Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، او با بیان اینکه امسال میزان وام هر نفر ۵۰ میلیون تومان است، افزود: زوجین ۱۰۰ میلیون تومان وام با بازپرداخت ۷ ساله و سود ۴ درصد دریافت می‌کنند.

تندگویان گفت: تا پایان خرداد ماه جمع متقاضیان وام در کل کشور ۴۲۰ هزار و ۳۵۰ نفر متقاضی بوده است که ۱۲۲ هزار و ۸۹ نفر وام دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: این رقم به این معنی است که ۴۰ درصد از متقاضیان وام خود را دریافت کردند.

او با بیان اینکه در سال گذشته ۴۱۴ هزار و ۱۷۷ نفر از متقاضیان در این بازه زمانی متقاضی بودند که ۱۸۲ هزار و ۵۱۱ نفر دریافت کردند، افزود: امسال حدود ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از طریق شبکه بانکی وام ازدواج پرداخت شده است که نشان می‌دهد با همه مشکلاتی که وجود دارد وام ازدواج به موقع پرداخت می‌شود.

تندگویان افزود: خیرین ازدواج تا کنون ۱۵ هزار جهیزیه، ۵ هزار مراسم ازدواج، ۳۶۰۰ وام ازدواج، ۳۲۰۰ وام مسکن ، ۳۵۰۰ وام اشتغال، ۲۸۰۰ تهیه مسکن برای زوجین در آستانه ازدواج و ۴ هزار شغل برای زوجین جوان نیازمند ارائه کرده اند.

او با بیان اینکه در حوزه اشتغال جوانان با اندک کمک‌های فنی، اعتباری داشتیم، گفت: از طریق صندوق کارآفرینی امید و یکی از بانک‌ها حدود ۷ هزار شغل مستقیم ایجاد کردیم.
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه حاضریم طرح (وام تجمیعی جوانان) را به مجلس ارائه کنیم، تصریح کرد: با تجمیع تمام اعتبارات در حوزه جوانان، مسکن، اشتغال و تجمیع وام‌های بانکی، با یک مدیریت جامع گام بزرگی در زمینه کمک به جوانان برداشته خواهد شد.

تندگویان افزود: ازدواج در سال‌های گذشته روند نزولی داشته و این روند به چند عامل بستگی دارد.

او گفت: بعضی از این عوامل طبیعی هستند و از این به بعد باید این کاهش را به خاطر کاهش جمعیت کشور شاهد باشیم، از طرفی در عرض دو دهه گذشته کاهش فرزندآوری در کشور به وجود آمده است که اثر این موضوع در دهه‌های آینده خود را نشان می‌دهد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه تعویق فرزندآوری زوجین هم از دیگر موضوعات است که متأسفانه فرهنگ خوبی نیست، ادامه داد: به هر حال کاهش اولاد و فرزندآوری آثارش را کم کم در هرم جمعیتی نشان می‌دهد که بخش‌هایی از این موضوع به موضوعاتی مثل اقتصاد، مسکن و اشتغال مربوط است و این عوامل در مجموع موجب شیب کاهشی ازدواج شده است.

تندگویان افزود: در سال جاری کرونا هم مشکل را مضاعف کرده است و بسیاری از افرادی که قصد ازدواج داشتند، این موضوع را به تأخیر انداختند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: امسال با توجه به مشکلات اقتصادی و موضوعات مربوط به کرونا شعار ما استفاده از ظرفیت خیران است، به همین دلیل همراهی خیران را شعار خودمان قرار می‌دهیم.

او با بیان اینکه امسال اولین بار مجمع خیرین ازدواج را تشکیل دادیم و در همه استان‌ها این مجمع شکل گرفته است، ادامه داد: مجمع ملی خیرین ازدواج را هم شکل دادیم و اساسنامه آن و دفتری نیز در وزارتخانه تشکیل شده که با این مجمع ظرفیت خیرین در حوزه ازدواج هدفمند شده است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه زوجینی که در خصوص تهیه جهیزیه، اشتغال، مسکن و ... دچار مشکل هستند می‌توانند به مجمع خیرین ازدواج استان مراجعه کنند، گفت: ادرات کل ورزش و جوانان متقاضایان را راهنمایی می‌کنند که براساس پایش خود خیرین، افراد نیازمند در یک طرح مشخص ملی با وحدت رویه از کمک‌ها بهره‌مند می‌شوند.

تندگویان با بیان اینکه کمک خیرین در کنار تسهیلات دولت در وام ازدواج است، تصریح کرد: این کار موجب وحدت رویه در توزیع کمک می‌شود تا این طور نباشد که یک خانواده چند بار کمک دریافت کند و یک خانواده اصلا کمکی دریافت نکند.

او ادامه داد: از خیرین دعوت می‌کنم به این جمع بپیوندند و ما تلاش می‌کنیم معافیت‌های مالی خوبی برای خیرین در ساخت و تهیه امکانات در بخش اقدامات خیریه‌ای فراهم کنیم که فقط با عضویت در مجمع امکان پذیر است.

تندگویان درباره فراهم شدن اتاق‌های عقد رایگان از سال گذشته در استان‌ها گفت: افراد می‌توانند به شکل رایگان کل عقدکنان از برگزاری مراسم تا ثبت آن را به شکل رایگان انجام دهند، البته متقاضیان باید ثبت نام کنند و اگر نیازمند باشند می‌توانند از این امکانات بهره‌مند شوند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: موضوعاتی مانند فرزندآوری هم در دستور کار ماست.

او تاکید کرد: در خصوص هدف گذاری سن وام ازدواج منظور ما این نبود که حق دریافت وام از برخی سلب شود یا می‌خواهیم حقوق افراد را محدود کنیم، بلکه هدف اصلی تعیین دستورالعمل برای جلوگیری از سوءاستفاده از این وام و بهره مندی جوانان بود.

تندگویان با بیان اینکه عده‌ای مطرح می‌کردند که تعیین شرط سنی دریافت وام ازدواج و حفظ این حق برای افرادی که قصد دریافت آن را دارند به معنی ضایع کردن حقوق آن‌هاست، ادامه داد: باید از این افراد پرسید وقتی فرد زیر ۱۸ سال اجازه افتتاح حساب بانکی ندارد یا نمی‌تواند گواهینامه بگیرد چرا کسی معترض نمی‌شود که حقوق کسی تضییع شده است؟ اما در مورد امر زندگی مشترک که یک امر جدی است، این موضوع طرح می‌شود.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: هدف ما از مطرح کردن این پیشنهاد این بود که باید دستور العملی در این خصوص باشد.

او با بیان اینکه به هر حال هر جوانی در هر سن شرعی که هست می‌تواند ازدواج کند، ادامه داد: سوال من از قانونگذار این است که اگر دختری در سن ۱۳ یا ۱۵ سالگی به هر دلیلی ازدواج کرد، آیا واقعا در آن سنین مادر خوبی هم می‌تواند باشد؟ آیا منظور ما از تشکیل خانواده و فرزندآوری، تشکلیل خانواده خوب نیست؟ آیا در این سنین فرد می‌تواند وامش را بازپرداخت کند.

تندگویان با بیان اینکه موضوع ما کودک همسری یا حتی ازدواج در سنین بالا برای دریافت وام نیست، ادامه داد: در کشور وقتی تسهیلاتی به مردم داده می‌شود و این تسهیلات ارزشمند است، ممکن است سوءاستفاده‌هایی نیز همزمان به وجود بیاید.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه امسال با تصمیم مجلس و افزایش رقم وام ازدواج عدد پرداختی و مدل بازپرداخت آن ارزشمند شده است، افزود: آیا برای این تسهیلات ارزشمند نباید یک دستورالعمل داشته باشیم؟ این هشدار ما به قانونگذار است.

او با بیان اینکه برای مثال وام مسکن یک دستورالعمل مشخص دارد، گفت: اکنون در صندوق کارآفرینی امید هم تضامین خاصی است که مشخص است وام به جامعه هدف می‌رسد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: در حوزه ازدواج سوال من این است که اگر زوجی به شکل صوری ۱۰۰ میلیون وام گرفتند، اما وارد زندگی نشدند، این مشکل کجا رصد می‌شود؟

تندگویان با بیان اینکه این از دست دادن منابع کشور است، گفت: بحث ما این است که وام ازدواج در حال افزایش است، اما هیج دستورالعملی وجود ندارد.

او ادامه داد: صرفا با یک عقدنامه ساده هم می‌توان وام ازدواج گرفت، بحث ما سد کردن راه جوانان نیست، بلکه مدل پرداخت باید برای جوانان راحت‌ترین مدل با کمترین تضامین باشد، اما باید روی مدل دریافت نظارت داشته باشیم که حتما صرف امر ازدواج شود، چون اکنون نظارت نیست، نگرانی نیز ایجاد شده است.

تندگویان تصریح کرد: از سال گذشته شاهد فعالیت سایت‌هایی هستیم که مشغول خرید و فروش وام یا انجام ازدواج و طلاق صوری هستند.

او گفت: این سایت‌ها قبلا وجود نداشتند، اما از سال گذشه که وام ۳۰ میلیون تومان شد ایجاد شده است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در حال حاضر ازدواج و طلاق صوری ایجاد شده است، ادامه داد: زوجینی که سال‌هاست ازواج کرده‌اند ممکن است برای دریافت وام، طلاق صوری بگیرند، چون دستورالعملی برای نظارت وجود ندارد.

تندگویان بیان کرد: موضوع درخواست ما از رئیس جمهور این بود که با توجه به آسیب‌های به وجود آمده دریافت وام زیر ۱۸ سال و بالای ۵۰ سال باید دستورالعملی ایجاد شود که نه حقوق زیر ۱۸ ساله‌ها از بین برود و نه وام صرف افرادی شود که در محدوده سن جوانی و فرزندآوری نیستند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه درخواست ما از قانونگذار به دختران کمک می‌کند حقوق آن‌ها در دریافت وام رعایت شود، ادامه داد: حتی اگر وام ۱۰ درصد منجر به ازدواج اجباری شود یعنی خانواده به دنبال مشکلات اقتصادی دختر را مجبور به ازدواج کند، عملا دولت ۱۰۰ میلیون را برای ازدواج اجباری پرداخت کرده است، حتی اگر ۱۰ درصد ازدواج این افراد اجباری باشد، چه کسی پاسخگو است؟

کد خبر 533645 برچسب‌ها ازدواج وزارت ورزش و امور جوانان خانواده

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ازدواج وزارت ورزش و امور جوانان خانواده معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خیرین ازدواج وام ازدواج ۱۰۰ میلیون دریافت وام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۸۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری از ماجرای حواله‌های خودرو، افزایش قراردادها، مشاوران ۴۰۰ میلیونی و برکناری مدیر سرشناس آکادمی/ هشدار به مالکان جدید استقلال

علیرضا خانی در گفت‌وگو با خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به مشکلاتی که در زمان حضورش در استقلال وجود داشت و تغییر و تحولات رخ داده در این باشگاه اظهار کرد: زمانی که ما آنجا بودیم، مسائل و مشکلات را می‌گفتیم چون من مسئول مالی و عضو هیات مدیره بودم و اتفاقاتی که آن زمان می‌افتاد، را بیان می کردم. به هر حال من مسئول مسائل مالی و عضو هیئت مدیره بودم، تمام این مسائل‌ها را موظف بودم که کنترل کنم. زمانی که در استقلال حضور داشتم، در واقع مصوبه هیئت مدیره بود که امضا و بررسی تمامی قراردادها برعهده من و آقای خطیر باشد. 

وی افزود: قرارداد کاسکو اولین قرارداد دارای مشکل و ایراد بود و متاسفانه آنها این موضوع را  به من  ارجاع ندادند و آقایان سمیعی به عنوان معاون حقوقی و عضو هیئت مدیره به همراه خطیر قرارداد را امضا کردند. قرارداد کاسکو، اینگونه بود که روز اول قرار بود 50 درصد مبلغ قرارداد را نقد پرداخت کنند. 50 در صد الباقی بعد از بازی چهارم که بعد از تعطیلی یکماهه (فیفا دی) بود پرداخت شود. مبلغ اولیه قرارداد 24 میلیارد تومان بود.

عضو سابق هیئت مدیره استقلال عنوان کرد: بعداً که ما در جریان قرار گرفتیم  دیدیم بعد از گذشت 20 روز خبری از پول نیست. بعد مشاهده کردیم که قرارداد با امضای آقای سرپرست موقت فعلی یعنی آقای سمیعی و آقای خطیر بوده است. دیدیم آنها  پولی به صورت پیش قرارداد دریافت نکردند و تنها  2 چک اخذ شده است. چون من خودم در بانک مرکزی بودم، استعلام چک‌های مذکور را گرفتم. یک چک به نام شخص و چک دوم به نام شرکت تازه تاسیس و کاغذی بود. جالب اینجا است که آن شخص چهار چک برگشتی داشت. یعنی عملاً  یک شرکتِ کاغذی و صوری بود و معلوم نبود  چه اتفاقی افتاده است. وقتی متوجه موضوع شدم به آقای سمیعی گفتم شما چگونه این قرارداد را امضا کردید؟ مگر حق امضا داشتید؟ او تاکید کرد که طبق روزنامه رسمی و اختیارش این کار را کرده است.من گفتم این موضوع در حوزه من و خطیر بوده و چطور شما آن را امضا کرده اید؟ شما که صلاحیت امضا نداشتید. به او گفتم به عنوان فردی که حقوقی هستید این چک مربوط به شخص است، چگونه آن را پذیرفتید؟ این فرد یعنی «شهرام قویدل» مالک کاسکو را خود آقای سمیعی به باشگاه آورده بود. در واقع معرف او همین آقای سمیعی بود.

خانی در ادامه گفت و گو با آنا تاکید کرد: وقتی به حساب‌ها ورود کردم متوجه شدم سمیعی در تمام قراردادهایی که قبل از زمان مدیریت آقای فتح الله زاده یعنی آجرلو منعقد شده بود حضور داشت. یک نمونه را به شما می گویم. قرارداد  یکی از بازیکنان 2 ساله بود.رقم آن در سال اول 2/5 میلیارد و سال دوم 3/5 میلیارد تومان بود. وقتی قرارداد سال اولش تمام می‌شود، قرارداد سال دوم را از 3/5 میلیارد تومان به 10 میلیارد تومان تغییر می‌دهند!  در صورتی که با همان قرارداد می توانست بازی کند و باید بازی می کرد و نیاز به افزایش قرارداد نداشت. به آقای سمیعی گفتم چرا این اتفاق افتاد؟ گفتم شما مسئول حقوقی بودید، چرا اظهار نظر نکردید و نظر ندادید؟  

وی تاکید کرد: از او سوال کردم این قرارداد 10 ساله ای که با ورزشگاه مرغوبکار و آقای x منعقد کردید و 17 میلیارد اعتبار دادید که برای باشگاه هزینه کند و 11 سال به او اجاره دادید، برایش کارشناس رسمی بگیرید و به آنجا بفرستید، که چقدر  هزینه کرده است؟ از او پرسیدم به چه شکل این قرارداد امضا شد؟ با این کار اموال این باشگاه را به تاراج دادید. وقتی این حرف ها را زدم سمیعی گفت من چه کاره بودم؟! گفتم آقای سمیعی شما در تمام امور حقوقی استقلال مسئولیت داشتید و باید اظهار نظر می‌کردید. کجا از این باشگاه دفاع کردید؟ 

عضو پیشین هیات مدیره استقلال تصریح کرد: مهمترین موضوع این است که در بحث خودروهای فیدیلیتی که اعضای باشگاه گرفته بودند 2 نفر از حساب باشگاه پول خودروی خود را  به حساب بهمن خودرو واریز کرده بودند. یکی آقای سمیعی و دیگری آقای مصطفی احمدی مدیر مالی وقت باشگاه بود. چطور ایشان به عنوان کسی که مسئول حقوقی باشگاه است نمی‌داند که اموال باشگاه را نباید در جهت منافع شخصی باشگاه هزینه کنیم؟ چطور پول باشگاه را به حساب شرکت خودروساز واریز کردند تا خودرو دریافت کنند؟ البته این آقایان 2 ماه بعد پول را به حساب باشگاه بازگرداندند ولی خودشان بهتر می دانند که واریز پول از حساب باشگاه به حساب شرکت فروش خودرو ایراد قانونی دارد.

خانی در پاسخ به این سوال که آیا بابت این صحبت هایش مدارک دارد گفت: بله مدارک دارم. تمام مواردی که گفتم دارای مستندات است. ریز جزئیات حساب‌های باشگاه موجود است . در این پرونده سوال مطرح شده که چطور پول باشگاه را به حساب شرکت خودروساز واریز کردید؟ آقایان فتاحی،مومنی، مظلومی و... از جیب خودشان پول دریافت خودرو را واریز کردند اما وقتی از سمیعی سوال کردم گفت آقای احمدی(مسئول پیشین مالی باشگاه) بدون اجازه من این کار را کرده است.

وی ادامه داد: ما هشدار را بابت انتصاب دوباره سمیعی در باشگاه استقلال دادیم. همان زمان به خطیر گفتم او سوابق خوبی ندارد. در آن مقطع به خطیر هشدار داده بودم که سمیعی کاری در زمینه حقوقی برای باشگاه انجام نداده و می بینید که تمام مسائلی که الان گریبان باشگاه را گرفته به خاطر این است که او مدیر حقوقی باشگاه بوده است.جالب است بدانید ما با 2-3 مشاور قرارداد داشتیم که با این مشاوران قرارداد 400 میلیون تومانی بسته شده بود.من پرسیدم چطور این قراردادها امضا شده که سمیعی گفت این موضوعات را به من نمی گفتند.مگر می شود معاون حقوقی باشگاه این مسائل را نداند؟

عضو پیشین هیات مدیره استقلال تاکید کرد:آن مشاوران را صدا زدم و گفتم چطور این قراردادها را امضا کردید، آنقدر از او سوال کردم و گفتم باید به دادگاه بیایید و جواب بدهید، یکی از آنها فرار کرد و رفت، گفت اصلا پول نمی خواهم. خیلی مسائل وجود دارد که شاید نتوانم بیان کنم. 

خانی در خصوص مشکلات باشگاه در عقد قرارداد با بازیکنان گفت:در زمان آقای مددی و فرهاد مجیدی کل قرارداد اعضای تیم به 200 میلیارد نمی رسید. سال بعد که ساپینتو حضور داشت قرارداد اعضای تیم نزدیک به 470 میلیارد تومان شده بود! یعنی استقلالِ فصل قبل 470 میلیارد تومان هزینه کرده بود. این یعنی صد در صد افزایش نسبت به سال قبل با حضور احمد مددی. 30-40 درصد بازیکنان آن سال قرارداد داشتند ولی قرارداد آنها  به شکلی عجیب افزایش پیدا کرد.

وی تاکید کرد: شما فکر می کنید چرا حجت کریمی  مدیر آکادمیِ وقت را از  اخراج کرد؟ چه مسائلی در آنجا اتفاق افتاد؟ بروید از اصغر حاجیلو سوال کنید که اجازه ندادم یک ریال از مردم پول بگیرند. من زمانی که در باشگاه بودم یک فرد خیر آوردم که نزدیک به 700 میلیون تومان هزینه کرد. همه کارهای نقاشی و لوله کشی و خیلی کارهای دیگر صورت گرفت. از آقای حاجیلو سوال کنید آیا لنگِ پول بودند؟ آن زمان اجازه نمی دادیم یک ریال این طرف و آن طرف شود. الان هم  من به مسئولان هلدینگ خلیج فارس هشدار می دهم که در انتخاب افراد دقت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی
  • خالی کردن حساب با سوال ۱۰۰ میلیونی!
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • (ویدئو) بلاگرها متقلب شدند؛ ماجرای ازدواج پیرزن ۸۵ ساله با پسر ۲۵ ساله در ایران!
  • ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است
  • آخرین مهلت الکترونیکی کردن مجوز‌های کسب وکار و دریافت شناسه یکتا
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • دریافت مشاوره شیردهی با چشیدن طعم شیرین مادری
  • افشاگری از ماجرای حواله‌های خودرو، افزایش قراردادها، مشاوران ۴۰۰ میلیونی و برکناری مدیر سرشناس آکادمی/ هشدار به مالکان جدید استقلال
  • دریافت وام ۳۰۰ میلیونی با نصب همراه بانک رسالت ایفون