Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی‌های روز با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اعطای تسهیلات به استارت‌آپ‌های حوزه اینترنت اشیاء تا سقف ۲۰۰ میلیون مهدی محمدی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:  ما حاضریم از استارت آپ‌هایی که در حوزه‌های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، بلاک چین، فناوری‌های مرتبط با تولید هوشمند حوزه هستند حمایت کنیم. به همین منظور مبلغ تسهیلات وام ۲۰۰ میلیون تومان کم بهره است که می‌تواند به وام بلاعوض تبدیل شود.   با کشیدن مداد‌ها روی پوست؛ وضع سلامت خود را مشاهده کنید روزی افراد می‌توانند با برداشتن مداد و کشیدن یک وسیله بیوالکترونیک روی پوست، وضعیت سلامتی خود را مشاهده کنند. این مطالعه گروهی از دانشمندان است که نشان دادند ترکیب ساده‌ مداد و کاغذ می‌تواند برای ساخت دستگاه‌هایی که ممکن است برای مشاهده سلامت افراد استفاده شود، مفید باشند. نانوذرات ورم مفاصل را در روماتیسم کاهش می‌دهد فلز روی (Zn) برای حفظ هموستازی طبیعی استخوان بسیار حیاتی است و بسیاری از بیماران مبتلا به روماتیسم از کمبود این عنصر رنج می‌برند.   همچنین یافته‌های محققان نشان می‌دهد که گلوکونات روی به‌صورت مکمل می‌تواند در کاهش این بیماری موثر باشد. محققان موسسه علوم و فناوری‌نانو در موهالی، نانوذرات را با کیتوزان ترکیب و گلوکونات روی را به آن اضافه کردند و در نهایت فرمولاسیونی به‌دست آمده که برای کاهش شدت روماتیسم مفصلی مناسب است.   محققان برای حشرات کوله‌پشتی طراحی کردند این دوربین که ویدئو‌های ثبت شده‌اش را با سرعت یک تا پنج فریم در ثانیه به یک تلفن هوشمند منتقل می‌کند، روی یک بازوی مکانیکی قرار دارد و از همین رو ۶۰ درجه آزادی دارد و این به بیننده امکان می‌دهد حتی عکس‌های پانوراما ضبط کند یا یک شیء متحرک را ردیابی کند.   این دوربین همچنین مصرف انرژی بسیار پایینی دارد و عکس‌های با وضوح بالا می‌گیرد. این تیم تحقیقاتی برای نشان دادن ویژگی‌های این سیستم که فقط ۲۵۰ میلی‌گرم وزن- تقریبا یک دهم وزن یک کارت بازی- دارد، آن را روی یک سوسک زنده و روبات‌های اندازه حشره سوار کردند. سیارکی با سرعت ۴۶ هزار کیلومتر بر ساعت از کنار زمین گذر می‌کند یک صخره بزرگ فضایی که با سرعت ۴۶ هزار کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند قرار است در ۲۴ جولای (سوم مرداد) از کنار زمین بگذرد. این سیارک که ۲۰۲۰ ND نام گرفته، قطری ۱۷۰ متری دارد و تخمین زده می‌شود از فاصله ۵.۵ میلیون کیلومتری زمین گذر کند.   با علائم مختلف و به‌روز بیماری کرونا آشنا شوید محققان کالج کینگ لندن ۶ نوع متمایز از کووید ۱۹ را با علائم خاص خود شناسایی کرده‌اند. این کشف به پزشکان کمک می‌کند بیمارانی که در معرض بیشترین خطر قرار دارند را شناسایی کنند. پزشکان معتقدند اشکال مختلف بیماری شدت آن را در مبتلایان تعیین می‌کند و همینطور نشان می‌دهد کدام دسته از بیماران بستری شده در بیمارستان نیازمند دستگاه‌های کمک تنفسی هستند.   ماسک‌نانوی N۹۵ ویژه کودکان تولید و عرضه شد شرکت تاپتک (TOPTEC) که با استفاده از نانوالیاف، ماسک‌های N ۹۵ تولید می‌کند، اقدام به تولید ماسک‌های ویژه کودکان کرده است. ایربون به‌صورت اختصاصی برای استفاده کودکان طراحی شده‌است و فناوری آن مشابه ایرکوئین است. در هر دو ماسک، نانوالیاف به کار رفته است تا امکان فیلترکردن بیش از ۹۷ درصد ذرات فراهم شود. این ماسک‌ها به‌گونه‌ای ساخته شده‌است که قابلیت تنفس مناسبی داشته و بسیار راحت هستند.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: استارت آپ اینترنت اشیا روماتیسم ویروس کرونا ماسک نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۷۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت باد در ایلام به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید

                                                                به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سیروس نادری زرنه اظهار داشت: حداکثرسرعت باد ایستگاه‌های هواشناسی تا ساعت ۷/۳۰ صبح امروز کیلومتر بر ساعت اعلام کرد.   ارکواز ۸۰   آبدانان ۶۵   دهلران ۶۵   ایوان ۵۸   سرابله ۵۴   ایلام ۵۱   هلیلان ۴۴   مهران ۴۰   دره شهر ۴۹   بدره ۳۰   لومار ۲۲

دیگر خبرها

  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است
  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند
  • هفت کشف شگفت‌انگیز درباره سیاره عطارد
  • کشف سرنخ‌هایی از گذشته سیاره مرموز پلوتون
  • هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند
  • لزوم توجه به سلیقه مردم در امور مختلف
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • سرعت باد در ایلام به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید
  • تخلفات راهنمایی و رانندگی و مبلغ جریمه ها در کشورهای همسایه چگونه است؟
  • برگزاری رویدادی نوآورانه در صنایع خلاق/رونمایی از منشور مسئولت اجتماعی شرکت‌های خلاق