Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@21:09:21 GMT

آمبولانس هوایی بوشهر مجددا راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۲۸۰۰۵

آمبولانس هوایی بوشهر مجددا راه‌اندازی شد

گروه استان‌ها ـ رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی بوشهر با بیان اینکه اورژانس هوایی بوشهر مدتی متوقف بود گفت: با استقرار بالگرد تخصصی، آمبولانس هوایی بوشهر پس از سه ماه توقف مجددا راه‌اندازی شد. - اخبار استانها -

عبدالرحیم دادجو در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه هم اکنون 54 پایگاه اورژانسی در نقاط شهری و جاده‌ای فعال است اظهار داشت: در استان بوشهر 19 پایگاه امداد شهری و 34 پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه  اورژانس هوایی فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از راه‌اندازی مجدد پایگاه اورژانس هوایی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد:این پایگاه امداد هوایی که مدت‌ها به سبب نبود بالگرد تخصصی، تعطیل بود مجددا با تامین آمبولانس هوایی راه‌اندازی شد و فعالیت خود را برای انتقال بیماران و حادثه‌دیدگان در نقاط مختلف استان بوشهر آغاز کرده است.

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی استان بوشهر از راه‌اندازی پایگاه اورژانس جاده‌ای نخل تقی خبر داد و بیان کرد: اکنون 34 اورژانس جاده‌ای در محورهای مختلف استان بوشهر فعال است و خدمات مورد نظر را ارائه می‌دهد.

دادجو با بیان اینکه روزانه بیش از 60 ماموریت در اورژانس شهری استان بوشهر انجام می‌شود گفت: در پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای استان بوشهر روزانه  بیش از 100 ماموریت اجرا می‌شود به‌گونه‌ای که سال قبل 40 هزار بیمار و حادثه دیده در نقاط مختلف استان بوشهر از طریق اورژانس جاده‌ای به مراکز درمانی منتقل شده است.

وی با بیان اینکه اورژانس بوشهر سالانه 40 هزار ماموریت در سطح 50 پایگاه‌های شهری، جاده‌ای و هوایی انجام می‌دهد به افزایش دمای هوا در استان پرداخت و افزود: با توجه به افزایش دما در استان بوشهر، گرمازدگی برخی مردم را تهدید می‌کند که در این راستا تعدادی به سبب گرمازدگی به مراکز درمانی اعزام شده‌اند.

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی استان بوشهر علائم اولیه گرمازدگی را سردرد، سرگیجه، تهوع و تشنگی دانست و تاکید کرد: با افزایش دمای در نقاط مختلف استان بوشهر گرمازدگی  برخی مردم را تهدید می‌کند که سالمندان، کودکان، زنان باردار و بیماران قلبی و ریوی بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

دادجو، با بیان اینکه افرادیکه در فضای آزاد همانند کارگران ساختمانی و پاکبانان، صیادان، و رانندگان بیشتر در معرض خطر گرمازدگی قرار دارند افزود: گرمازدگی بیشتر در بین افرادی اتفاق می‌افتد که به مدت طولانی در معرض نور آفتاب و یا در فضای گرم و سر بسته که تهویه مناسبی ندارد قرار دارند.

وی به وضعیت بیماری کرونایی در استان بوشهر پرداخت و بیان کرد: برای مصون ماندن از ابتلا به ویروس کرونا لازم است مردم ضمن رعایت پروتکل بهداشتی همواره از ماسک در محافل عمومی استفاده کنند.

اورژانس بوشهر با 55 دستگاه آمبولانس پیشرفته در خط مقدم مبارزه با کرونا است اورژانس بوشهر بیش از 3 هزار مأموریت در طرح امداد نوروزی انجام داد بوشهر| 3 نفر در رودخانه‌های دشتستان غرق شدند

مدیرمرکز فوریت‌های پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه روند ابتلا به کرونا در  استان به سطح ثابت رسیده است خاطرنشان کرد: اورژانس بوشهر برای خدمات رسانی به بیماران کرونایی و اعزام آنان به مراکز درمانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از آمادگی بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/190/ش

R41363/P/S6,53/CT1 بیشتر بخوانید... اورژانس گیلان به ۵۰ آمبولانس جدید مجهز شد مدیرکل بهزیستی اصفهان: شیوع کرونا آمار تماس با اورژانس اجتماعی را به ۸۵۰۰ مورد رساند اوج گرفتن مجدد ‌کرونا در استان فارس / ۳۱ نفر از پرسنل اورژانس ‌به کووید ۱۹ ‌مبتلا شدند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... اورژانس گیلان به ۵۰ آمبولانس جدید مجهز شد مدیرکل بهزیستی اصفهان: شیوع کرونا آمار تماس با اورژانس اجتماعی را به ۸۵۰۰ مورد رساند اوج گرفتن مجدد ‌کرونا در استان فارس / ۳۱ نفر از پرسنل اورژانس ‌به کووید ۱۹ ‌مبتلا شدند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ رکورد تلفات جانی ناشی از ابتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی شکسته شد ۲ تحلیل معاون وزیر بهداشت از علت افزایش شیوع کرونا: مردم دیگر از کرونا نمی‌ترسند ۳ الهامی: هم ما و هم تیم شهر خودرو اول به دنبال گل نخوردن بودیم/ توقع نداشتم در مشهد از من تقدیر شود ۴ وزیر راه: ۲ هزار کیلومتر ‌خط راه‌آهن ‌افتتاح می‌شود / ورود ۲ هزار دستگاه لوکوموتیو و واگن باری ‌به ناوگان ریلی ایران ۵ بوناچیچ: پیروزی را به فولاد هدیه دادیم/ نمی‌توانم اشتباهات‌مان را هضم کنم ۶ آزمایش موفق ۳ داروی درمان و پیشگیری از کرونا در آذربایجان شرقی / داروها روی ۳۰۰ نفر آزمایش موفق داشت ۷ قلعه‌نویی: از زمان تیم ملی پنالتی برای من یک کابوس شده است/ اخراج رفیعی عجولانه بود ۸ پاشازاده: موقعیت‌های خوبی داشتیم/ در خانه هم میهمان هستیم مهمترین اخبار استانها انتقاد شدید معاون وزیر بهداشت از برگزاری عروسی در بحران کرونا / مدافعان سلامت گرفتار ویروس شده‌اند + فیلم ‌ سخنگوی کمیسیون آموز‌ش مجلس: وزارت علوم مصمم به برگزاری کنکور در ۳۰ و ۳۱ مرداد ماه است گزارش| آژیر خطر ابتلا به کرونا در ملایر به صدا درآمد/ ظرفیت بیمارستان‌ها ‌تکمیل شد معاون وزیر بهداشت: هیچ داروی گیاهی و سنتی مؤثر برای درمان کرونا نداریم‌ مهمترین اخبار تسنیم نامه اعتراض ایران درباره تهدید هواپیمای مسافربری ماهان به شورای امنیت ارسال می‌شود اولین واکنش آمریکا به حادثه رهگیری هواپیمای «ماهان» موسوی: هر حادثه‌ای در مسیر برگشت برای هواپیمای ماهان اتفاق افتد، ایران آمریکا را مسئول آن خواهد شناخت آغاز ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از شنبه انتقاد شدید معاون وزیر بهداشت از برگزاری عروسی در بحران کرونا / مدافعان سلامت گرفتار ویروس شده‌اند + فیلم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مختلف استان بوشهر معاون وزیر بهداشت اورژانس جاده ای فوریت های پزشکی اورژانس بوشهر راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۸۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد

پایگاه اتوبوس آمبولانس با حضور رئیس اورژانس ۱۱۵ کشور در کمربندی یاسوج کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، جعفر میعادفر، امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت _ در آئین کلنگ‌زنی پایگاه اتوبوس آمبولانس در شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد سه نقطه استراتژیک برای احداث پایگاه‌های خدماتی اورژانس را در استان کلنگ‌زنی کردیم که همگی در مسیر جاده‌های اصلی و پرتردد هستند.

وی افزود: با احداث این پایگاه‌ها، خدمات اورژانس درون شهری و برون شهری به مردم ارائه می‌شود و می‌توانیم از زمان طلایی برای کمک به حادثه‌دیدگان استفاده کنیم تا اینکه بیمار یا مصدومی دچار عوارض بیشتری نشود.

رئیس اورژانس ۱۱۵ کشور با قدردانی از خدمات دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت: در این دوره تحول بسیار خوبی در زمینه اورژانس صورت گرفته است با وجود اینکه عقب‌ماندگی‌های زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد اما تلاش‌ها بسیار خوب بوده است و کارها به سرعت پیش می‌روند.

وی تصریح کرد: در ساختمان مرکزی اورژانس استان کار به سرعت در حال پیشرفت است و سه پایگاه کلنگ‌زنی شده‌است و امیدواریم طی ۹ ماه آینده توسط دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد صورت بگیرد.

میعادفر خاطرنشان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد همه از ستاد بحران گرفته تا علوم پزشکی و اورژانس ید واحده و در کنار هم هستند و کار تیمی انجام می‌دهند.

این مسئول در ادامه با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعضی دانشگاه‌های کشور سنگین حرکت می‌کنند و اصولاً حرکتی ندارند اما اینجا با استفاده از نیروی جوان در حال کار هستند و ثمره کار نیز احساس می‌شود و یکی از این موارد برتر بودن این دانشگاه در سطح کشور در ارائه خدمات سفر نوروزی است.

کد خبر 748628

دیگر خبرها

  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  • کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار/ 5 نفر مصدوم شدند
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار پنج مصدوم بر جا گذاشت
  • ۹ مصدوم درپی تصادف ۲ پراید در جاده کلات مشهد