Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@11:49:12 GMT

سفر؛ کابوس این روزهای مازندران

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۴۳۴۷

سفر؛ کابوس این روزهای مازندران

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، بر اساس اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر ۱۲ استان مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

لطفا به مازندران سفر نکنید

«سید عباس موسوی»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه وضعیت شیوع کرونا در استان بسیار نگران کننده است، اظهار داشت: با توجه به روند افزایشی بیماری در حال حاضر ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در استان بخصوص در شهرستان آمل به حداکثر رسیده ادامه این روند کنترل شرایط را بسیار سخت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل طی روزهای گذشته مجبور به ترخیص تعدادی از افراد اکتیو از بیمارستان‌ها شده و از آنها خواسته‌ایم روند درمانی خود را در منزل ادامه دهند.وی ادامه داد: روند افزایشی بیماری در 2 هفته گذشته وضعیت آمل را در شرایط بسیار نگران‌کننده قرار داده و ما اعتقاد داریم برای کنترل این وضعیت باید این شهرستان به مدت 2 هفته قرنطینه کامل شود. البته بازاریان آمل به صورت داوطلبانه بازار را از امروز(شنبه) تا سه‌شنبه هفته جاری تعطیل کرده‌اند.موسوی با تأکید بر اینکه مردم از سفر به این استان خودداری کنند، افزود: در خرداد ماه اعلام کردیم نتایج سفرها بعد از چند ماه مشخص می‌شود اما عده‌ای سهل‌انگاری کرده و با ادامه سفرها جان خود و دیگران را به خطر انداخته و این وضعیت را برای استان رقم زدند.

محدودیت‌ در فارس بیشتر می‌شود

«عبدالرضا قاسمپور»، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا هم از وضعیت بحرانی در شیراز خبر داد اظهار داشت: در حال حاضر 20 شهرستان استان از جمله فسا، آباده، لار، مرودشت، فیروزآباد، کوار، کازرون، گراش، داراب، ممسنی، زرقان، قیروکارزین، سپیدان، اوز، لامرد، خنج، خرامه، خفر و پاسارگاد در وضعیت قرمز قرار دارند.وی با اشاره به روند افزایشی بیماری کرونا دراستان ادامه داد: از 2هفته گذشته اعمال محدودیت‌ها در مراکز پر خطر استان را آغاز کرده‌ایم اما با توجه به روند رو به رشد بیماری اکنون این محدودیت‌ها با سختگیری بیشتری بخصوص در شهرستان‌های قرمز اعمال خواهد شد.

به صدا در آمدن زنگ خطر در خراسان رضوی

«شاپور بدیعی»، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از فراگیری کرونا در استان خبر داد و گفت: با توجه به عادی انگاری شرایط کرونایی از سوی مردم وهمچنین ادامه مسافرت‌ها وضعیت این استان قرمز بوده و آمار افراد بستری و فوتی‌ها همچنان در این استان سیر صعودی دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از نیمی از ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان شریعتی و بیمارستان امام رضا(ع) مشهد پر شده و در صورت ادامه این روند بیمارستان‌های دیگر را نیز به بیماران کرونایی اختصاص خواهیم داد.

همراهی مردم سنندج کرونا را کنترل کرد

«فرزین رضاعی»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان وضعیت 4 شهر قروه، مریوان، بیجار و دهلنگان را قرمز اعلام کرد و گفت: درست است که در 2 هفته گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت بیماری در استان تغییر کرده و در برخی شهرها مانند سنندج توانسته‌ایم وضعیت قرمز را پشت سر بگذاریم اما همه باید بدانند در صورت کوچکترین کم توجهی و بی‌احتیاطی باز هم شاهد رشد بیماری خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه کرونا همچنان در استان وجود دارد، افزود: اگر چه روند ابتلا به کرونا در کردستان کاهشی شده، اما هنوز بیش از200 بیمار که حال یک سوم آنها وخیم گزارش شده با این ویروس درگیر هستند. پس مردم همچنان باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و... را جدی بگیرند.«حسین فرشیدی»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم وضعیت این استان را بهتر از هفته‌های گذشته اعلام کرد و گفت: با همراهی مردم با وجود آنکه در پیک دوم شیوع کرونا هستیم اما تعداد فوتی‌های استان کاهش داشته است. البته همچنان شمار ابتلا به بیماری رو به افزایش است.وی با بیان اینکه این آمار شکننده است ادامه داد: متأسفانه مردم تصور کرده‌اند خروج استان از وضعیت قرمز به معنای پایان کرونا است اما کنترل نسبی بیماری به این معنی نیست که این ویرس وجود ندارد و اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود دوباره شاهد افزایش بیماری در استان خواهیم بود.

رشیدی با اشاره به نزدیکی عید قربان خاطرنشان کرد: عید قربان بین مردم استان هرمزگان اهمیت زیادی دارد اما اگر مردم نسبت به برگزاری مهمانی، دید و بازدید و مراسم مرسوم هر ساله بی‌توجه باشند قطعاً آمار کرونا مجدداً بالا می‌رود.

پربیننده ترین دستور جدید آموزش و پرورش درباره شهریه مدارس اولین عکس از جنگنده‌ای که به هواپیمای ایران حمله کرد اعلام تاریخ دقیق برگزاری آزمون سراسری ۱۳۹۹ به مازندران سفر نکنید انجام تست کرونا در مراکز ۱۶ساعته رایگان است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سفر مسافرت مازندران ویروس کرونا کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت دانشگاه علوم پزشکی حال حاضر وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۴۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای طرح مدیریت تلفیقی (ICM) در سه هزار هکتار شالیزار مازندران به منظور تولید برنج سالم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، فرید بیگی، امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جلسه ستاد گیاه پزشکی استان مازندران در ساری از اجرای روش مدیریت تلفیقی (ICM) در اراضی کشاورزی مازندران خبر داد و اظهار کرد: این روش با اهداف حاصل‌خیزی خاک، مدیریت آفات و بیماری‌ها، مدیریت آب، تناوب زراعی، کنترل علف‌های هرز و استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی است.

وی افزود: برای تولید محصول سالم برنج به روش مدیریت تلفیقی (ICM)، مصرف بهینه کود، استفاده از تله‌نوری و مبارزه مکانیکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای این طرح در سه هزار هکتار اراضی شالیزاری استان به‌منظور تولید برنج سالم خبر داد و گفت: این برنامه سال گذشته در ۱۴۰ هکتار اراضی شالیزاری مازندران اجرا شد.

بیگی با اشاره به اینکه بیماری زنگ زرد از جمله بیماری‌های مهم مزارع گندم است، تصریح کرد: تاکنون با بیماری زنگ زرد در ۱۹ هزار هکتار مزارع گندم استان مبارزه شیمیایی شد.

وی با تاکید بر اهمیت مبارزه با آفت شپشک توت روی کیوی یادآور شد: به لزوم مبارزه با این آفت و دریافت گواهی ارتقای سلامت کیوی (کد QR) دستور کار قرار گرفت که وجود این آفت مانع صادرات کیوی به خارج از کشور می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی سال گذشته برای فعالیت آفت مگس مدیترانه‌ای و شکار آفت در سال قبل و ادامه این شرایط مطلوب در سال جاری، مبارزه با مگس میوه با اولویت کانون‌کوبی مورد تاکید است، عنوان کرد: سال گذشته مبارزه شیمیایی با مگس میوه در ۵۰ هزار هکتار و مبارزه غیرشیمیایی با این آفت نیز در ۱۰۱ هزار هکتار از باغ‌های استان انجام و ۱۳۷ هزار مگس به‌وسیله تله‌های فرمونی و جلب‌شونده در ایستگاه‌های پیش‌آگاهی استان شکار شد.

کد خبر 749095

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • روند صدور درخواست کارت سوخت تغییر می کند | سامانه جدید روزهای آینده معرفی می‌شود
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • بررسی وضعیت پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر
  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • آخرین وضعیت سعید آقاخانی و ادامه سریال «نون‌خ»
  • آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌خ»
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!