Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ادعای آمریکا در مورد مزاحمت جنگنده‌های این کشور برای هواپیمای مسافربری ایران، اقدام تلافی جویانه چین در تعطیلی یک کنسولگری آمریکا و ادامه اعتراض‌ها علیه نتانیاهو از جمله مهم‌ترین تحولات جهان در ساعات گذشته هستند. تاریخ انتشار: 09:21 - 03 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۰۲۹۲ خبرگزاری میزان – مهم‌ترین رویداد‌ها و خبر‌های جهان در ساعات گذشته به شرح زیر است:   *شمار مبتلایان و تلفات کرونا براساس جدیدترین آمارها، تاکنون ۱۵ میلیون و ۶۵۴ هزار و ۶۴۹ نفر در سراسر جهان به بیماری «کرونا» مبتلا شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن این که ۶۳۶ هزار و ۴۷۹ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.
تعداد بهبودیافتگان از این بیماری نیز به رقم ۹ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۶۴۱ نفر رسید.
*چین کنسولگری آمریکا در چنگدو را تعطیل می‌کند وزارت خارجه چین با صدور بیانیه‌ای به دولت آمریکا دستور داد کنسولگری خود در شهر «چنگدو» را تعطیل کند.   این اقدام در واکنش متقابل به دستور آمریکا مبنی بر تعطیلی سرکنسولگری چین در شهر «هیوستون»، آمریکا انجام شد.
*ترامپ مجمع ملی حزب جمهوریخواه را لغو کرد «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا، مجمع ملی حزب جمهورخواه به منظور اعلام نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را لغو کرد.
*تحلیل اولیه جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی انجام شد «کتی فاکس»، رییس سازمان ایمنی حمل ونقل کانادا اعلام کرد «با اتمام تحلیل اولیه داده‌های بازیابی شده از جعبه سباه هواپیمای اوکراینی، کار در پاریس به پایان رسید، اما بررسی‌ها تا رسیدن به نتیجه نهایی همچنان ادامه دارد.»  بیشتر بخوانید:  تهدید دیپلمات‌های چینی به مرگ/ ادامه اعتراض‌ها علیه نتانیاهو در اراضی اشغالی  آبگیری شد النهضه/ تنش ترامپ و فرمانداران *ادعای سخنگوی سنتکام در مورد مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی برای هواپیمای مسافربری ایرانی «بیل اوربان»، سخنگوی سازمان تروریستی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، در واکنش به انتشار خبر مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی برای هواپیمای مسافربری ایرانی در هنگام حرکت به سوی فرودگاه «بیروت»، مدعی شد این اقدام در راستای اطمینان از امنیت پرسنل نیرو‌های ائتلاف آمریکایی در پایگاه «التنف» سوریه بوده است.   وی همچنین ادعا کرد پرواز جنگنده‌های «اف -۱۵» در مجاورت هواپیمای مسافربری ایران، اقدامی حرفه‌ای و براساس معیار‌های بین المللی و نوعی بازرسی بصری محسوب می‌شود.
*دولت آمریکا ماموران گشت مرزی را به سیاتل اعزام می‌کند براساس گزارش نیویورک تایمز، دولت آمریکا قصد دارد تیمی تاکتیکی از ماموران گشت مرزی را به «سیاتل» اعزام کند. این اقدام که پیشتر در مورد «پورتلند» نیز انجام شده بود، سبب بروز جنجالی جدی شده است. اعتراض‌های ضد تبعیض نژادی در این شهر‌ها همچنان ادامه دارد.
*ادامه اعتراض‌ها علیه نتانیاهو در اراضی اشغالی صد‌ها نفر از ساکنان اراضی اشغالی شب گذشته با حضور در خیابان‌های «قدس اشغالی»، از «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستند از سمت خود کناره گیری کند.
این اعتراض‌ها با مداخله پلیس به درگیری میان پلیس و معترضان و بازداشت بیش از ۵۰ نفر از معترضان منجر شد.
*کشف گور دسته جمعی در سودان دادستان عمومی سودان از کشف گوری دسته جمعی خبر داده و اعلام کرد احتمالا این گور محل دفن ۲۸ افسر ارتش است که در سال ۱۹۹۰ به جرم طرح و برنامه ریزی کودتا علیه «عمر البشیر»، رییس جمهور پیشین این کشور اعدام شدند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جهان تحولات بین الملل چین اعتراض ها علیه نتانیاهو برای هواپیمای مسافربری مزاحمت جنگنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۷۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای سخنگوی آمریکا در اعتراض به سیاست‌های کاخ سفید علیه غزه

به گزارش صدای ایران ازبه نقل از ایرنا از خبرگزاری رویترز، هاله غریط سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن رئیس جمهور این کشور در قبال غزه از سمت خود استعفا کرده است.

غریط در صفحه خود در لینکدین، نوشت: من روز ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین) بعد از ۱۸ سال خدمت برجسته برای اعتراض به سیاست آمریکا در قبال غزه، استعفا کردم.

پیش از این نیز سه مسئول آمریکایی در اعتراض به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه استعفا کرده بودند.

آنیل شیلین مسئول روابط خارجی در دفتر دموکراسی، حقوق بشر و کار آمریکا و جاش پل مسئول امور سیاستی و نظامی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به کمک‌های تسلیحاتی کشورش به رژیم صهیونیستی برای استفاده در جنگ علیه غزه استعفا کرده بودند.

ژانویه گذشته نیز طارق حبش دستیار ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در وزارت آموزش و پرورش در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌گناه فلسطینی استعفا کرده بود.

 گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است
  • تعرض به اساتید زن دانشگاه‌های آمریکا بیانگر چهره دوگانه غرب
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی، رسوایی غرب در ادعای آزادی بیان است
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا
  • دانشجویان دانشگاه براون در آمریکا نیز به جمع تظاهرات کنندگان علیه رژیم صهیونیستی پیوستند (فیلم)
  • استعفای سخنگوی آمریکا در اعتراض به سیاست‌های کاخ سفید علیه غزه
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر