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، با توجه به ازدیاد این نوع پسماندها، ماه گذشته بهره برداری از دومین ترانشه مخصوص پسماندهای بیمارستانی و عفونی با ظرفیت ۶۰ هزار متر مکعب در محل دفن در مجتمع صنعتی شماره ‌دو در کیلومتر ۳۵ جاده‌ی مشهد –میامی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان پسماندهای بی‌خطرسازی شده ۳۲ بیمارستان را جمع‌آوری و در ترانشه‌های پسماندهای پزشکی دفن می‌کند. جمع‌آوری و بی‌خطرسازی زباله‌های پزشکی در مطب‌ها و کلینیک‌ها نیز بر عهده دو شرکت بخش خصوصی طرف قرارداد دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد است که این شرکت‌ها پس از بی‌خطرسازی زباله‌های پزشکی، آنها را به محل ترانشه‌های یاد شده منتقل می‌کنند.

همچنین با توجه به شرایط موجود و در راستای پیشگیری از شیوع کووید۱۹، تحویل تجهیزات محافظت انفرادی از قبیل کفش ایمنی، ماسک، دستکش، لباس و کلاه یکبار مصرف و محلول ضدعفونی به رانندگان و کارگران حمل و جمع‌آوری پسماند بیمارستانی، شستوشو و ضدعفونی کلیه ماشین‌آلات حمل پسماند، اختصاص کارواش مجزا جهت خودروهای بیمارستانی پس از اتمام پست کاری و ضدعفونی ایستگاه‌های خدمات شهری در سه نوبت از جمله اقدامات این سازمان طی ماه‌های اخیر بوده است.

گفتنی است اقدامات یاد شده در زمینه جمع‌آوری و دفن بهداشتی پسماندهای پزشکی با نظارت اداره کل محیط زیست انجام می‌شود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زباله دفن زباله شهرداری مشهد جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۴۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت

محمد علیشاهی مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این حادثه ساعت عصر امروز رخ داد که برای امدادرسانی به مصدومان چهار دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد: تمامی مصدومان توسط اورژانس به بیمارستان حضرت ابوالفضل_چ (ع) کاشمر منتقل شدند.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود