Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با بیان اینکه مهم‌ترین ابزار پیاده‌سازی گام دوم انقلاب در دست جوانان است، گفت: بنیان دانشگاه‌ها بر پایه و حضور جوانان استوار شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی بهره‌گیری از ظرفیت‌های معنوی، مادی و سرمایه‌های انسانی دانشگاه به‌ویژه تقویت نقش‌آفرینی مدیران واحدهای دانشگاهی در امر تربیت، ایفای وظیفه دانشگاه در اصلاح محیط دارای اهمیت بوده و بر خلاقیت‌های فردی و مدیریت اسلامی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و اعتلای دانشگاه تأکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یکی از محوری‌ترین و حساس‌ترین معاونت‌های این دانشگاه بوده که علاوه بر ارتباط مستقیم با دانشجویان، تصدی سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرای آنها را در راستای انجام امور مربوط به دانشجویان اعم از رفاهی، فارغ‌التحصیلی، تسهیلات و امور فرهنگی مربوط را عهده‌دار است.

خبرگزاری آنا با توجه اهمیت حوزه فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و تأکید مدیریت جدید بر اصل تمدن‌سازی در دانشگاه بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مجموعه فعالیت‌ها، دستاوردها و برنامه‌های پیش روی این دانشگاه در شهرهای مختلف کشور را بررسی می‌کند.

خبرنگار خبرگزاری آنا در سومین گفتگو از سلسله گفتگوهای «دانشگاه، فرهنگ، دانشجو» با محسن فلاح‌راد معاون فرهنگی  دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان به بحث و گفتگو نشسته و از فعالیت‌ها، دستاوردها و برنامه‌های این حوزه خطیر گرفته تا تبیین گام دوم انقلاب اسلامی،  اسلامی‌سازی دانشگاه و .... را بررسی و واکاوی کرده است. 

فلاح‌راد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در لاهیجان با بیان اینکه فرهنگی و اسلامی‌بودن انقلاب مردم ایران بر سایر ابعاد آن دارای برتری است، اظهار کرد: پس از تبیین گام دوم انقلاب اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب، چند همایش، سخنرانی و کارگاه در این واحد دانشگاهی برگزار و تلاش شد جوانب مختلف این بیانیه مهم به‌ویژه مسائل مرتبط با جوانان، دانشجویان و وظیفه دانشگاه‌ها در ایفای نقش بیشتر درباره اجرای آن مورد بررسی قرار گیرد و در حد توان مبانی آن برای دانشگاهیان تبیین شود.

وی با بیان اینکه برای  اسلامی‌سازی دانشگاه و گسترش فضای معنوی و انقلابی تلاش‌های فراوانی در واحد لاهیجان صورت گرفته است، افزود: این فعالیت‌ها باید با قوت و جدیت بیشتری پیگیری و اجرا شود. به‌نظرم یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های مهم زنده‌نگاه‌داشتن ارزش‌ها، انتقال رشادت‌ها، آرمان‌ها و اهداف عالی انقلاب به نسل جدید به‌ویژه جوانان دانشجو به‌عنوان آینده‌سازان کشور است و باید سعی شود با همکاری تشکل‌های دانشجویی به‌ویژه بسیج و با اجرای برنامه‌های مختلف مانند سخنرانی‌ها و  برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و ... مفاهیم در قالب نو به دانشجویان انتقال داده شود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با بیان اینکه مهم‌ترین ابزار پیاده‌سازی گام دوم انقلاب در دست جوانان است، ادامه داد: بنیان دانشگاه‌ها بر پایه و حضور جوانان پیاده‌سازی شده است و اکثریت دانشجویان واحد لاهیجان را نیز جوانان تشکیل می‌دهند، باید جوانان و اندیشه‌های آنان را بارور و تقویت کرد، ایجاد حس خودباوری، شکوفایی، خلاقیت و باور به شعار ما می‌توانیم باید سرلوحه کار دانشگاه‌ها  قرار گیرد.

جشنواره جوان خلاق لاهیجی برگزار می‌شود

فلاح‌راد اضافه کرد: حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی با همکاری سایر معاونت‌ها به‌ویژه معاونت علمی برای تقویت انجمن‌ها و تشکل‌های علمی، سیاسی و فرهنگی تلاش کرده است و سعی شده در این راستا ایده‌ها و مهارت‌های آنان شناسایی و مورد تشویق قرار گیرد و در آخرین مورد نیز با مأموریتی که از جانب امام جمعه لاهیجان به دانشگاه داده شده است، در حال راه‌اندازی جشنواره جوان خلاق لاهیجی با همکاری سایر ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی و اجتماعی در این شهرستان بوده و بر آن هستیم که جوانان خلاق را شناسایی و مورد حمایت قرار دهیم.

مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان همکاران دانشگاهی به‌ویژه استادان را دارای الگو برای دانشجویان دانست و ادامه داد: برخورد و رفتار همکاران تأثیر بسزایی در شخصیت‌پذیری و ساختن آینده دانشجویان خواهد داشت؛ بنابراین سعی می‌‌کنیم با برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های رودررو با گروه‌های مختلف آموزشی و بیان دغدغه‌ها و هم‌اندیشی با آنها از ظرفیت‌شان  استفاده کنیم. از استادان دغدغه‌مند و انقلابی نیز برای برگزاری کارگاه‌ها، سخنرانی‌ها و کلاس‌های آموزشی مختلف استفاده می‌شود.

فضای مجازی از مهم‌ترین شاخصه‌های تعیین‌کننده و تأثیرگذار فرهنگ

وی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های تعیین‌کننده و تأثیرگذار فرهنگ در جامعه امروزی را فضای مجازی دانست و عنوان کرد: فضای مجازی امروزه به‌صورت کشوری بدون مرز با جمعیت میلیاردی است و افراد و افکاری به‌عنوان حاکمان این کشور جدید محسوب می‌شوند که در آن دارای قدرت تأثیرگذاری بیشتر بوده و به تولید محتوای تأثیرگذار بپردازند؛ بنابراین حضور در فضای مجازی و فعالیت انقلابی در آن از اوجب واجبات عصر حاضر است.

فلاح‌راد توضیح داد: همکاران و دانشجویان علاقه‌مند دانشگاه سعی کنند در این حوزه فعالیت‌های مؤثر و پیوسته داشته باشند و به انعکاس تلاش‌ها و ترویج فرهنگ اسلامی و انقلابی در رسانه‌های وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان بپردازند. حتی با وجود شرایط کرونایی و شیوع آن در استان و شهرستان، برنامه‌های فرهنگی به‌صورت مجازی برگزار و تعطیل و محدود نشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه وظیفه ذاتی حوزه فرهنگی و دانشجویی و همکاران ایجاب می‌کرد در فضای مجازی و با توجه به شرایط آموزش برخط به انجام خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های فنی، آموزشی و روانشناختی بپردازند، توضیح داد: لاهیجان از قوی‌ترین مراکز فعال در عرصه‌ رسانه‌ای است و دارای چند کانال پرمخاطب در شبکه‌های مجازی است و رتبه وب‌سایت دانشگاه هم با توجه به امکانات در حد مطلوب بوده و در این شرایط حساس، کانال اینستاگرامی به‌دلیل درج تصویر سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی با اینکه حدود 5 هزار عضو را جذب کرده بود، مسدود شد و این نشان‌دهنده آن است که باید خودمان مدیریت فضای مجازی را در دست بگیریم و این امر از دیگر وظایف دانشگاه‌هاست.

شنیدن مستقیم و بی‌واسطه حرف‌‌ها و درددل‌‌های دانشجویان

وی حضور در جمع دانشجویان، شنیدن مستقیم و بی‌واسطه حرف‌‌ها، درددل‌ها و رسیدگی به مشکلات و درخواست‌های آنان را از وظایف هر مسئول دانشگاهی و انقلابی دانست و به آنا گفت:  درهای دفتر رئیس و تمام معاونان واحد و مدیران بر روی تمام دانشجویان باز است و حتی تلفن همراه تمام مدیران دانشگاهی در ایام شیوع ویروس کرونا در اختیار همگان قرار داده شده تا به‌واسطه آن مشکلات خود را پیگیری و حل کنند.

فلاح‌راد دانشگاه آزاد اسلامی را دانشگاهی در خدمت شهر و توسعه آن توصیف و بیان کرد: باید تمام امکانات این دانشگاه در راستای حل مشکلات کشور و به‌ویژه  جامعه پیرامون خود باشد؛ بنابراین تعامل و همکاری با مجموعه‌های شهری بسیار مهم است. حوزه دانشجویی فرهنگی علاوه‌بر شرکت در جلسات کمیسیون‌های مربوطه در سطح شهرستان، سعی کرده تأثیرگذاری دانشگاه را در سطح جامعه مضاعف کند و همکاری در اجرای مراسم مختلف فرهنگی در دانشگاه از جمله مواردی است که مدنظر است و در آخرین گام نیز در حال همکاری برای برگزاری مراسم جشنواره جوان خلاق لاهیجی هستیم.

عضو هیئت علمی گروه کامپیوتر واحد لاهیجان با بیان اینکه ویروس کرونا تأثیر بسیار زیادی روی جامعه گذاشته است، عنوان کرد: این بحران علاوه‌بر تمام جنبه‌های منفی، یک‌بار دیگر همدلی و نوع‌دوستی ملت شریف ایران را نشان داد و هموطنان در زمینه‌های مختلف مانند رزمایش کمک‌های مؤمنانه و طرح مردمی و خودجوش حمایت از نیازمندان به میدان آمدند.

وی گفت: این واحد دانشگاهی نیز در حد توان خود سعی کرد همگام با این حرکت عظیم و مقدس ملت ایران حرکت کند و دانشگاهیان واحد به‌ویژه بسیج دانشجویی، بسیار موفق  و ماندگار عمل کرده‌اند، تولید محصولات ضدعفونی‌کننده، ضدعفونی‌کردن مناطق مختلف شهر، کمک به بیمارستان‌های درگیر، تولید ماسک و صابون و پخش آن بین نیازمندان، ارائه خدمات مشاوره‌های تحصیلی، آموزشی و روانشناختی، گوشه‌ای از فعالیت‌های بوده که در واحد لاهیجان انجام شده و در حال انجام است.

انتهای پیام/4103/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: فضای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان معاون دانشجویی و فرهنگی گام دوم انقلاب دانشگاه فرهنگ دانشجو فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گام دوم انقلاب خبرگزاری آنا جشنواره جوان دانشگاه ها فضای مجازی پیاده سازی فعالیت ها مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۶۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را در برگرفت و حائز اهمیت بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد.

 

اعلام مبلغ وام‌های شهریه نیمسال دوم دانشگاه پیام نور

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور از آغاز ثبت نام درخواست وام شهریه دانشجویان این دانشگاه خبر داد.

مهدی محمدی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه پیام نور از اول اردیبهشت آغاز شد، اظهار داشت: دانشجویان متقاضی جهت ثبت نام وام شهریه دانشجویی تا ۳۱ اردیبهشت ماه می‌توانند درخواست وام شهریه خود را در سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویی به نشانی http://refah.swf.ir ثبت نمایند.

وی درباره مبلغ وام شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور گفت: مبلغ وام شهریه به ازای هر نیمسال تحصیلی در مقطع کارشناسی ۳۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال، در مقطع کارشناسی ارشد ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال و در مقطع دکترا ۷۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال می‌باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه همچنین تصریح کرد: طبق ضوابط و قوانین دانشجویان در مقطع کارشناسی به مدت ۸ نیمسال تحصیلی، کارشناسی ارشد به مدت ۴ نیمسال و در مقطع دکترا نیز ۸ نیمسال تحصیلی می‌توانند از این وام بهره‌مند شوند.

 


سال جاری ۹۰ رویداد دانشگاهی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود


معاون فرهنگی دانشگاه تهران از برگزاری ۹۰ رویداد دانشگاهی در سال جاری در دانشگاه تهران خبر داد.


شهبازی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت:دانشگاه تهران امسال جشن ۹۰ سالگی خود را در صورتی برگزار می‌کند که واگذاری سنت دانشگاهی به دانشگاه تهران واگذار شد که شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست دانشگاه تهران را در این زمینه مصوب کرد.

وی افزود: دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور وظیفه پیدا کرد که این سنت دانشگاهی را پیگیری کند و جشن ۹۰ سالگی هم با این رویکرد برگزار می‌کند.

وی ادامه داد:امسال ۹۰رویداد در دانشگاه تهران برگزار می‌کند که اولین رویداد نمایشگاه کار است که دومین دوره آن در خرداد ماه برگزار می‌شود.

شهبازی اضافه کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه ارتباط بیشتر دانشجویان با صنعت است که شبکه سازی به عنوان شعار نمایشگاه انتخاب شده و تلاش ما ازن است که بحث مهارت آموزی را داشته باشیم.

 
برگزاری ۷ طرح ملی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر


مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان گفت: در سال گذشته موفق به برگزاری ۷ طرح ملی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر شده‌ایم و برای سال جاری نیز این برنامه‌ها را پیش رو خواهیم داشت.

سید فردین تقی‌زاده، مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان در خصوص اقدامات انجام شده این اداره کل در سال ۱۴۰۲ گفت: این اداره کل در سال گذشته موفق به برگزاری چهارمین المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دختر و پسر دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور ۶۵۲ دانشجو دختر و ۸۰۳ دانشجو پسر شده است.

تقی زاده با بیان اینکه این المپیاد به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا همدان ورشته‌های ورزشی به صورت تیمی و انفرادی برگزار شده است؛ اظهار کرد: شرکت‌کنندگان چهارمین المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان در رشته‌های فوتسال، والیبال، دو و میدانی، بدمینتون، تنیس روی میز، شنا، شطرنج با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 


همه درخواست‌های وام‌های دانشجویی دانشجویان علوم پزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پرداخت شد


رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: همه درخواست‌های ودیعه مسکن، وام ازدواج و تولد فرزند ویژه دانشجویان علوم پزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پرداخت شد.

علی اکبر محمدی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با بیان این خبر افزود: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در راستای حمایت از دانشجویان متاهل و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ همه درخواست‌های ودیعه مسکن، وام ازدواج و تولد فرزند ویژه دانشجویان دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را بدون محدودیت پوشش داد.

وی خاطرنشان کرد:یک هزار و ۲۱۶ نغر به مبلغ ۷۷۱ میلیارد و ۹۶۱ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۳۱۳ ریال ودیعه مسکن و همچنین یک هزار و ۹۹۵ نفر به مبلغ ۴۹۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال وام ازدواج و ۳۸۰ نفر به مبلغ و ۲۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال وام تولد فرزند دریافت کردند.

 


راه‌اندازی سامانه رصد افت تحصیلی و مسائل روانشناختی دانشجویان


معاون دانشجویی دانشگاه تهران از راه‌اندازی سامانه رصد افت تحصیلی و مسائل روانشناختی دانشجویان در دانشگاه تهران خبر داد.

علیرضا وجهی، معاون دانشگاه و رئیس سازمان خدمات دانشجویی دانشگاه تهران درباره اقدامات تحولی در حوزه سلامت روان دانشجویان، گفت: مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران با برگزاری ۷۷۰ جلسه تخصصی مرتبط با ارتقا سواد سلامت روان دانشگاهیان و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی که حدود ۲۷۰ هزار نفر مخاطب آن بوده‌اند، پیشگام دانشگاه‌های کشور در زمینه آگاهی‌بخشی در این حوزه است.

رئیس سازمان خدمات دانشجویی دانشگاه تهران افزود: دانشجویان از سراسر کشور، کارکنان دانشگاه، کارشناسان و متخصصان دانشگاه‌های سراسر کشور، اعضای هیأت علمی دانشگاه و خانواده‌های دانشجویان مخاطبان جلسه‌های تخصصی حضوری و مجازی مرتبط با ارتقا سواد سلامت روان دانشگاهیان و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی بوده‌اند.



وجهی بیان داشت: ورود به دانشگاه و شروع زندگی دانشجویی، به دلیل تغییرات عمده‌ای که در عرصه‌های مختلف زندگی برای فرد به وجود می‌آورد، استرس‌زا است و گاهی به دلیل عدم دسترسی به منابع حمایتی مطمئن، موجب ایجاد بحران‌هایی برای دانشجو می‌شود. در همین راستا واحد بهداشت روان مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران به منظور کمک به خانواده دانشگاه تهران به ویژه دانشجویان، خدمات متعددی را به صورت مجازی، حضوری و هیبریدی برای جامعه هدف در زمینه‌های مختلف ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • چرا خیزش دانشجویی آمریکا صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت؟
  • بیداری دانشجویی؛ رسوایی آمریکایی
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد