Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی جزء چهار استان اول کشور در موارد بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان ها است.

به گزارش جماران، دکتر سید احمد هاشمی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که با حضور دکتر حریرچی معاون وزیر بهداشت در سوم مرداد ماه در محل استانداری برگزار شد، اظهارکرد: طی تیرماه موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در این استان افزایش یافته است و میزان موارد بستری و ابتلا بالا رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وضعیت تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این استان نسبت به متوسط کشوری پایین است اما در موارد بستری جزء استان های اول است.

هاشمی در ارتباط با نسبت جنسیتی و سنی افراد مبتلا نیز بیان کرد: میزان بروز ویروس کرونا در نسبت جنسیتی تفاوتی ندارد اما این بیماری بیشتر در گروه سنی ۵۴ سال به بالا و فوتی ها نیز ۶۵ سال به بالا بوده است.

وی تاکیدکرد: ۵۵ درصد فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا بیماری زمینه ای داشته اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: درصد مثبت به نمونه ها در دو سه هفته گذشته بالای ۶۵ درصد بوده است این درحالی است که این رقم در ابتدا بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بوده است.

وی در ارتباط با عدد مولد نسلی پایه که با عدد Rنشان داده می شود، گفت: متاسفانه در چند هفته گذشته عدد Rدر خراسان شمالی بالای عدد یک بوده و به ۱.۲۵ درصد رسیده است که این نشان دهنده آن است که بیماری در استان رو به گسترش است.

اخبار مرتبط موج دوم کرونا محدودیت سنی ندارد کاهش قابل توجه مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی تولید واکسن کرونا تا یک سال آینده طول خواهد کشید بستری شدن 91 مبتلا به کرونا در کرمان شناسایی 28 مبتلای جدید به کرونا در زنجان

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا آمار کرونا کرونا در ایران وضعیت کرونا کرونا خراسان شمالی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی خراسان شمالی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۰۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل

ایسنا/مازندران رییس اتحادیه صنف قصابان شهرستان بابل در جلسه آموزشی مبارزه با تب کریمه کنگو اظهار کرد: با جلوگیری از قاچاق گوشت در شهرستان، پیشگیری‌های لازم جهت بروز بیماری‌های واگیر بین دام و انسان به شرایط مطلوبی رسیده است.

دکتر کوروش نظری مسئول نظارت دامپزشکی شهرستان بابل نیز با بیان اینکه با شروع فصل گرما، شیوع تب کریمه کنگو بیشتر می‌شود، افزود: علائم این بیماری تشابه عجیبی به آنفلوآنزا دارد.

وی خاطرنشان کرد: ویروس از طریق کنه قهوه‌ای رنگ وارد بدن دام می‌شود و معمولا افراد مبتلا به تب کریمه کنگو دچار خونریزی‌های زیرپوستی شده و در برخی موارد نیز به مرگ منجر خواهد شد.

نظری با اشاره به اینکه افرادی که با گوشت تازه دام کشتار شده در تماس هستند، بیشتر ریسک ابتلا دارند، خاطرنشان کرد: این ویروس حتی با له کردن کنه و آغشته شدن محتوای کنه بر روی پوست دام نیز قابل انتقال است.

این مسئول با تاکید بر اینکه کشتارگاه‌ها موظف هستند ۲۴ ساعت گوشت را در سردخانه نگه داشته و پس از آن، اقدام به توزیع کنند، افزود: بیشترین آمار ابتلای بیماری تب کریمه کنگو مربوط به قاچاق گوشت است و توصیه ما این است که قصابان از کشتارگاه مجاز گوشت تهیه کنند.

 نظری اظهار کرد: متاسفانه در این زمینه یک نفر دامپزشک ساکن سیستان‌وبلوچستان نیز فوت شده است.

او درخصوص علائم بیماری نیز یادآور شد: علائم این بیماری همراه با درد شدید استخوان‌ها، افسردگی و تغییر خلق و خو بوده و ممکن است درمان این بیماری چند ماه زمان ببرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟