Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخیرا تعدادی از نمایندگان با تدوین طرحی خواستار دائمی کردن بند«ح» تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۳۹۹ کل کشور شده اند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خرگزاری تسنیم، اخیرا تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تدوین طرحی خواستار دائمی کردن بند«ح» تبصره 17 قانون بودجه 1399 کل کشور شده اند.

گزارش| تکلیف تعطیلات تابستانی نمایندگان مجلس چه شد؟

متن این طرح به شرح زیر است:

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

احتراماً طرح ذیل که به امضاء.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..... نفر از نمایندگان رسیده است جهت طی مراحل قانونی تقدیم می شود

مقدمه

تعداد دستگاه‌های حمایتی و عدم هماهنگی بین آنها منجر به این شده است که اطلاعات دقیقی از افراد تحت حمایت و میزان دریافتی آنها وجود نداشته باشد و در نتیجه افرادی هستند که از چند نهاد و سازمان خیریه تحت حمایت قرار می گیرد و در مقابل افرادی هستند که تحت حمایت سازمان های خیریه ای قرار ندارند بدین ترتیب به منظور جلوگیری از بروز چنین مسئله ای هدفمند تر شدن حمایت هایی که توسط نهادهای عمومی و خیریه ای صورت می‌گیرد لازم است در مرحله اول این حمایت ها در یک سامانه واحد درج شود و میزان حمایت و فرد مورد حمایت به طور شفاف مشخص شود. بند «ح» تبصره 17 قانون بودجه سال 93 کل کشور زمینه قانونی برای این مسئله را فراهم می کند اما لازم است تبدیل به قانون دائمی شود و در بلندمدت بتوان آن را بهبود داد تا سیاست‌های حمایتی هدفمند تر و کاراتر اجرا شوند و به قشر نیازمند واقعی اصابت کنند بدین منظور طرح زیر زیر برای تشریفات قانونی تقدیم میشود.

عنوان طرح: ساماندهی سیاست‌های حمایتی

موضوع طرح

دائمی کردن بند«ح» تبصره 17 قانون بودجه 1399

کلیه دستگاه‌های موضوع ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه از جمله نهادهای عمومی غیردولتی و بنیاد ها که به هر شکل از اقشار آسیب پذیر حمایت می‌کنند مکلفند تمامی حمایت‌ها و کمک‌های خود را به تفکیک شماره ملی فرد دریافت کننده حمایت در سامانه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ثبت نمایند به منظور ساماندهی و کارآمد سازی سیاستهای حمایتی اطلاعات سامانه در اختیار تمامی دستگاه‌های فوق قرار می گیرد.

پس از ثبت اطلاعات وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مکلف است امکان استعلام استحقاق سنجی افراد دریافت کننده حمایت را در اختیار نهادهای حمایت کننده قرار دهد.

1- آن بخش از هزینه های موسسات خیریه خصوصی که به اشخاص پرداخت می‌شود تنها در صورت ثبت در سامانه مذکور از معافیت های مالیاتی برخوردار می شود.

2- بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی و دولتی مکلفند تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده را به تفکیک شماره ملی در سامانه مذکور ثبت نمایند

3-وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مکلف است امکان ثبت اطلاعات حمایت های انجام شده و همچنین استعلام استحقاق سنجی افراد را برای موسسات خیریه مردم نهاد نیز فراهم نماید.

انتهای پیام/

R1385/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط مجلس بیشتر بخوانید... یک نماینده مجلس: قوه‌قضائیه متخلفان تخصیص ارز ۴۲۰۰ را مجازات کند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... یک نماینده مجلس: قوه‌قضائیه متخلفان تخصیص ارز ۴۲۰۰ را مجازات کند واژه های کاربردی مرتبط مجلس پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ تهدید دو جنگنده متخاصم علیه هواپیمای مسافربری ایرانی در آسمان لبنان+ تصاویر ۲ روایت ولایتی از دیدار اخیر نخست وزیر عراق با امام خامنه ای ۳ گزارش| تکلیف تعطیلات تابستانی نمایندگان مجلس چه شد؟ ۴ پیگیری قالیباف درباره مزاحمت اخیر جنگنده‌های آمریکایی ۵ کدخدایی خواهان اقدام متقابل در برابر ایجاد مزاحمت جنگنده‌‍‌های آمریکایی شد ۶ واکنش‌ مقام‌های دولتی به اقدام خطرناک آمریکا در تهدید هواپیمای ایرانی ۷ تذکر بابایی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان و افسارگسیختگی در بازار ارز و سکه ۸ نتیجه جلسه دوم بررسی سوال از رئیس جمهور از زبان سخنگوی مجلس مهمترین اخبار سیاسی واکنش‌ مقام‌های دولتی به اقدام خطرناک آمریکا در تهدید هواپیمای ایرانی روایت ولایتی از دیدار اخیر نخست وزیر عراق با امام خامنه ای لعیا جنیدی:‌ اقدام جنگنده‌های آمریکایی قابلیت پیگیری در شورای ایکائو را دارد روحانی: آیین‌های سوگواری و کنکور با رعایت پروتکل‌ها برگزار خواهد شد/ شیوع دوباره کرونا در برخی مناطق به دلیل فعالیت‌های اقتصادی نبود مهمترین اخبار تسنیم باقری: راهزنی هوایی آمریکا تهدیدی جدی برای امنیت هوانوردی جهانی است اختصاصی| پاسخ کارگران هپکو به دروغ‌پردازی رسانه‌های معاند/ اعتراضات صنفی است+ فیلم کارت اعتباری سهام عدالت به زودی ارائه می‌شود اندر حکایت جان گرفتن دوباره واگذاری‌های دولت در قالب رد دیون اختصاصی| طرح مجلس برای افزایش اختیارات قانونی دستگاه‌ها برای مقابله با کرونا درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس نمایندگان مجلس قانون بودجه دستگاه ها حمایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۵۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد

قدس آنلاین: سخنگوی دولت در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز در هیئت دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: به عنوان مثال یک فرد بازنشسته دارای همسر که یک فرزند داشته باشد، بالای ۱۰ میلیون تومان دریافتی خواهد داشت و البته سایر سطوح هم افزایش ۲۲ درصد و یک مبلغ ثابت دارند.

سخنگوی دولت در ادامه بیان کرد:  شش‌ماه از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد دریا می‌گذرد و قرار شده بود دولت برنامه‌ی اجرایی آن را تدوین کند. این برنامه تفصیلی و زمان‌بندی‌شده در دولت به تصویب رسیده است. سازوکار اجرا و وظایف هر دستگاه مشخص شده و ۴۰ حکم دارد و مبتنی بر یک سند است.

بهادری‌جهرمی  اظهار داشت: آیین‌نامه‌ای با پیشنهاد وزارت کار در راستای اجرایی‌سازی یکی از سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی برای ایجاد پنجره واحد خدمات حمایتی ایرانیان به تصویب رسید. با این مصوبه هماهنگی، کارآمدی و انسجام در خدمت‌رسانی‌های حمایتی جوامع تحت پوشش نهادهای حمایتی را خواهیم داشت.

وی درباره برنامه دولت برای کمک به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: با تصویب هیئت دولت، فعلاً مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به‌صورت تنخواه در اختیار استاندار و وزارت کشور قرار خواهد گرفت تا در سطح استان هزینه شود؛ البته خسارات بیشتری رخ داده و پس از برآورد نهایی، کمک‌ها مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد
  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه
  • حمایت نمایندگان مجلس از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد