Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به حمایت های کشورهای غربی از گروه کلاه سفیدها و تلاش هایی که برای نشان دادن این گروه به عنوان مدافع حقوق بشر می شود، این گروه را همدست تروریست ها خواند که در دزدی و غارت اموال ملت سوریه دست به عادی سازی شرایط می‌زنند.
به گزارش ایرنا از مسکو، ماریا زاخارووا در نشست خبری هفتگی در ساختمان وزارت امور خارجه روسیه گفت: حامیان غربی گروه کلاه سفیدها از حمایت و سازمان های همدست آن صرف نظر نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی افزود: بارها هشدار دادیم که در پشت سر ظاهر انساندوستانه گروه کلاه سفیدها، تاراجگری، باجگیری، سرقت، نشر هدفمندانه اطلاعات نادرست، صحنه سازی های حملات شیمیایی و حملات توپخانه ای و هوایی و همدستی با تروریست ها قرار گرفته است.
«کلاه سفیدها» گروهی که ظاهرا بین‌المللی است، فعالیت خود را از سال ۲۰۱۳ در سوریه شروع کرد.  این گروه از سوی جیمز لا مژرار کارمند سابق اداره اطلاعات نظامی و کارشناس امنیتی انگلیس با کمک واشنگتن در ترکیه تأسیس شد.
 زاخارووا فعالیت کلاه سفیدها را بخشی از کارزار اطلاعاتی غرب برای سیاه نمایی دولت سوریه خواند که با اطلاعات دروغین درباره حمله شیمیایی در سوریه، دولت سوریه را مسئول دانسته و به این کشور حمله هوایی کردند. 
 سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه سپس به گزارش روزنامه هلندی «فولک اسکرانت» اشاره کرد که در آن به کلاهبرداریهای کلان «جیمز لا مژرار» بنیانگذار انگلیسی کلاه سفیدها اشاره کرد و افزود: لا مژرار که سال گذشته در استانبول درگذشت ماهانه 24 هزار یورو حقوق داشت و خانه پرتجمل به بهای یک و نیم میلیون یورو در این شهر خرید. 
وی افزود: در مورد زندگی این فرد اطلاعات زیادی اعلام شد که با شرایط رئیس یک سازمان مدافع حقوق بشر مطابقت نمی کند.
 «جیمز لا مژرار» بنیانگذار انگلیسی گروه موسوم به «دفاع غیرنظامی» یا «کلاه‌ سفیدهای سوریه» که در مناطق تحت کنترل مخالفان مستقر بودند، روز 20 آبان ماه سال گذشته در استانبول ترکیه درگذشت.
ادعای جاسوسی روسیه در مورد واکسن کرونا نادرست است
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ادعای برخی کشورهای غربی علیه روسیه مبنی بر دستیابی به اطلاعات مربوط به ساخت واکسن کرونا از راه حمله های هکری را نادرست خواند.
زاخارووا گفت: شایعات بی اساس از سوی دوستان آنگلوساکسونی ما از آمریکا، کانادا و انگلیس در مورد حملات هکری برای دستیابی به اطلاعات واکسن کرونا را قاطعانه رد می کنیم.
 وی افزود: دولت روسیه هیچگاه با مرکز هکری که در ادعاهای غربی ها به آن اشاره شده است، ارتباطی نداشته است.
 سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: معلوم نیست چرا بار دیگر به هیاهوی ضدروسی در مورد موضوع هکرها که همه از آن خسته شده اند دامن زده می شود.
گفتنی است روسیه تاکنون دو واکسن کرونا به ثبت رسانده است و هفته گذشته انگلیس مدعی شد که اطلاعات این واکسن ها از انگلیس و از طریق حمله هکری به سرقت رفته است.
  اقدامات آمریکا علیه شرکت های رقیب خارجی
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: آمریکا با بکارگیری شیوه های مغایر با اقتصاد آزاد تلاش می کند، رقبای خود ازجمله شرکت چینی هوآوی را از بازار فناوریهای پیشرفته خارج  کند و از اقدامات منع شده استفاده می کند.
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی گفت که آمریکا محدودیت های ویزایی برای کارکنان شرکت های چینی در عرصه فناوریهای پیشرفته از جمله هوآوی بخاطر دست داشتن در اقدامات ضدحقوق بشر وضع می کند.
 زاخارووا گفت: آمریکا آنان را (مسئولان شرکت هوآوی) به اتهامات بی اساس متهم می کند منظورم این است که اتهاماتی که به شرکت های چینی وارد می شود با فعالیت های تجاری این مراکز هیچ ارتباطی ندارد به عنوان مثال به اعمال سانسور و تعقیب ناراضیان و اعمال کنترل بر شهروندان متهم می کنند.
کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا روز دهم تیر ماه شرکت‌های فناوری چینی هوآوی و ZTE را به عنوان تهدیدی علیه امنیت ملی شناسایی کرد.
زاخارووا گفت: رویکرد واشنگتن برای خارج کردن رقبای این کشور از بازارهای بین المللی نگران کننده است.
صدور رایگان روادید سفر به روسیه
 زاخارووا در ادامه نشست خبری گفت:  صدور روادید در مراکز کنسولی روسیه در کشورهای دیگر براساس دستور دولت روسیه از روز 16 ماه مارس متوقف شده است.
 وی افزود: پس از اینکه مراکز کنسولی روسیه فعالیت خود را در عرصه صدور روادید ازسر می گیرند امکان برای صدور روادید بدون دریافت هزینه کنسولی (به صورت رایگان) با رعایت شرایط زیر فراهم می شود.
زاخارووا گفت: در گذرنامه فرد متقاضی، ویزای یک بار یا دوبار سفر استفاده نشده باشد که تاریخ اعتبار آن پس از روز 15 ماه مارس 2020 شروع می شود.
 وی ادامه داد: فرد متقاضی مدارکی را ارائه می دهد که بر اساس آن ویزای با زمان مشابه ویزای قبلی یا کوتاهتر صادر می شود.
 سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: تاریخ اعتبار ویزای صادر شده شش ماه پس از دستور روز 16 ماه مارس 2020 بسر می رسد.
وی این را نیز گفت که به همراه مدارک برای صدور ویزا، فرد متقاضی باید نامه ای به کنسول روسیه در کشور خود برای پرداخت نکردن هزینه روادید بنویسد. برچسب ها: روسیه

منبع: خرداد

کلیدواژه: روسیه سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خارجه روسیه گفت زاخارووا گفت واکسن کرونا کلاه سفیدها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۹۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری

وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات سوری که در جریان حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران زخمی شده بود، عیادت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل گردیده، عیادت کرد.

امیرعبداللهیان در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسئول درمان وی انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای وی از درگاه خدای سبحان شفای عاجل مسئلت نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی اسراییل به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه‌ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرده بود.

افتتاح ساختمان جدید بخش کنسولی ایران در دمشقامیرعبداللهیان: آمریکا در حمله به بخش کنسولی سفارت مسئول است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • اردن حمله شهرک‌نشینان به کاروان‌های کمک‌ها را به شدت محکوم کرد
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد