Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، معاون وزیر خارجه با بیان این که شیوع کرونا برگزاری مذاکرات حضوری درباره توافق همکاری‌های بلندمدت سیاسی و اقتصادی با چین را به تعویق انداخته است، گفت: درباره جزئیات توافق ایران و چین باید صبر کنیم.
غلامرضا انصاری درباره آخرین خبرها در خصوص مذاکرات بین ایران و چین برای اجرای سند همکاری‌های راهبردی بلند مدت اظهار داشت: برای این که یک سند مسیر خود را (تا زمان اجرا) طی کند، مدت طولانی زمان می‌برد و ممکن است چندین بار سند نهایی شود، اما دوباره کم و زیاد و (تغییراتی در آن داده) شود؛ امیدواریم سند همکاری‌های ایران و چین هر چه سریعتر به مرحله نهایی خود برسد و برای مذاکرات اجرایی آماده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ادامه داد: یکی از موضوعاتی که الان با چین داریم بحث رفت و آمدهاست الان سفر از ایران به چین و یا از چین به ایران، به ویژه سفرهای رسمی، متوقف است؛ بنابراین در اولین زمانی که موفق شویم به چین سفر داشته باشیم یا سفرهایی از چین به ایران انجام شود می‌توانیم مذاکراتمان را با چینی‌ها آغاز کنیم.
انصاری در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما اضافه کرد: اینکه «روی چه موضوعاتی توافق شود» و تصمیم بگیرند توافقات «به چه صورتی منتشر شود»، اینکه «در کجاها تصویب شود» و «آیا به صورت یک سند همکاری باقی بماند» یا «به صورت موافقت نامه»، همه به محتوای مذاکرات برمی گردد.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با تاکید بر این که تنها کاری که درباره توافق بین ایران و چین می‌توانیم بکنیم «صبر کردن» است، گفت: باید صبر کنیم مذاکرات آغاز شود، محتوای مذاکرات مشخص و توافقات روشن شود، آن وقت می‌توانیم بگوییم که این سندها به چه صورت باید منتشر شود.
وی در پاسخ به این سوال که «آیا نظیر امضای سند همکاری بلند مدت با چین، با سایر کشورها از جمله روسیه و هند هم خواهیم داشت؟» تصریح کرد: با هر کشوری که روابط مان به یک بلوغ روشن برسد، طبیعی است که پیشنهاد ما ایجاد بستر مطمئن‌تر برای روابط در آینده است؛ با کشورهایی همچون روسیه و هند نیز به محض این که روابط به پختگی خود برسد وارد مرحله برنامه ریزی برای همکاری‌های درازمدت خواهیم شد که امروز این مرحله با چین آغاز شده است.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به این که آغاز بحث توافق بلندمدت با چین به سفر رئیس جمهور این کشور به تهران در سال ۹۴ برمی گردد، گفت: امروز بعد از پنج سال به اینجا رسیده ایم که در مرحله آماده سازی اسناد و انجام مذاکرات هستیم.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: قرارداد 25 ساله ایران و چین ایران و چین ایران و چین سند همکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۹۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 

شهردار قم گفت: شهرداری قم ۵۵ واگن با قرارداد شرکت پوژن سهم دارد که کارفرمای این قرارداد وزارت کشور است و همزمان برای خرید سه رام دیگر اقدام کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در بازدید با استاندار قم از پروژه منوریل و در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مسئله تأمین واگن برای فاز نخست متروی قم که آماده بهره برداری است، در دستور کار شهرداری و دولت قرار دارد.

وی به مراحل اجرای قرارداد تأمین واگن با شرکت چینی پوژن اشاره کرد و افزود: ما ۵۰ رام واگن داریم که طراحی عملیاتی آن را شرکت پوژن انجام داده است.

شهردار قم خاطرنشان کرد: برای شروع به ساخت شرکت چینی نیاز به حدود ۶ میلیون یورو پیش پرداخت دارد که برای پرداخت آن به موافقت کمیسیون ماده ۶۲ نیاز داریم.

سقائیان نژاد با اشاره به اینکه در این قرارداد کارفرما وزارت کشور است گفت: هزینه تأمین واگن از این قرارداد هم با مشارکت شهرداری و دولت تأمین می‌شود.

وی افزود: در اوراق مشارکت ۵۰ درصد سهم شهرداری و ۵۰ درصد سهم دولت است. یعنی از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۱۴۰۳ نیمی را ما و نیمی را دولت باید بازپرداخت کند.

شهردار قم گفت: در شهرداری کشور تنها مشهد واگنی شبیه به قم داشت. تلاش ما این بود که سه رام از مشهد قرض کنیم تا مراحل تست گرم سریع‌تر پیش رود اما به هر دلیلی این کار انجام نشد.

سقائیان نژاد تاکید کرد: اگر این کار انجام شده بود در سفر اردیبهشت ریاست جمهوری یکی از پروژه‌هایی که به دست ایشان افتتاح می‌شد، فاز نخست متروی قم بود.

وی گفت: درخواست ما این است که توافق کمیسیون ماده ۶۲ انجام شود تا دست کم بتوانیم در هشت ماه آینده واگن داشته باشیم.

شهردار قم به اقدام شهرداری برای مذاکره در تأمین واگن با چینی‌ها اشاره کرد و افزود: در کنار قراردادی که با محوریت وزارت کشور پیش می‌رود، شهرداری قم برای سرعت بخشیدن به موضوع، در حال توافق با چینی‌ها برای خرید سه رام دیگر است.

کد خبر 749824

دیگر خبرها

  • غرامت سنگین بایرن برای همکاری با جانشین توخل
  • آغاز رسمی مذاکرات پرسپولیس با 10 بازیکن
  • مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • آمادگی کانون سردفتران ایران برای همکاری با روسیه
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟