Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور از معرفی شهرداری سلماس به هیئت تخلفات استان و برخورد قانونی با شهرداری گوراب زرمیخ گیلان در زمینه عدم رعایت مفاد دستورالعمل کنترل جمعیت سگ های بی صاحب خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رمضان امینی اظهار داشت: تمامی شهرداریها موظف هستند دستورالعمل ابلاغی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در سال 1387در زمینه ساماندهی و کنترل جمعیت سگهای بدون صاحب به روش زندهگیری در محدوده شهرداریها و دهیاریها را با جدیت و به طور دقیق رعایت و پیگیری کنند و در صورت تخطی از آن با خاطیان برخورد قانونی و قاطع میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به دریافت گزارش‌های واصله از برخی شهرها و پایش صورت گرفته مبنی بر عدم رعایت برخی از ضوابط مقرر در دستورالعمل ساماندهی سگ‌های بدون صاحب، ادامه داد: در راستای تحقق بند 15 ماده 55 قانون شهرداری مبنی بر وظیفه‌مندی شهرداری‌ها در جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و ساماندهی حیواناتی که در شهرها بدون صاحب هستند و به منظور ارتقاء سلامت و بهداشت شهروندان و همچنین رعایت اصول حقوقی در برخورد با حیوانات بدون صاحب، از شهرداریها خواسته شده این دستورالعمل را به طور دقیق اجرا کنند.

امینی گفت: از استانداریها و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها نیز خواسته شده بر اجرای صحیح مفاد این دستورالعمل نظارت دقیقی به عمل آوردند و در صورت تخطی از ضوابط دستورالعمل‌ با خاطیان برخورد قانونی ‌صورت گیرد.

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور  اظهار کرد:‌ در اردیبهشت ماه سال جاری هم اهمیت این موضوع مجددا طی بخشنامهای به استانداریها و شهرداریهای سراسر کشور ابلاغ شده و در آن بر لزوم اجرای جدی و دقیق تمامی مفاد دستورالعمل ابلاغی با رعایت حقوق حیوانات و پرهیز از برخوردهای غیراصولی و تطبیق اقدامات و برنامه‌های در دست انجام با دستورالعمل مذکور و تشکیل مستمر کارگروه ساماندهی حیوانات ناقل بیماری به انسان در سطح استان و شهرستان با حضور فعال تمامی اعضاء تاکید شده است.

امینی همچنین بر بهره‌گیری از ظرفیت نهادهای غیردولتی و تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در موضوعات اجرایی طرح از جمله در زمینه نگهداری، درمان، غذارسانی، عقیم‌سازی و سایر امور مربوطه و اطلاع رسانی پیرامون نحوه اجرای صحیح مفاد دستورالعمل و اقدامات در دست انجام به شهروندان تاکید کرد.

وی بر  تسریع در راه‌اندازی مرکزی جهت ساماندهی حیوانات ناقل بیماری به انسان در استان‌های فاقد این مراکز و تعریف سازوکاری برای دریافت پیشنهادهای تشکلها و سازمانهای مردمنهاد در سطح شهرها در جهت تکمیل و بهبود روشهای اجرایی فعلی‌ و دستورالعمل ابلاغی تاکید کرد.

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور از معرفی شهرداری سلماس در آذربایجان غربی به هیئت تخلفات استان و برخورد قانونی با شهرداری گوراب زرمیخ در گیلان در زمینه عدم رعایت مفاد دستورالعمل کنترل جمعیت سگهای بدون صاحب خبر داد.

انتهای پیام/

R1491/P/S2,24/CT11 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ وزیر بهداشت: تست‌‌های اولیه "واکسن کرونا" را پاس کرده‌‌ایم ۲ واکاوی یک سناریوپردازی؛ چرا "نرگس محمدی" با دختر و پسرش صحبت نمی‌کند؟ ۳ شهادت آتش‌نشان تهرانی حین اطفای آتش‌سوزی در خیابان شوش ۴ دادستان تهران: ۲۵ میلیارد لار ارز صادرات برنگشته است/ ۲۵۰ نفر معرفی‌شده فقط ۶.۸ میلیارد تعهد دارند ۵ آمار "سقط جنین" معادل حدود یک‎ سوم تولدهای کل کشور است! + جدول ۶ آیا واکسن کرونا در صورت کشف مداوم باید تزریق شود؟!+ پاسخ معاون وزیر بهداشت ۷ انتشار برای نخستین بار | مقام معظم رهبری: آمار فرزندآوری کمتر از نرخ جانشینی است/ این مسئله از همه خطرات بزرگتر است ۸ جسد "قاضی منصوری" به پزشکی قانونی تحویل شد مهمترین اخبار اجتماعی آمار "سقط جنین" معادل حدود یک‎ سوم تولدهای کل کشور است! + جدول وام ۶ میلیونی تاکسیران‌ها به کجا رسید؟ اقدامات اجرایی "شهر دوستدار کودک و سالمند" را باید با ذره بین پیدا کرد!/ نیاز شورای شهر به استیضاح شهرداران مناطق واکاوی یک سناریوپردازی؛ چرا "نرگس محمدی" با دختر و پسرش صحبت نمی‌کند؟ مهمترین اخبار تسنیم نامه اعتراض ایران درباره تهدید هواپیمای مسافربری ماهان به شورای امنیت ارسال می‌شود معاون وزیر بهداشت: هیچ داروی گیاهی و سنتی مؤثر برای درمان کرونا نداریم‌ / پاییز ‌سخت‌‌تری در راه است اولین واکنش آمریکا به حادثه رهگیری هواپیمای «ماهان» موسوی: هر حادثه‌ای در مسیر برگشت برای هواپیمای ماهان اتفاق افتد، ایران آمریکا را مسئول آن خواهد شناخت آغاز ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از شنبه درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور مفاد دستورالعمل برخورد قانونی بدون صاحب کنترل جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۸۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود

سید ناصر مهداوی عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری خبرآنلاین گفت : سیزده جلسه برای برکناری شهردار اهواز برگزار شده است و تمام این جلسات به دلیل غیبت عده‌ی مشخصی از اعضای شورای شهر برگزار نشده است.

آیا کاپیتالاسیون در شورا حکم فرما شده ، که برخی خود را فراتر از قانون می‌دانند؟

مهداوی در ادامه با اشاره به غیبت های مکرر برخی از اعضای شورای شهر گفت: اگر قانون در این مسئله فصل الخطاب است، چرا مسئولان مربوطه به قانون عمل نمی کنند؟ آیا این افراد فراتر از قانون هستند که این گونه بی محابا در جلسات حاضر نمی‌شوند؟ آقایان و مدیران شهر و استان، بیت المال و حق الناس در حال تضییع شدن است، چرا کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود.

عضو شورای شهر اهواز در ادامه خاطرنشان کرد: وضعیت اسفناک خدمات شهری، نارضایتی شهروندان از اوضاع شهر و برگزاری سیزده جلسه برای برکناری شهردار نشان میدهد که اهواز، امینی شهردار را نمی‌خواهد.

وی افزود: برخی از اعضای شورا که برای فراری دادن شهردار از برکناری در جلسات غیبت می کنند بدانند بخشی از عمر این شورا و شهر را با غیبت‌های خود هدر دادند، این در حالی است که در همین مدت چقدر میتوانستیم به لحاظ کاری به ارتقای خدمات رسانی و آبادانی شهر مثمر ثمر باشیم.

مهداوی با تاکید بر اینکه در دفاع از حق الناس و منافع شهر کوتاه نخواهیم آمد، گفت: مشکل ما این است که پا در کفش کسانی کرده ایم که میدانند با رفتن امینی(شهردار اهواز)، منافع شخصی آنها به خطر افتاده و بسیاری از معادلات شهر برهم خواهد خورد به همین منظور برای ماندن شهردار اهواز تا حد توان و آخرین لحظه حاضر به عقب نشینی از مواضع خود نیستند.

امینی شهردار اهواز باشد یا نباشد، اداره شهر بر همین پاشنه خواهد چرخید

مهداوی در ادامه با اشاره به حضور بی‌ثمر رضا امینی در شهرداری اهواز گفت: بود و نبود شهردار در شهرداری تغییری در شهر ایجاد نخواهد کرد، چرا که در امورات اجرایی فردی خنثی است و زیر آب رفتن بسیاری از مناطق با کمترین میزان بارندگی، وضعیت اسفناک خدمت رسانی به مناطق محروم، تعطیلی پروژه های عمرانی و از همه مهمتر عقب افتادن حقوق پرسنل رسمی و پیمانی شهرداری که در تاریخ این شهر بی سابقه است گواه این ادعاست.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز افزود: شهرداری که حاضر نیست ریز هزینه‌کرد حق آلایندگی را به شورا بدهد قطعا امانتدار شایسته ای نخواهد بود، در ضمن حق آلایندگی که قانونا و شرعا باید صرف توسعه فضای سبز، ایجاد پارک و بوستان و پروژه های عمرانی این شهر شود متاسفانه در جاهای دیگر هزینه شده است.

مهداوی در پایان گفت: اکثریت اعضای شورای شهر اهواز که نمایندگان مردم هستند با برگزاری ۱۳ جلسه شورا به زمین و زمان و شخص آقای شهردار گفتند رضا امینی شهردار اهواز را به واسطه عملکرد ضعیف و امتناع از سکونت خانواده‌اش در اهواز نمی‌خواهند اما اصرار آقای شهردار و برخی اطرافیان ایشان برای ماندن بسیار تعجب آور است.

23

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902275

دیگر خبرها

  • دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات: مالیات مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود
  • ‌۱۷۰ میلیارد ریال، هزینه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر دوش شهرداری گرگان
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی
  • بازدید رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از دادگستری سیریک
  • غذارسانی به حیوانات محبت در حق آنها نیست
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • دلایل کاهش نرخ باروری در کشور
  • یکی از ریشه‌های کاهش نرخ باروری در کشور ما حاصل یک نگاه مالتوسی بود