Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@06:13:53 GMT

روسیه آمریکا را ناقض حقوق بشر خواند

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۲۸۴۶۹

روسیه آمریکا را ناقض حقوق بشر خواند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی تاکید کرد اقدامات ناقض حقوق بشر آمریکا حق اعتراض در این زمینه را از آن سلب می کند.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این کنفرانس گفت آمریکایی که خودش دست به نقض حقوق بشر می زند و در این زمینه اهمال کاری می کند حق ندارد به اوضاع حقوق بشری در کشورهای دیگر اعتراض کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در واکنش به گزارش کمیته وزارت خارجه آمریکا گفت که اهمال آشکار اصول قانون اساسی به ویژه در پی نقض های گسترده حقوق بشری در آمریکا و عدن پایبندی این کشور به حقوق بشر در قبال دیگر کشورها و مردمانشان باعث میشود واشنگتن دیگر حق اعتراض به هیچ کشور دیگری را نداشته باشد.

وی افزود: متاسفانه ما باید بگوییم نتایج گزارش ۶۰ صفحه ای این کمیته هیچ اشاره ای به تحلیل مشکلات موجود در عرصه حقوق بشر در آمریکا ندارد.

راخارووا گفت که این گزارش و نتایج آن نمونه ای از پروپاگاندای منحصر به فرد آمریکا در تقویت دیدگاه ویژه اش از مفهوم حقوق بشر است.

وی گفت: "آیا واشنگتن می تواند همچنان نقش رهبر جهان را در پیشبرد برنامه های حقوق بشر در سایر کشورها ایفا کند؟ چرا به تحقیق و گزارش نیاز دارید؟ از ما بپرسید ، ما به طور خلاصه و واضح به شما خواهیم گفت. طرح این سوال در حال حاضر و با اوضاع فعلی و ناآرامی های آمریکا مناسب است./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۸۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» اعلام کرد

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که آمریکا هنوز در حال تصمیم‌گیری برای محدود کردن کمک‌های نظامی خود به یکی از این ۵ یگان نظامی است که ناقض حقوق بشر تشیخص داده شده‌اند.

به گزارش فارس، با وجود این، آمریکا تلاش کرده با دلیل‌تراشی از انجام اقدامات عملی علیه این یگان‌ها خودداری کند. وانت پاتل روز دوشنبه گفت که از میان این یگان‌ها ۴ یگان «اقدامات خودشان را به نحو موثری اصلاح کرده‌اند.»

وی علاوه بر این مدعی شده که تمامی اقدامات ناقض حقوق بشر قبل از ۷ اکتبر انجام شده‌اند و این یگان‌ها در غزه حقوق بشر را نقض نکرده‌اند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا علاوه بر این گفته که کاخ سفید در حال تماس و رایزنی با اسرائیل است.

تحلیلگران می‌گویند دولت آمریکا در طول جنگ غزه به جای انجام اقدامات تنبیهی علیه اسرائیل به انجام اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای علیه این رژیم روی آورده است.

در بیش از ۲۰۰ روزی که از آغاز جنگ در غزه می‌گذرد آمریکا اصلی‌ترین حامی اسرائیل بوده و با جلوگیری از آتش‌بس، ارسال سلاح و تلاش‌های دیپلماتیک از اتمام این جنگ جلوگیری کرده است.

دیگر خبرها

  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» اعلام کرد
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم