Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@13:15:36 GMT

کورسوی آغاز رویدادهای کشتی رو به خاموشی است

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۴۷۸۳

کورسوی آغاز رویدادهای کشتی رو به خاموشی است

به گزارش خبرنگار مهر، صحنه ورزش ایران و جهانی روزهای حساسی را با آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا پشت سر می‌گذارد و هنوز مشخص نیست این وضعیت تا چه زمان ادامه خواهد داشت.

در همین راستا، کشتی هم به عنوان یکی از رشته های پربرخورد ورزشی همچنان زیر سایه کرونا قرار دارد و روزهای بلاتکلیفی و تعطیلی خود را می گذراند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع تنها به ایران منتهی نیست و تمامی رویدادهای رسمی با صلاحدید اتحادیه جهانی کشتی تا اوایل شهریور ماه امسال لغو شده است.

هر چند اتحادیه جهانی اظهار امیدواری کرده بتواند رقابتهای جهانی رده های مختلف سنی را در زمان اعلام شده به میزبانی صربستان برگزار و کشتی دنیا را از رکورد و بلاتکلیفی خارج کند، اما شیوع و گسترش ویروس کرونا تا به امروز تمامی معادلات متولیان ورزش ایران و جهان را بر هم زده است.

فدراسیون کشتی ایران یکی از پیشگامان استارت برنامه های آماده سازی تیم های ملی کشتی بود که بارها اعلام کرد می تواند با حفظ و رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی، بستر برگزاری اردوهای تیم ملی را فراهم آورد، اما هر بار که بر این موضوع تاکید کرد، به درِ بسته ستاد مبارزه با کرونا خورد و ناچار به تمکین و اجرای مصوبات مقامات بالاتر شد.

این در حالیست که حتی اهالی کشتی هم بر این باورند که امسال، سال موفق و مفیدی برای ملی پوشان نیست، چراکه آنها ماههاست مجبور به تمرینات انفرادی هستند تا مبادا مثل حسین نوری و برخی از چهره های نامدار ورزش ملی ایران، آلوده به ویروس کرونا شوند.

هر چند تا چندی پیش به نظر می رسید آتش شیوع ویروس کرونا کمی فروکش کرده و می توان دوباره چراغ اردوهای تیم ملی کشتی را با دعوت از ملی پوشان روشن کرد، اما آغاز موج دوم به ویژه در استانهای کشتی خیز و قهرمان پرور مثل مازندران و خوزستان، نشان داد فعلا نباید چندان به بهبود وضعیت خوشبین بود.

محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی که چندی قبل آب پاکی را روی دست اهالی کشتی ریخت و اعلام کرد تا زمانی که این ویروس دست از سر ایران و جهان بر ندارد، نمی توان با خیالی آسوده قهرمانان ملی را در اردوهای تیم ملی گردهم آورد و به میادین داخلی و خارجی فرستاد. اما محسن کاوه مدیر فنی تیم ملی کشتی آزاد، کمی خوش بین‌تر است، چراکه همچنان منتظر مصوبات ستاد مبارزه با کروناست تا شاید با چراغ سبز متولیان سلامت کشور، زمینه برگزاری رویدادهای کشتی فراهم شود. امیدی که فعلا تا به امروز ناامید شده و شاید تا ماههای آینده هم به طول بیانجامد.

از سوی دیگر اتحادیه جهانی کشتی هم که چندی پیش طرح عملیاتی ویژه ای برای رویدادهای سال ۲۰۲۰ میلادی تدوین و منتشر کرد، هنوز دست به عصا گام بر می دارد و با وجود اعلام زمان برگزاری رویدادی رسمی در سطح جهان، همچنان تصمیم نهایی و قطعیت برپایی این رویدادها را به دو ماه قبل از برگزاری منوط کرده است!

بدین ترتیب می توان دریافت، کورسوی امید برای استارت برنامه های رسمی کشتی در ایران و جهان، حداقل تا پایان سال جاری میلادی رو به خاموشی است، مگر اینکه این ویروس مرموز به همان سرعتی که دنیا را فراگرفت، رو به افول برود و زندگی عادی را به مردم جهان باز گرداند.

کد خبر 4980316 علیرضا هنرمنش

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه جهانی کشتی ویروس کرونا فدراسیون کشتی لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران ویروس کرونا والیبال تیم ملی فوتسال ایران علیرضا بیرانوند لیگ برتر والیبال تیم فوتبال نساجی مازندران تیم فوتبال فولاد خوزستان فدراسیون والیبال تیم فوتبال سپاهان اصفهان وزارت ورزش و جوانان فدراسیون کشتی ایران و جهان ویروس کرونا ملی کشتی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۴۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟

رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی به دلیل اشتباهات در جریان قضاوت در رقابت های کسب سهمیه المپیک، از سوی اتحادیه جهانی تعلیق شده است.

به گزارش ایسنا، اتحادیه جهانی کشتی، محمد مصلایی پور رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی ایران و عضو کمیسیون داوران اتحادیه جهانی را از المپیک‌ پاریس کنار گذاشت.

مصلایی پور به دلیل قضاوت اشتباه در جریان مبارزه کشتی گیران چین و قزاقستان در وزن ۶۵ کیلوگرم مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا که با اعتراض شدید قزاق ها نسبت به عملکرد مصلایی پور همراه بوده است،‌ از سوی اتحادیه جهانی کشتی تعلیق شد.

اتحادیه جهانی کشتی به دلیل اثبات اشتباهات مصلایی‌پور، ضمن‌تعلیق این داور،‌ او را از المپیک پاریس کنار گذاشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • رویکرد اصلی هیات بدمینتون زنجان بازگشت به دوران اوج است
  • رویکرد اصلی هیات بازگشت به دوران اوج بدمینتون زنجان است
  • آغاز هفته نجوم با شعار «نجوم ایران، همبستگی و تعامل»
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • آغاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام تختی دراهواز