Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: وضعیت فعلی بازار مسکن نتیجه سیاست‌های اشتباه این حوزه در سال‌های اخیر است. - اخبار استانها -

علی‌اصغر عنابستانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس با اشاره به وضعیت نابسامان بازار مسکن اظهار داشت: در سال‌های اخیر سیاست‌های نادرستی را در حوزه مسکن شاهد بودیم که خروجی این سیاست‌ها وضعیت آشفته‌ای است که این روزها در بازار مسکن کشور شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تقاضا و عرضه در بازار مسکن در سال‌های اخیر تعادل مناسبی نداشته تصریح کرد: یکی از دلایل رکود و سپس گرانی بازار مسکن در دو حوزه رهن و اجاره را باید در همین زمینه جستجو کرد.

عنابستانی بیان کرد: امروز شاهد هستیم که بخش زیادی از درآمد خانوارها به ویژه در میان اقشار ضعیف جامعه به حوزه مسکن اختصاص پیدا می‌کند بنابراین یکی از اولویت‌های مهم در حوزه مسکن باید این مهم باشد که برای مسکن اقشار کم درآمد جامعه فکری عاجل صورت بگیرد.

ادامه‌ سایه رکورد ‌بر اصناف فارس / واحدهای متخلف بخش مسکن جریمه و پلمب می‌شوند‌بازدید وزیر از پروژه‌های راه و مسکن استان زنجان / تلاش برای دریافت تسهیلات ویژه برای پروژه‌‌های زنجان4 شرط اصلی دریافت وام ودیعه مسکن اعلام شد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دلالان و سوداگران نیز از نابسامانی و بی‌نظارتی ایجاد شده در بازار مسکن بهره گرفته‌اند و در این بازار جولان می‌دهند.

عنابستانی با اشاره به مسئله مسکن‌های خالی از سکنه در سراسر کشور که براساس برآوردها 2.5 میلیون واحد خالی از سکنه احصاء شده است اظهار داشت: ساماندهی این حوزه که یکی از اولویت‌های مجلس شورای اسلامی است می‌تواند بازار مسکن را بهبود بخشد.

وی ادامه داد: در این شرایط بحث عرضه مسکن در بورس نیز مطرح شده که باید عنوان کرد صرفا زمانی این سیاست عقلانی و کارآمد خواهد بود که میزان دخالت دولت در بورس کاهش پیدا کرده باشد.

انتهای پیام/ش

R41347/P/S6,1188/CT1 بیشتر بخوانید... مالکان ۶ میلیارد تومان اجاره‌بهای واحدهای تجاری را در شیراز بخشیدند اجاره‌بهاء در اردبیل ۱۵ درصد افزایش می‌یابد چرا مالیات بر خانه‌های خالی باعث گرانی مسکن و اجاره نمی‌شود؟+فیلم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مالکان ۶ میلیارد تومان اجاره‌بهای واحدهای تجاری را در شیراز بخشیدند اجاره‌بهاء در اردبیل ۱۵ درصد افزایش می‌یابد چرا مالیات بر خانه‌های خالی باعث گرانی مسکن و اجاره نمی‌شود؟+فیلم پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ لیگ برتر فوتبال| پوکر قهرمانی پرسپولیس روی سکوی نفتی/ طلسم و رکوردها با هم شکستند + جدول ۲ معاون وزیر بهداشت: مشهد در وضعیت بحران ابتلا به کرونا قرار دارد / مردم ‌به هیچ عنوان به این شهر سفر نکنند‌ ۳ معاون وزیر بهداشت: هیچ داروی گیاهی و سنتی مؤثر برای درمان کرونا نداریم‌ / پاییز ‌سخت‌‌تری در راه است ۴ گل‌محمدی: هر چقدر از بازیکنانم تعریف کنم کم است، آنها از جان مایه گذاشتند/ در شهر اولین‌ها رکوردشکنی کردیم ۵ گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از ماجرای زمین‌خواری ۳۰ ساله در گلستان / ‌نجات جنگل ۴۰ میلیون ساله ناهارخوران با دستور "رئیسی" ۶ تارتار: در جنگی نابرابر به پرسپولیس باختیم/ شرمنده هواداران شدیم ۷ حریرچی: امیدواریم واکسن آنفلو‌انزای تولید داخل ‌تا پاییز ‌آماده‌ عرضه شود / ‌مردم مراقب داروهای تقلبی کرونا باشند ۸ دریادار ‌خانزادی: در ساخت تجهیزات دریایی به طور صددرصد خودکفا شدیم /‌ هیچ‌گاه دست نیاز به سوی دشمن دراز نخواهیم کرد مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از ماجرای زمین‌خواری ۳۰ ساله در گلستان / ‌نجات جنگل ۴۰ میلیون ساله ناهارخوران با دستور "رئیسی" معاون وزیر بهداشت: مشهد در وضعیت بحران ابتلا به کرونا قرار دارد / مردم ‌به هیچ عنوان به این شهر سفر نکنند‌ ضرب و شتم برخی از دستفروشان یاسوجی توسط ماموران شهرداری / عذرخواهی عضو شورای شهر دریادار ‌خانزادی: در ساخت تجهیزات دریایی به طور صددرصد خودکفا شدیم /‌ هیچ‌گاه دست نیاز به سوی دشمن دراز نخواهیم کرد مهمترین اخبار تسنیم سخنگوی وزارت خارجه: هیچ حرکتی علیه ملت ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند عراق | اصابت چهار راکت به اردوگاه محل استقرار تروریست‌های آمریکایی در جنوب بغداد حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه معاون وزیر بهداشت: مشهد در وضعیت بحران ابتلا به کرونا قرار دارد / مردم ‌به هیچ عنوان به این شهر سفر نکنند‌ حزب‌الله خواستار اقدام فوری جامعه بین‌الملل علیه تجاوزگری آمریکا شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون وزیر بهداشت بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۴۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش‌های متعدد اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ رهن و اجاره «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره مسکن در «منطقه ۱۸» تهران را بررسی کنیم.

یک آپارتمان ۱۱۰ متری دوخوابه در منطقه ۱۸ محله «تولید دارو» تهران با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه و کرایه ماهیانه ۱ میلیون تومان قابل اجاره و این واحد ساخت (۱۳۹۹) است.

همچنین برای رهن کامل یک واحد آپارتمان ۸۵ متری دوخوابه، ۲ سال ساخت در منطقه ۱۸ محله «شهرک فردوس» تهران، نیازمند ۶۰۰ میلیون تومان ودیعه و ماهانه ۱۰۰ هزار تومان اجاره خواهید بود.

قیمت خرید واحدهای دیگر در «منطقه ۱۸ تهران» را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۸) متراژ ساختمان قیمت اجاره (تومان) قیمت رهن (تومان)
ابراهیم‌آباد ۶۰ ۷,۰۰۰,۰۰۰ ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بهداشت ۷۸ ۹,۰۰۰,۰۰۰ ۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تولید دارو ۸۰ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
خلیج‌فارس ۸۰ ۶,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سعید آباد ۹۰ _ ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاد آباد ۸۵ _ ۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک امام خمینی (ره) ۷۵ ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک فردوس ۸۵ ۱۰۰,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک مسلمین ۷۳ ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ولیعصر ۷۰ ۷,۰۰۰,۰۰۰ ۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کوی هفدهم شهریور ۸۵ _ ۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
یافت‌آباد جنوبی ۸۵ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کد خبر 6087738 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است
  • وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !
  • خبر خوش برای مستاجران
  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس