Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون کل وزیر بهداشت در گرگان گفت:متاسفانه به دلیل افزایش بستری گلستان و مازندران برای این دو استان نگران هستیم و‌ وقتی موارد بستری کرونا افزایش پیدا می‌کند موارد فوت هم افزایش پیدا خواهد کرد.از مردم می خواهیم ماسک زده و دید و بازدیدنروند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛  ایرج حریرچی ظهر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا ویروس در سالن اجتماعات استانداری گلستان اظهار کرد: سعی می‌کنیم تمام کمبودهای گلستان را در حد توان جبران و پیگیری مکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: صبح امروز بازدیدی از مازندران و الان از استان گلستان داشتیم. متاسفانه این دو استان شمالی به شدت درگیر بیماری کرونا هستند.

 

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه در گلستان موارد ابتلای شدید را در اسفند پارسال و فروردین در غرب و مرکز استان داشتیم ، تصریح کرد: اما اکنون به لحاظ برخی ملاحظات مانند تولید کشاورزی، قومیتی و مذهبی عمده ابتلا در شرق استان مانند گنبدکاووس کلاله و مراوه تپه است.

 

وی بیان کرد: در کشور ۱۴۰ هزار تخت داریم که ۹۸ هزار تخت دپلتی است و ۳۰ هزار تخت جدید است که در این دولت اضافه شده است و ۴۸ هزار تخت بازسازی شده است.

راه مقابله با کرونا ویروس یک رویکرد رفتاری و‌ تغییر اجتماعی است

به گفته حریرچی؛ اگر تخت‌های ایجاد شده نبود وضعیتمان بسیار بدتر از بسیاری کشورهای دیگر می‌شد که بیماران ۱۶ ساعت در آمبولانس نگه می‌دارند.

 

وی تاکید کرد: راه مقابله با کرونا ویروس تا زمان کشف واکسن یک رویکرد رفتاری و‌ تغییر اجتماعی است و همه باید دید و بازدیدها را به حداقل برسانند و همواره ماسک به صورت داشته باشند.

 

حریرچی گفت: در حال حاضر تقاضا دارم مردم به تحریم توجه کنند و بدانیم که رشد اقتصادی کشور منفی ۶ با هفت درصد است و رشد اقتصادی امسال هم‌منفی خواهیم بود اما همه ما در‌ جو توسعه هستیم، غافل از اینکه دولت باید منابع توسعه را از منبع مناسب تامین کند.

 

وی اضافه کرد: بیماری کوویید ۱۹ مشکل جهانی است و حداقل تا یک سال آینده در حد ملی واکسنی را برای کرونا نخواهیم داشت و این بیماری یک عامل ویروسی دارد که راه مقابله با آن تا زمان کشف واکسن یک رویکرد رفتاری و‌ تغییر اجتماعی است.

 

حریرچی گفت: راهکار مقابله با این بیمار در بیمارستان نیست و رئیس بیمارستانی داریم که ۱۲ روز است در آی سی یو بستری است و از کادر درمان ما در این عرصه جانباز و شهید می‌دهیم.

 

معاون کل وزیر بهداشت بیان کرد: وقتی ترس از بیماری کاهش پیدا می‌کند بزرگترین معضل کاهش ترس و‌ نگرانی از بیماری است.مناسبات اجتماعی ما باید تغییر کند و نباید تفکر بر این باشد که راه حل مقابله با کرونا در بیمارستان است.

 

حریرچی بیان کرد: وقتی در یک شهری که ۷۰ تالار عروسی دارد و‌ فرماندارش می‌گوید نمی‌توانیم عروسی را لغو کنیم چون برگزاری عروسی در این استان یک‌مساله اقتصادی است نشان می‌دهد باید کار فرهنگی و اجتماعی برای مقابله با کرونا انجام دهیم.

نگران گلستان و‌ مازندران هستیم/ پاییز و‌ زمستان از تابستان بسیار بدتر خواهد بود

معاون کل وزیر بهداشت بیان کرد: خیلی از کشورها امیدوار بودند در تابستان فشار این بیماری کم خواهد شد حتی پروتکل سفر برای کادر درمان داشتیم اما تعداد فوتمان ۵۰ درصد بیشتر از فوت زمان زمستان ما است.

 

حریرچی  اضافه کرد: پاییز و‌ زمستان از تابستان بسیار بدتر خواهد بود مگر اینکه رفتار اجتماعی را تغییر دهیم.

 

وی اضافه کرد: متاسفانه به دلیل افزایش بستری گلستان و مازندران برای این دو استان نگران هستیم و‌ وقتی موارد بستری کرونا افزایش پیدا می‌کند موارد فوت هم افزایش پیدا خواهد کرد.

 

۲۰ درصد فوت کشور به‌خاطر شیوع ویروس کرونا است

 

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ۲۰ درصد فوت کشور به‌خاطر شیوع ویروس کرونا است گفت: ۶۹ درصد مردم ما چاق هستند یا اضافه وزن دارند و ۴۵ درصد مردم نوعی از فشار خون را دارند اما این ریز فاکتورها خیلی عاملی برای از دست دادن افراد نیست بلکه نقش عملکرد ویروس خیلی مهم است.

 

حریرچی تاکید کرد: ما در حال حاضر با اطعام در ایام محرم با چالش و‌ مشکل روبرو هستیم و‌ توصیه ما این است برای عید قربان و غدیر و‌ حتی محرم راه حل‌های استانی تدبیر و اجرایی کنید

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مقابله با کرونا افزایش پیدا هزار تخت معاون کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۴۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم ترکیه چقدر است؟

به گزارش صدای ایران از یورونیوز، بر اساس آخرین داده‌های موسسه آمار ترکیه، تورم سالیانه ترکیه در ماه آوریل به ۶۹.۸ درصد افزایش یافت. تورم سالیانه مربوط به قیمت مصرف کننده هم در این کشور در ماه گذشته نزدیک به ۷۰ درصد رسید که کمی کمتر از انتظار بود. این رقم بالاترین نرخ تورم را از نوامبر سال ۲۰۲۲، آن هم به دلیل افزایش شدید قیمت‌ها به ویژه برای هزینه‌های آموزشی، رستوران‌ها و هتل‌ها، به خود اختصاص داده است.

بانک مرکزی ترکیه در ماه مارس نرخ بهره کلیدی خود را به ۵۰ درصد افزایش داد و دلیل آن را ادامه نیاز به مقابله با افزایش تورم در این کشور دانست. این بانک در آن زمان در بیانیه‌ای با اعلام کاهش واردات کالا‌های مصرفی و طلا سایر شاخص‌ها از جمله چسبندگی در تورم خدمات، انتظارات تورمی، ریسک‌های ژئوپلیتیکی و قیمت مواد‌غذایی را عامل تداوم فشار تورمی دانست. بر طبق اعلام بانک مرکزی ترکیه، سیاست پولی انقباضی تا زمان کاهش تورم ماهیانه حفظ خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • تورم ترکیه چقدر است؟