Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمت‌اله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به سوالی درباره ماجرای واردات گندم توسط سعید حجاریان، متهم اصلی در این فرایند را تصمیم گیرندگان وقت در نهادهای ذیربط به ویژه وزارت جهاد در مورد حذف بودجه خودکفایی گندم دانست و اظهار داشت:. اقدامات شرکت متعلق به آقای حجاریان به خودی خود غیر قانونی نیست و مطابق با قوانین موجود کشور انجام شده و تا اینجای کار مشکلی نیست اما وقتی بحث تصمیمات ضد تولید ملی و خودکفایی و همچنین ویژه‌خواری و رانت‌خواری به میان می‌آید، دیگر داستان فرق می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه " اقای حجاریان این حق را دارد که همانند هر فرد دیگر ایرانی شرکت تأسیس کند و فعالیت تجاری انجام دهد"، فعالیت تجاری شرکت حجاریان را در سایه یک تصمیم ضد ملی توصیف کرد که تیشه به ریشه اعتماد به نفس و استقلال کشور می‌زند.

رئیس مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان گلستان سومین تولید کننده گندم کشور است، واردات را یک امر کاملاً مصطلح و معمول خواند و در عین حال این پرسش را مطرح کرد که آیا برای تولید ملی در هر محصولی نهایت کاری که می‌شده، صورت گرفته یا خیر که سراغ واردات رفته‌اند؟ چه کمکی به کشاورز کرده‌ایم که قیمت تمام شده محصولش کاهش یابد؟ دولت و نظام چقدر از خود مایه گذاشته‌اند تا به کشاورز برای تولید علمی و تجاری و مدرن محصولش کمک کنند که نیازمان به واردات کمتر شود؟ این فقط به کشاورزی مربوط نمی‌شود؛ به همه محصولات و کالاهایی مربوط می‌شود که در داخل کشور ظرفیت تولید آن وجود دارد اما اکنون وارد می‌شود.

نوروزی با طرح سوالات فوق، تصریح کرد: در این مورد خاص بیش از آنکه حجاریان زیر سوال باشد، افرادی زیر سوالند که زمینه این اقدام قانونی اما ویژه‌خوارانه را فراهم کرده‌اند.

وی از وزیر جهاد کشاورزی خواست حساب خود را از افرادی که پیش از این زمینه نیاز بیشتر کشور به واردات گندم را فراهم کرده‌اند، جدا و مشخص کند در طی سال‌های اخیر و دستکم در ۱۰ سال گذشته چه اقدامی در مسیر خودکفایی گندم انجام شده تا مردم و نمایندگان مردم قضاوت کنند که زمینه اینگونه واردات از کجا ایجاد شده است.
 

کد خبر 4981610 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: مجمع نمایندگان استان گلستان سعید حجاریان مجلس شورای اسلامی محمد جواد ظریف ایالات متحده آمریکا محمد باقر قالیباف برجام حجت الاسلام حسن روحانی ایران محمدجواد ظریف حسن روحانی مجلس سند همکاری ایران و چین اسحاق جهانگیری هیئت دولت شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۷۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد

حسین شیرزاد از خرید روزانه ۱۰۰۰ تن گوشت مرغ در کشور خبر داد و گفت: خرید مرغ مازاد تولید داخلی بدون هیچ محدودیتی از مرغداران انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، وی افزود: در حال حاضر شرکت پشتیبانی امور دام در استان‌ها بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان‌ها مشغول هستند و با همه ظرفیت متعهد به خرید مرغ هستند و با شیبی ۲۷ درصدی طی یک ماه گذشته شرکت به رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن خرید مرغ رسیده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان نیز حدود ۱۷ هزار تن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد.

وی اظهار داشت: طی سه شب متوالی اخیر متوسط وزن مرغ‌ها در کشتارگاه‌ها بالای ۲ کیلو و ۹۰۰ گرم شده، بنابراین دیر کشتاری اتفاق افتاده چنانچه مرغ را تا ۵۹ روزگی مرغ نگهداری کنند پیامد این تاکتیک از سوی مرغداران افزایش ذخایر گوشت سفید در کشور خواهد بود.

نهاده‌های مورد نیاز صنعت مرغداری کشور فراهم است

شیرزاد، با بیان اینکه امروز بازار نهاده‌ها در آرامش کامل است گفت: شرکت پشتیبانی امور دام با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره‌گیری از مکانیزم استمهال، شرکت پشتیبانی امور دام کشور خدمت مهمی به صنعت مرغداری کشور کرده است به طوری که عمده انبار‌های مرغداران و زنجیره‌ها پر از نهاده است.

وی افزود: صنعت مرغداری وارد یک کلاس جهانی جدید شده و ما نیازمند یک گفتگوی ملی با مرغداران کشور هستیم؛ زیرا زمان آن رسیده که با بهره‌وری و کارایی بالاتری این محصول را تولید کنیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام امسال واردات گوشت مرغ را از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه‌های بین‌المللی متوقف شد و با افتخار تکمیل و کهنه و نو شدن ذخایر راهبُردی مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه در گردش مکفی و بیمه قیمت محصولات خود دارد.

شیرزاد با بیان اینکه صنعت مرغداری کشور نیازمند فعال سازی کریدور‌های صادراتی است، گفت: صادرکنندگان مرغ باید مشوق‌های صادراتی و بسته‌های حمایتی دریافت دارند.

وی بیان کرد: صادرات موفق مرغ وابسته به زیرساخت‌های مناسب صادراتی و ظرفیت‌های کشتارگاهی استاندارد است که در حال حاضر در آن ضعف داریم، نیاز به تقویت کمی تعداد کشتارگاه‌ها و ارتقای کیفیت مدیریت صادرات مرغ در کشور داریم.

دیگر خبرها

  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود