Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@08:49:25 GMT

خبر مشروح ۲۰ پنج شنبه ۲ مرداد ۹۹

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۲۵۸۷۳

‍‍‍‍‍‍

تشبیه وضعیت روز‌های کرونایی و آمار جان باختگان به سقوط سرنشینان یک هواپیمای مسافربری را در دقایق نخست این بخش خبری ببینید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، هشدار سازمان هواشناسی درباره بارش‌های رگباری تابستانه در استان‌های شمالی و شمال غرب. با پیش بینی بارش‌های لحظه‌ای شدید در مناطق شمالی آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، گیلان و شمال شرق کشور درباره احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شمال استان هرمزگان و ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق فارس و نیمه غربی کرمان هم رگبار و احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی پیش بینی شده. بارش‌های رگباری در آذربایجان غربی که در برخی مناطق بصورت تگرگ بود سیل به راه انداخت و خسارت زیادی بر مزارع، باغات و زیر ساخت‌ها وارد کرد.

بهره برداری از ۸۱۵ طرح ملی در پانزدهمین پنجشنبه افتتاح، این هفته در بخش آب و خاک و کشاورزی.
۸۰۹ طرح و شهرک گلخانه‌ای، ۵ طرح زیربنایی آب و خاک، ۱۶ هزار و ۸۰۰ هکتار طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار، طرح‌هایی که رئیس جمهور در ارتباط تصویری از اون‌ها در سراسر کشور بهره برداری کرد. با افتتاح این طرح‌ها با سرمایه گذاری سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومن برای ۱۰ هزار و ۳۴۰ نفر فرصت شغلی فراهم شد. رئیس جمهور گفت: برای تأمین محصولات کشاورزی لازمه الگو‌های نوین کشت و آبیاری رو جایگزین الگو‌های سنتی بشه.

*
پیگیری مصوبات سفر‌های استانی در ارتباط تصویری... رئیس دستگاه قضا حل مشکلات کارخانه هپکو و معضل صید ترال رو از دادگستری‌های استان مرکزی و هرمزگان پیگیر شد.   *
دومین صندوق سرمایه گذاریء قابل معامله (etf) هم تا پایان مرداد، ازطریق پذیره نویسیء عمومی، تشکیل می‌شه. این صندوق با نام صنایع پالایش نفت، از شرکت‌های پالایش نفتء تبریز، بندرعباس، اصفهان و تهران تشکیل شده. رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت ثبت نام در این صندوق هم مانند صندوقء دارا یکم، برای همه شهروندانء ایرانیء دارای کد ملی، ممکنه.

*
حق پاسخ مناسب و مقتضی به حملات سایبری و غیرسایبری رو محفوظ می‌دانیم. سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به ادعا‌های برخی دولت‌ها و رژیم‌ها گفت: مقابل حملات سایبری از هر وسیله‌ای حتی ظرفیت‌های سایبری استفاده می‌کنیم. موسوی اضافه کرد: با توجه به دستور گستاخانه اخیر ترامپ، از این پس دولت آمریکا مظنون اصلی حملات سایبری به ایران خواهد بود.

*
درء یک پاسگاه پلیسء ایتالیا که مرکز قاچاق مواد مخدر و فعالیت‌های غیرقانونی بود، تخته شد. هفت نفر از نیرو‌های پلیس، در این پاسگاهء شهر پیاچِنتسا، مشغول قاچاق مواد مخدر، اخاذی، شکنجه و خلاصه سوءاستفاده از قدرت بودن.   *
کوچکترین دستگاه تصویربرداری با امکان اسکنء سه بعدیء رگ، ساخته شد. محققانء استرالیایی و آلمانی، دستگاهی ساختن که با حرکت در رگ‌های خونی، با وضوح میکروسکوپی، اسکن شون می‌کنه. این دستگاه به ضخامت یک تارء موی انسانه. با این روش، بررسی و اسکن دقیق ساختار همهء اندام‌های دور از دسترس، ممکن شده.

*
بازی‌های هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال شروع شده ... در این هفته ممکنه قهرمان لیگ مشخص بشه. اگر نتایج بازی تیم‌های فولاد، استقلال، تراکتور د رمقابل حریفان به تساوی بکشه پرسپولیس با همین نتیجه فعلی قهرمان زود هنگام لیگ میشه. البته در صورتی که نتیجه‌ی این بازی‌ها چیزی بغیر از تساوی باشه پرسپولیسی‌ها می‌تونن فردا با کسب یک امتیاز به قهرمانی برسن.


اخبار کوتاه خارجی

کرونا به جز دردسر‌های بهداشتی و اقتصادی یه گرفتاری دیگه هم برای ژاپنی‌ها درست کرده. لغو مسابقات المپیک. امروز قرار بود افتتاحیه المپیک ۲۰۲۰ باشه که توکیو میزبانش بود. کرونا برگزاری مراسم رو دستکم یک سال به تعویق انداخته. دانشگاه کانسای ژاپن تخمین زده تعویق المپیک ۵ میلیارد پوند به ژاپن خسارت میزنه.

شمار مبتلایان در جهان با افزایش لحظه‌ای از ۱۵ میلیون و ۴۴۰ هزار نفر هم فراتر رفته. از این تعداد بیش از ۶۳۱ هزار نفر جونشون رو از دست دادن. امریکا، برزیل، هند، روسیه و افریقای جنوبی ۵ کشور نخست درگیر هستن. در آمریکا شمار جان باختگان به بیش از ۱۴۶ هزار نفر افزایش یافته. فقط در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۷۱ هزار امریکایی کرونا گرفتن. با افزایش این تعداد، شمار کل مبتلایان کرونا در امریکا به ۴ میلیون و ۱۰۳ هزار نفر رسیده.
بر اساس آمار، بازه زمانی ابتلای یک میلیون نفر در این کشور از ۳ ماه به دو هفته کاهش پیدا کرده. در انگلیس، هم که بیشترین فوتی‌های اروپا رو داره، کرونا باعث فروپاشی شمار زیادی از کسب و کار‌ها شده.   با افزایش خشونت پلیس امریکا در سرکوب معترضان، خیابانهای پورتلند شبیه مناطق جنگی شده. تصاویر منتشر شده حاکی از وخامت اوضاع در این شهر شده است. پلیس و نیروهای نظامی امریکا آتش سرکوب به راه انداختن. از نارنجک های صوتی گرفته تا گلوله های پلاستیکی.  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: خبر 20 ، کرونا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: خبر 20 کرونا هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۵۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد

سرما و یخبندان از اواسط هفته میهمان برخی شهرهای خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، فاطمه زارعی اظهار کرد: بر اساس الگو، داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی، تا اواخر روز سه‌شنبه جوی نسبتاً پایدار و یکنواخت را در استان شاهد هستیم.

وی گفت: به لحاظ افزایش دما تا اواسط هفته‌جاری روند افزایش دما را خواهیم داشت، اما حداقل دما تا صبح سه‌شنبه کاهشی خواهد بود.

کارشناس مسئول هواشناسی استان خراسان‌جنوبی افزود: از صبح سه‌شنبه روند کاهشی دما را خواهیم داشت، به‌طوری که در شهرستان سربیشه، مناطق کوهستانی شهرستان قاین، شهرستان‌های درمیان، بیرجند، حاجی‌آباد، سرایان و فردوس وقوع یخبندان و حداقل دمای صفر درجه قابل پیش‌بینی است.

وی از کشاورزان درخواست کرد تا جهت حفاظت محصولات باقی و گلخانه‌ای تمهیدات لازم را انجام دهند.

کد خبر 749038

دیگر خبرها

  • عرضه خودروهای برقی از یک شنبه هفته آینده آغاز می‌شود
  • آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد
  • اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود
  • هوای گرم و آفتابی تا پایان هفته در مازندران
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی ۱۴۰۳
  • اصفهان پایان هفته بارانی است
  • اصفهان پایان هفته بارانی است/ افزایش ۳ درجه‌ای دما
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان است
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند