Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد حقوق بشر، تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافری جمهوری اسلامی ایران را مصداق بارز "راهزنی هوایی" خواند و آن را تهدیدی جدی برای امنیت هوانوردی جهانی دانست که عدم مقابله جدی و مؤثر با آن موجب نقض صلح و امنیت بین‌المللی است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، معاون رئیس قوه قضائیه با اشاره به "گستاخی نظام‌مند" (سیستماتیک) رژیم امریکا در نقض آشکار قواعد و مقررات بین‌المللی اظهار داشت: «تعرض فرماندهی تروریستی ارتش امریکا به هواپیمای مسافربری ایران بر فراز سوریه، نقض امنیت هوانوردی و نیز نقض آزادی پرواز هواپیماهای غیرنظامی و نیز نقض قواعد و اصول بنیادین و اساسی حقوق بین‌الملل بشر است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر این که تعرض دیشب جنگنده‌های فرماندهی تروریستی ارتش آمریکا به هواپیمای ایرانی، نخستین تجاوز این رژیم به حقوق ملت ایران نیست، تصریح کرد: «حمله موشکی پهپادهای آمریکایی به کاروان خودروهای حامل سردار شهید سلیمانی در بغداد در دی 1398، حمله‌ موشکی ناو جنگی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران بر فراز خلیج فارس در تیر 1367 و نیز رهگیری و ایجاد مزاحمت برای هواپیمای شرکت آسمان در اردیبهشت 1396، بیانگر آن است که "نقض نظام‌مند" آزادی پرواز و امنیت هوانوردی به رویه عادی رژیم جنایتکار امریکا در قبال قواعد و مقررات بین‌المللی تبدیل شده است».

باقری کنی با اشاره به این که تعرض دیشب فرماندهی تروریستی ارتش امریکا به هواپیمای مسافربری ایران مصداق بارز و انکارناپذیر نقض اصول مسلم حقوق بین‌الملل است، اظهار داشت: «مراجع بین‌المللی به‌ویژه مدعیان حفاظت از صلح و امنیت بین‌المللی در برابر آزمونی سرنوشت‌ساز قرار گرفته‌اند، چراکه سکوت و انفعال در برابر تجاوز به جان انسان‌ها و حقوق آنها و نیز نقض آشکار موازین بین‌المللی، نه‌تنها آمریکایی‌های خودبرتربین را گستاخ‌تر خواهد کرد، بلکه ماهیت وجودی این سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی را نیز زیر سئوال خواهد برد».   

معاون رئیس قوه قضاییه با تأکید بر اقدام رژیم آمریکا در تعرض به هواپیمای مسافربری ایران و ضرورت  بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های حقوقی و قضایی بین‌المللی برای مقابله با نقض نظام‌مند (سیستماتیک) آزادی و امنیت پرواز هواپیماهای غیرنظامی، تصریح کرد: «دستگاه قضایی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی داخلی از جمله  "قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی امریکا در منطقه"، آمران، عاملان، مباشران و معاونان تعرض به هواپیمای مسافربری ایران و نیز تهدید به نقض حق حیات مسافران این هواپیما از جمله آسیبب¬های جسمی و روحی آنها را در مراجع ذیصلاح داخلی با جدیت پیگیری خواهد کرد و تعقیب متجاوزان به حقوق عامه در سطح بین-المللی را طبق قانون در دستور کار خود قرار خواهد داد».

نیکزاد: تعرض به هواپیمای ماهان اوج رذالت آمریکایی‌ها بودیک مقام مسئول: رهگیری هواپیمای مسافربری ایرانی در آسمان لبنان انجام شده استاطلاعیه هواپیمایی ماهان درباره جزئیات اقدام تروریستی جنگنده‌های آمریکایی/ تاکید بر انجام اقدامات قضایی و حقوقی علیه آمریکابیانیه هیات اعزامی ایران به فرانسه درباره سانحه هواپیمای اوکراینیگزارش|بازتاب اقدام خصمانه آمریکا علیه هواپیمای ایرانی در رسانه‌های ترکیههواپیمای ماهان وارد حریم هوایی ایران شداختصاصی/ هیچ شخصیت سیاسی یا نظامی در هواپیمای ماهان حضور نداشته است

انتهای پیام/

R1014142/P1014142/S2,20/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ واکاوی یک سناریوپردازی؛ چرا "نرگس محمدی" با دختر و پسرش صحبت نمی‌کند؟ ۲ تعداد شهدای آتش‌نشانی تهران به ۶۰ رسید + تصاویر ۳ آمار "سقط جنین" معادل حدود یک‎‌سوم تولدهای کل کشور است! + جدول ۴ وزیر بهداشت: تست‌‌های اولیه "واکسن کرونا" را پاس کرده‌‌ایم ۵ آخرین آمار کرونا در کشور/ فوت ۲۱۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته ۶ تاریخ و روزهای برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و سراسری مشخص شد ۷ آخرین آمار جهانی کرونا/ ابتلای ۲۷۷۰۰۰ نفر در جهان در ۲۴ ساعت گذشته + جدول ۸ درگیری مرگبار ۲ زباله‌گرد به خاطر دسته سیم! مهمترین اخبار اجتماعی آزاد کردن ۵۰ ساعت زمان مدارس در طرح بوم برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان امکان تغییر رشته برای دانش‌آموزان در پایه دهم و یازدهم آمار "سقط جنین" معادل حدود یک‎‌سوم تولدهای کل کشور است! + جدول ایران در تولید دستگاه "ونتیلاتور" به خودکفایی رسید مهمترین اخبار تسنیم سخنگوی وزارت خارجه: هیچ حرکتی علیه ملت ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند عراق | اصابت چهار راکت به اردوگاه محل استقرار تروریست‌های آمریکایی در جنوب بغداد حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه نیکزاد: تعرض به هواپیمای ماهان اوج رذالت آمریکایی‌ها بود حزب‌الله خواستار اقدام فوری جامعه بین‌الملل علیه تجاوزگری آمریکا شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هواپیمای مسافربری ایران تعرض به هواپیمای هواپیمای ماهان امنیت هوانوردی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۵۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد

پایگاه خبری «خلیج آنلاین» با اعلام این خبر اضافه کرد: روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از یک مقام اماراتی نوشت که کشورش محدودیت هایی را برای عملیات جنگنده های آمریکا علیه اهدافی در عراق و یمن اعمال کرد.

این مقام اماراتی که به نام وی اشاره ای نشده است، خاطرنشان کرد که این تصمیم ناشی از ایده دفاع از خود اتخاذ شده است.

این مقام اماراتی اظهار داشت که از حملات جنگنده های آمریکایی مستقر در پایگاه الظفره به عراق و یمن جلوگیری شد زیرا پس از حمله شبه‌نظامیان در این کشورها در آغاز سال ۲۰۲۲، آمریکا برای اتخاذ اقدامات برای دفاع از امارات به کُندی عمل کرد.

در همین حال، مقامات آمریکایی گفتند که این موضع امارات، فرماندهان آمریکایی را بر آن داشت تا هواپیماهای بیشتری را به پایگاه هوایی «العدید» در قطر ارسال کنند.

وال استریت ژورنال نوشت که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، انتقال جنگنده‌های جت، پهپادهای مسلح و سایر هواپیماها را به قطر آغاز کرد و در مورد تمرکز نیروها برای دور زدن محدودیت‌های اعمال شده برای حملات هوایی از پایگاه هوایی در امارات که واشنگتن از مدت‌ها پیش از آن استفاده می‌کرد، تجدید نظر کرده است.

این روزنامه آمریکایی تصریح کرد که این اقدام، نشاندهنده تنش بین واشنگتن و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس است که نیروهای آمریکایی در آنها پایگاه نظامی دارند.

به نوشته وال استریت ژورنال، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بیم آن دارند که جنگی که ۸ ماه است در غزه ادامه دارد، گسترده و به یک درگیری منطقه ای کشیده شوند.

این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات ابوظبی اضافه کرد که امارات متحده عربی به طور فزاینده ای نسبت به احتمال اینکه این کشور از سوی نیروهای مقاومت در منطقه به عنوان کمک کننده آمریکا در انجام عملیات نظامی محسوب شود و هدف نیروهای مقاومت در منطقه قرار گیرد، نگران است.

وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع آگاه اشاره کرد که آمریکا در روزهای اخیر با قطری ها برای آوردن جنگنده ها، هواپیماهای شناسایی و پهپادهای مسلح اضافی به پایگاه العدید هماهنگ شده است.

مقامات آمریکایی اظهار داشتند که واشنگتن افزون بر انتقال عملیات به قطر، در حال بررسی حملاتی از سوی جیبوتی در شرق آفریقا است.

بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی، پایگاه هوایی العدید در قطر افزون بر اینکه مرکز فرماندهی منطقه‌ای نیروی هوایی ایالات متحده است یکی از بزرگترین مراکز جنگنده های نیروی هوایی آمریکایی نیز به حساب می‌آید.

پایگاه العدید به عنوان بزرگترین پایگاه های آمریکایی در منطقه به حساب می آید و حدود ۱۰ هزار نظامی آمریکایی را در خود جای داده است.

قطر یکی از متحدان اصلی آمریکا در خارج از ناتو محسوب می شود و به حل و فصل بسیاری از پرونده های پیچیده واشنگتن از جمله پرونده افغانستان کمک کرده است.

دوحه در حال حاضر نیز نقش برجسته ای در تلاش های میانجی گری بین حماس و رژیم اسرائیل ایفا می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند
  • بنیاد ایمنی هوایی لورا تابر باربور
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند