Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر حسن‌بگلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در کشور، ساعات پیک مصرف برق از ساعت ۱۲ تا ۱۶ است، افزود: در این ساعات باید مردم خودشان مدیریت کنند تا مصرف برق پایین بیاید و اگر این کار نشود، جهت پایداری شبکه ما آن را مدیریت کنیم.

وی اضافه کرد: از مردم آذربایجان‌غربی می‌خواهیم که در روزهای آینده که هوا گرم خواهد شد، تنها ۱۰ درصد از مصرف خود را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این استان تا به امروز از سهمیه بالا استفاده کرده و در محدوده قرمز قرار دارد، بیان کرد: برآورد ما این است که اگر میزان مصرف به ۱۱۳ مگاوات برسد، با مشکل مواجه خواهیم شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: امروز با کاهش ۲ درجه‌ای دمای هوا، مصرف برق نسبت به زمان مشابه روز گذشته ۸۰ مگاوات کمتر شده که این نشان می دهد با رعایت در مصرف برق می توانیم پیک بار مصرف برق را کاهش دهیم.

حسن‌بگلو افزود: کنترل برق مصرفی چاه‌های کشاورزی از ساعت ۱۲ تا ۱۶، استفاده از کولر گازی با درجه ۲۴ تا ۲۶ درجه، استفاده از نور طبیعت و کولرهای آبی با دور کند از جمله مهمترین موارد کاهش مصرف است.

وی افزود: تغییر شیفت کاری کارخانه ها بین ساعت ۱۲ تا ۱۶، خاموش کردن نوبتی برخی جایگاه‌های سی‌ان‌جی در این ساعات از دیگر مواردی است که می تواند در کاهش مصرف موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار و ۹۴۶ حلقه چاه کشاورزی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ۳۳ درصد مصرف برق استان را به خود اختصاص داده، اظهار داشت: از این تعداد چاه کشاورزی سه‌هزار و ۳۰۰ چاه را از راه دور کنترل می کنیم و در ساعت ۱۲ تا ۱۶ خاموش می شوند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی افزود: اگر ۵۰ درصد چاه‌های کشاورزی در ساعات پیک بار مصرف بین ساعات ۱۲ تا ۱۶ خاموش شود، در این استان هیچگونه خاموشی نخواهیم داشت.

یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۷۳۱ مشترک برق در آذربایجان غربی وجود دارد.

طی روزهای اخیر به علت گرم شدن بیش از حد دمای هوا، مصرف برق نیز در کشور و آذربایجان غربی رکورد زده است؛ آذربایجان غربی جزو استان های با وضعیت قرمز در مصرف برق است.

برچسب‌ها انرژی برق آذربایجان غربی ارومیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق آذربایجان غربی ارومیه انرژی برق آذربایجان غربی ارومیه آذربایجان غربی ساعت ۱۲ مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۵۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل

به گزارش همشهری آنلاین احمد محمودزاده گفت: آن چیزی که در آموزش و پرورش مهم است محیط کلاس، معلم و دانش‌آموز است و ما پیگیر این هستیم که معلمان حضور ثمربخشی در کلاس‌های درس داشته باشند.

وی افزود: در بازنگری قانون در رویکردهای حمایتی و نظارت بر مدارس غیردولتی، نگاه ویژه‌ای به معلمان مدارس غیردولتی داشته‌ایم. سال‌ها در حق این معلمان اجحاف شده بود و نوعا معلمان در قالب قانون کار، مانند کارگر بودند در حالی که معلم کارگر نیست و بخشی از حضور معلم در کلاس درس و بخشی در محیط‌های یادگیری است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش کردیم ۴۴ ساعت معلمان کاهش یابد و در مجموع به ۳۰ ساعت رسیدیم و این موضوع ابلاغ شده است. بنابراین از امسال معلمان مدارس غیردولتی ۳۰ ساعت کار می‌کنند و با این ساعات فعالیت نیز بیمه آن‌ها کامل خواهد بود.

کد خبر 848925 برچسب‌ها خبر مهم معلمان

دیگر خبرها

  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۴ اردیبهشت
  • معلمان نقش مهمی در کاهش آسیب‌های جامعه دارند
  • خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل
  • پیشرفت ۷۸ درصدی طرح ساماندهی راه‌های روستایی آذربایجان غربی
  • پیشرفت ۶۲ درصدی مصوبات سفر استاندار به بخش‌های ۵گانه ارومیه
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره