Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای از جامعه پزشکی خواست که با توجه به اوج گیری مجدد ویروس کرونا در کشور، ضوابط بهداشتی و اصول حفاظتی در مطب‌ها و دفاتر کار را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

به گزارش ایرما به نقل از سازمان نظام پزشکی، «محمدرضا ظفرقندی» روز پنجشنبه در این نامه خطاب به جامعه پزشکی نوشت: با توجه به اوج گیری مجدد بیماری کرونا و مواجهه بیش از پیش بیماران با جامعه فداکار و ایثارگر پزشکی کشور در مطب­‌ها، دفاتر کار و بیمارستان‌ها که امروز خطوط مقدم این عرصه هستند و از آنجا که حفظ سلامت همکاران ارجمند و امکان ادامه خدمت به بیماران نیازمند در شرایط بحرانی موجود، اولویت قطعی سازمان نظام پزشکی است، خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمایید که رعایت ضوابط بهداشتی و اصول حفاظتی در مطب­‌ها و دفاتر کار بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و نظارت دقیق و اجرایی ضوابط جلوگیری از اشاعه بیماری مد نظر و عمل قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد جهانگیری» معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی نیز در نشست خبری اول مرداد نیز در پاسخ به خبرنگار سلامت ایرنا درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌ها گفته بود: در اردیبهشت ماه تدوین پروتکل‌ها برای مطب‌ها انجام شد. مطب‌ها از ابتدا بسته نبودند. در دندان پزشکی پروتکل‌ها به شدت سخت گیرانه است. در پزشکی هم حتی گفته شده که در ساعت باید ۶ بیمار پذیرش شود که این پروتکل اعلام شده است.

وی بیان کرد: در زمینه نظارت هم دقت‌هایی انجام می‌شود. این‌که به صورت کامل رعایت نمی‌شود، حق با شماست. نکته مهم این است که این رعایت فقط قرار نیست توسط پزشکان انجام شود و یکی از موارد مهم، مراجعه کنندگان هستند. بیماران برای مراجعه به خیلی از متخصصان از شهرستان‌ها می‌آیند. مردم باید سیستم نوبت را رعایت کنند. هرچند درمان به تاخیر افتاده است و ما نگرانی برای سایر بیماری‌ها هم داریم.

معاون سازمان نظام پزشکی گفت: حتما نظارت‌ها را تشدید خواهیم کرد، اما باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم. معیار سنجش مطب با بقیه اقشار متفاوت است. زیرا همه افراد مراجعه کننده یا مشکوک به کرونا بوده یا بیمار هستند. در نتیجه این مکان‌ها ممکن است آلوده‌ترین مکان باشد. باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود و نمی‌توانیم به راحتی پلمب کنیم. منشی پزشک به جز خواهش از مراجعه کنندگان نمی‌تواند کار دیگری انجام بدهد. نکته اصلی این است که باید از ظرفیت‌های فعال استفاده کنیم. بازنگری بر رعایت پروتکل‌ها در دستور کار است. این‌که برای یک مطب محدودیت ایجاد کنیم، باید به این هم فکر کنیم که به جای آن باید چه چیزی ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، تا ظهر امروز (پنجشنبه) ۲۸۴ هزار و ۳۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۲۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۵ هزار و ۷۴ نفر رسیده است.

لینک کوتاه: asriran.com/0036FQ

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کروناویروس نظام پزشکی رعایت بهداشت مطب سازمان نظام پزشکی پروتکل ها مطب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۶۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی استان گیلان گفت: با حضور رئیس اداره حرایم وزارتخانه، محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، ولی جهانی امروز_ جمعه هفتم اردیبهشت_ در تشریح این خبر اظهار کرد: طی هماهنگی قبلی و به منظور تعیین تکلیف نهایی محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان، با حضور امیر ارجمند رییس اداره حرایم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شهردار لاهیجان، معاون و کارشناسان حوزه میراث، فرهنگی، پایش میدانی از سطح شهر انجام و با رفع ابهام و موارد مدنظر شهرداری تفاهم مشترک حاصل و مقرر شد مطالعات تکمیلی و موارد اصلاحی در دستور کار مشاور قرار گیرد.

وی با قدردانی از حمایت‌های عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اسدالله عباسی استاندار گیلان، علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور و علیرضا ایزدی مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی افزود: بنا بر وظایف ذاتی، راهبرد اداره کل صیانت از بافت ها و بناهای تاریخی ارزشمند است و در این راستا تعامل و هم افزایی حداکثری با دستگاه‌های ذیربط همچون شهرداری ها یکی مهمترین اصول و سیاست های پیش روی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان است.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از تلاش و همراهی شهردار لاهیجان به منظور پاسداشت و مراقبت از آثار ارزشمند شهر قدردانی کرد و گفت: حراست حفظ و احیاء بافت ها و بناهای تاریخی وظیفه ی همه افراد و آحاد جامعه است و اگر چه مطابق با قانون و به طور رسمی این مسئولیت بر عهده ی وزارتخانه متبوع گذاشته شده اما مشارکت همگانی برای پاسداشت میراث فرهنگی اجتناب ناپذیر است.

جهانی ابراز امیدواری کرد با تعامل و ارتباط نزدیک با شهرداری لاهیجان، ضمن تسریع در روند تکمیل مطالعات، با تایید شواری فنی و ابلاغ از سوی وزارتخانه، چالش های حوزه بافت و بناهای تاریخی این شهر به پایان برسد.

کد خبر 748198

دیگر خبرها

  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا