Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه خیرآباد با بیان اینکه امام جمعه انگیزه‌های دینی مردم را تقویت می‌کند، گفت: نخستین گام راه جذب جوانان به نمازجعه، ارتباط با جوانان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر طزری، امام جمعه خیرآباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ورامین به‌مناسبت پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور توسط آیت‌الله طالقانی اظهار داشت: در اهمیت نمازجمعه می‌توان به آیات و روایات متعددی از جمله سوره مبارکه جمعه آیه مربوط به دعوت مردم به سوی نمازجمعه اشاره کرد؛ در روایات متعددی که از ائمه معصومین (ع) نقل گردیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نمازجمعه به تعبیر مقام معظم رهبری قرارگاه فرهنگی، ایمان و تقوا است که نیروها را برابر هجمه‌های داخلی و خارجی آماده می‌کند.

امام جمعه خیرآباد گفت: برای موفق بودن یک امام جمعه باید ابتدا وظایف یک امام جمعه را تعریف کرد تا دید اگر آن وظایف صورت گرفته، موفق است، سعی و تلاش کند.

طرزی با بیان اینکه امام جمعه وظیفه فرهنگی، تقویت ایمانی و اعتقادات مردم را دارد و در مرحله دوم باید مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه را مدنظر خود در حد امکان برطرف کند، بیان کرد: امام جمعه باید از یک روابط عمومی قوی برخوردار و مردمی باشد، با مردم زندگی کند و مانند مردم زندگی کند تا مردم به او باور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: امام جمعه در مرحله دوم باید مشکلات فرهنگی مردم را بررسی کرده و انگیزه‌های دینی مردم را تقویت کند و برای آن‌ها برنامه‌ریزی مدوم داشته باشد و در مرحله سوم آسیب‌های اجتماعی منطقه خود را بررسی و در جهت برطرف کردن آن‌ها تلاش کند.

امام جمعه خیرآباد عنوان کرد: از ابتکارات صورت گرفته اینکه در کنار برنامه‌های فرهنگی مانند برگزاری کلاس‌های قرآن و معارف به آسیب‌های اجتماعی آن‌ها نیز رسیدگی شده است؛ به طوری که در کنار ایجاد یک مرکز نیکوکاری زیر نظر امام جمعه به ایجاد اشتغال با رایزنی با کارخانه‌ها و ایجاد کارهای خانگی برای زنان آسیب پذیر اهتمام ورزیده شده است تا مردم بدانند که امام جمعه به مشکلات اقتصادی آنان نیز واقف است.

طرزی اظهار کرد: نخستین گام راه جذب جوانان به نمازجعه، ارتباط با جوانان است که یکی از این اقدامات حضور مستمر در مدارس منطقه، اقامه نماز جماعت در مدارس و استفاده از جوانان مستعد در ستاد نماز جمعه است.

وی در ادامه گفت: علاوه بر راه‌اندازی جلسات ویژه خانواده‌ها در خصوص اعتیاد و طلاق با استفاده از ظرفیت جلسه اولیا و مربیان و استفاده از مشاوران نیروی انتظامی، ایجاد فضاهای ورزشی و تفریحی، ایجاد اشتغال، برگزاری جلسات مشاوره حقوقی در خصوص خانواده‌ها از اقدامات اجتماعی است که توسط امام جمعه می‌تواند صورت گیرد.

امام جمعه خیرآباد بیان داشت: با توجه به اینکه امامان جمعه منصوب از طرف ولی فقیه و از طرفی رابط بین مردم و ولایت هستند در اصل همان وظایفی را دارند که ولی فقیه دارد.

طرزی خاطرنشان کرد: آنچه از جملات امامین این انقلاب فهمیده می‌شود، این است که امامان جمعه باید ارتباط معنوی و ظاهری با مردم داشته باشند خود را از مردم بدانند و برای مردم خدمت کنند، ارتباط صمیمی با جوانان داشته باشند، از ورود به احزاب سیاسی خودداری کنند، پدر معنوی منطقه باشند، در جهت اعتقاد و همبستگی مردم تلاش کنند، صدای مردم باشند و مشکلات مغفول مانده از مسئولان را به گوش مسئولان برسانند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/م

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه جوانان نماز جمعه اشتغال امام جمعه خیرآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۸۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان

سیدمحمد هاشمی روز شنبه - ۸ اردیبهشت ماه - در دیدار مدیران و دبیران جشنواره امام رضا (ع) که در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در دور جدید جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری رضوی چند ایده مرکزی برای این کار وجود داشت که برای تخصصی شدن به سمت کار‌های مردمی و اثرگذار پیش برود.

قائم مقام وزیر فرهنگ افزود: دومین ایده استفاده از چهره‌های فرهنگی و هنری بود که در صدر آن فرهاد قائمیان با تعهد همیشگی و عشق به امام رضا (ع) این مسئولیت را پذیرفتند و اهتمام کامل و ویژه به کار گذاشتند و دیگر افرادی که همت کردند تا جشنواره‌ای برگزار شود و با کارگاه‌ها و رویکرد آموزشی آن دامنه‌های جدیدی در عرصه فرهنگ و هنر شکل بگیرد. با این مجموعه کارها، به این هدف خود نزدیک‌تر شدیم.

وی اضافه کرد: تلاش شد با تجمیع جشنواره‌های همگون و با اهتمام اعضا در بخش‌های سیاستی و اجرایی کار قوام بیشتری پیدا کرده است.

برگزاری جشنواره دینی فیلم رضوان در آبان ۱۴۰۳

هاشمی گفت: اختتامیه اولین فیلم دینی فیلم رضوان آبان ۱۴۰۳با دبیری محمدحسین لطیفی در این دوره از جشنواره رضوی برگزار می‌شود، که امید است نقطه عزیمتی در این کار شود و با این کار ادای دینی در باور‌های دینی مردم کرده باشیم و کار موثری باشد و این رویداد جزو نوآوری‌های جشنواره امام رضا (ع) است.

قائم مقام وزیر فرهنگ گفت: تلاش شده تا خروجی‌های جشنواره‌ها را تا انتها دنبال کنیم تا نتایج اثرگذاری داشته باشد و در خروجی انتهایی کار این نیت را به منصه ظهور برسانیم و به سبد محصولات رویداد‌های مردمی اضافه شود.

وی گفت: راهبری جشنواره دوره بیست و یکم با مدیریت فرهاد قائمیان انجام شده است؛ امسال در کنار دیگر رویدادها، روایت آوای رضوی با حضور هوشنگ جاوید و احمد صبری به دبیری سیدمجتبی ذبیحی در حال انجام است، همچنین جشنواره روستایی رضوی در سطح ملی و به صورت حرفه‌ای با دبیران تراز ملی شکل مطلوبی به خود گرفته است.

فرهاد قائمیان در دیدار مدیران جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما دوست و همراهانی هستیم که فقط به عشق امام رضا (ع) در این جشنواره‌ها هستیم، تا کار‌های بهتری را برای شیفتگان امام هشتم (ع) انجام دهیم.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره روستایی امام رضا (ع) در روستای کردر گفت: مردمان روستا خانه‌های خود را در اختیار جشنواره و هنرمندان گذاشته بودند. برای مردمی کردن این جشنواره فضایی ایجاد کردیم که مردم بدانند چه نوع فرهنگ رضوی را می‌خواهیم در بین مردم رواج دهیم.

قائمیان گفت: در جشنواره هنر‌های نمایشی اتابک نادری نه فقط برای این جشنواره که همراهی خوبی داشت و نمایش‌ها به استان‌های مختلف به صورت اجرای عمومی برگزار شد تا مردم آشناییت بیشتری داشته باشند.

مدیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی امام رضا (ع) با اشاره به دیگر بخش‌های جشنواره گفت: تلاش شد تمام جشنواره‌ها در بین خود مردم باشد و امید است مدیران کل فرهنگ در استان‌ها همراهی خوبی با این رویداد داشته باشند.

وی افزود: امسال با جشنواره فیلم رضوان این بخش از جشنواره امام رضا (ع) هم فعال می‌شود که یک فیلم سینمایی با فرهنگ و نوع نگاه ما به فرهنگ رضوی است. یک فیلم‌نامه از کتاب «از عشق آباد تا عشق آباد» اقتباس شده و در راستای فرهنگ امام رضا (ع) است و امید است این فیلم از حیث بزرگی و تاریخی بودن برای سال آینده ساخته شود تا بگوییم جشنواره‌های امام رضا (ع) به اهداف والای خود خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند
  • عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا را افزایش داد
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان