Web Analytics Made Easy - Statcounter

با فراهم کردن زیرساخت های لازم رونقی به تولیدات بومی منطقه دیشموک داده شود که از قبل آن بسیاری از معضلات اجتماعی نیز برطرف خواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس منصور فرهادی دوست-در هر کشوری یکی از نیازهای اولیه غذایی، گوشت و لبنیات است و شغل مردم دامداری و کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایران و خصوصا استان عشایری ما، کهگیلویه و بویراحمد و بخش دیشموک که دارای تعداد دام زیادی است  و شغل اصلی مردم نیز دامداری و کشاورزی است.

با توجه به فرامین اقتصادی رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر  و شعار سال "جهش تولید" تولید باید به حداکثر ممکن برسد و این مهم مقدور نیست جز با تامین زیرساخت لازم و همچنین آموزش نوین چون اصلاح نژاد دام و جایگزینی سبک زراعت و باغداری ،کاشت زعفران، موسیر، درخت بادام، انجیر و انگور دیم.

شهر دیشموک دارای کمترین خدمات شهری از جمله آسفالت، جدول مناسب، پارک بازی، چمن ورزشی برای اوقات فراغت جوانان، کارخانه یا شهرک صنعتی برای اشتغال جوانان است.

شهرداری دیشموک طرح جمع آوری دام از سطح شهر دیشموک را کلید زده است که از طرفی باعث کم شدن تولید گوشت قرمز و از طرفی باعث حاشیه نشینی و کارگری مردم بالاخص جوانان دیشموکی در شهرها و استان های همسایه می شود و متعاقب آن بالا رفتن نرخ اعتیاد، بیکاری، بزه‌کاری، فساد اخلاقی و مشکلات روحی روانی و منتج به اختلافات خانوادگی، خودکشی و طلاق می شود.

شهر نیاز به زیرساخت‌های ذکر شده الالخصوص ایجاد شهرک دامداری برای احیای دامداری و اشتغالزایی جوانان منطقه دارد تا دیشموک بتواند به تولید گوشت قرمز کشور کمک کند.

مسئولین بخش و شهر دیشموک باید زیرساخت برای اشتغال ایجاد کنند و زیبایی بوم شهری را فدای اقتصاد و اشتغال مردم نکنند.

به جز کارمندان دولت، دیگر ساکنین شهر دامدار و کشاورز هستند و نیازمند آموزش، کمک برای رونق کار، و تغییر فرهنگ سنتی کار برای تولید بیشتر را دارند.

با ورود قوه قهریه دامداران را به حاشیه نشینان شهرهای همسایه برای کارگری کردن مبدل نکنیم و با فراهم کردن زیرساخت های لازم رونقی به تولیدات بومی منطقه دیشموک داده شود که از قبل آن بسیاری از معضلات اجتماعی نیز برطرف خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۰۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است

احمد بنافی در بازدید از ۴ واحد صنعتی در حال احداث شهرک صنعتی برازجان اظهار داشت: دشتستان دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی در حوزه صنعت و تولید و اشتغال است و تقویت این حوزه‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که از تولید حمایت کنیم و به همین منظور بر روی احیای واحد‌های راکد و توسعه واحد‌های تولیدی متمرکز هستیم.

فرماندار دشتستان با بیان اینکه حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است خاطر نشان کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران نیز بخش دیگری از پیگیری‌های ما است.

رئیس شورای اشتغال شهرستان از روند توسعه زیرساخت‌های فاز دوم شهرک صنعتی نیز بازدید کرد و گفت: در تلاش هستیم که تعدادی از زون‌های طراحی شده را در سال جاری به متقاضیان واگذار کنیم.

بنافی افزود: تقویت تولید به ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی منجر می‌شود و در دشتستان، گام‌های بلندی در این مسیر برداشته ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • تا پایان سال در ۹۲ نقطه نیروگاه خورشیدی برای شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود
  • سیلاب مهمان ناخوانده اهالی شهرک جوادیه شیراز شد
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • زمینه جذب جوانان هرمزگان در دستگاه قضا فراهم شود
  • مشکل کمبود نیروهای پلیس راهور در شهرها را با برون‌سپاری رفع می‌کنیم
  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود
  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • ضعف شدید پیشاهنگی کرج در زیرساخت‌های شهری