Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: بر اساس مصوبه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا تسهیلات حمایتی به فعالان حوزه گردشگری پرداخت می‌شود. - اخبار استانها -

مسعود حلاج‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه در جریان شیوع ویروس کرونا خسارت‌ها و آسیب‌های فراوانی به بخش گردشگری و فعالیت‌های مرتبط وارد شد اظهار داشت: بر اساس مصوبه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا تسهیلات حمایتی به فعالان حوزه گردشگری پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با تأکید بر اینکه فرصت خوبی برای جبران خسارت واحدهای تولیدی و گردشگری که از شرایط کرونا متضرر شده‌اند ایجاد شده است عنوان کرد: طبق مصوبه کارگروه صاحبان، شاغلان کسب و کارهایی که کد بیمه و کد کارگاهی ندارند نیز از تسهیلات حمایتی بهره‌مند می‌شوند.

حلاج‌پور مبلغ تسهیلات حمایتی کرونا به ازای هر یک نفر را 12 میلیون تومان ویژه واحدهای متضرر که به دستور دولت تعطیل نشده‌اند اعلام کرد و با بیان اینکه سود این تسهیلات 12 درصد و با بازپرداخت یک ساله است تصریح کرد: این تسهیلات شامل هنرمندان کارگاه‌های صنایع دستی، کارکنان تاسیسات گردشگری هم می‌شود.

تسهیلات حمایتی کرونا به فعالان حوزه شیلات گیلان پرداخت می‌شودوزیر ارشاد خواستار رسیدگی به پرونده تسهیلات اهالی فرهنگ و هنر شد192 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به استان بوشهر ابلاغ شد

وی در مورد نحوه پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به واحدهای صنعتی و صنفی که دولت دستور تعطیلی این واحدها و کارگاه‌ها را داده است خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از کرونا برای این دسته از واحدها به ازای هر نفر 16 میلیون تومان با سود 12 درصد و بازپرداخت یک ساله پرداخت می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه واحدهای مذکور به شرطی قادر به استفاده از این تسهیلات هستند که علاوه بر عدم تعدیل نیرو، افراد تحت پوشش آن‌ها از بیمه بیکاری در این مدت استفاده نکرده باشد گفت: کمرنگ شدن تبعات شیوع کرونا یکی از کارکردهای مثبت حمایت از فعالان حوزه گردشگری است.

حلاج‌پور با اشاره به اینکه استان گیلان ذخایر فرهنگی بی‌نظیری دارد نگهداری، حفاظت و صیانت از این گنجینه‌های فرهنگی پرارزش را بسیار پراهمیت تلقی کرد و افزود: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از تمام ابزارها و ظرفیت‌های موجود برای صیانت و پاسداری از میراث ناملموس استان استفاده می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان اهمیت حفظ ارزش‌های اجتماعی، سنت‌ها، آداب و رسوم، روش‌ها و جنبه‌های کارکردهای انسانی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با یک برنامه‌ریزی دقیق و مستمر برای تحقق اهداف اشاره شده تلاش می‌کند.

به گزارش تسنیم استان گیلان از جمله مناطقی محسوب می‌شود که با داشتن جاذبه‌های فراوان طبیعی، تفریحی، تاریخی و فرهنگی فراوان همواره به عنوان مقصد نخست سفرها در کشور محسوب شده و می‌شود؛ از طرفی در چند ماهه اخیر به علت شیوع کرونا تمام فعالیت‌های گردشگری این استان تعطیل و به حالت تعلیق درآمد.

انتهای پیام/614/ح

R7877/P/S6,71/CT1 بیشتر بخوانید... گردشگری باید به سمت سفرهای هوشمند و خدمات الکترونیک پیش رود‌ گزارش| «خانه بومیان»؛ فرصتی مغفول اما مغتنم برای رونق گردشگری فرهنگی کیش است+ تصاویر قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... گردشگری باید به سمت سفرهای هوشمند و خدمات الکترونیک پیش رود‌ گزارش| «خانه بومیان»؛ فرصتی مغفول اما مغتنم برای رونق گردشگری فرهنگی کیش است+ تصاویر پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ لیگ برتر فوتبال| پوکر قهرمانی پرسپولیس روی سکوی نفتی/ طلسم و رکوردها با هم شکستند + جدول ۲ معاون وزیر بهداشت: مشهد در وضعیت بحران ابتلا به کرونا قرار دارد / مردم ‌به هیچ عنوان به این شهر سفر نکنند‌ ۳ گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از ماجرای زمین‌خواری ۳۰ ساله در گلستان / ‌نجات جنگل ۴۰ میلیون ساله ناهارخوران با دستور "رئیسی" ۴ گل‌محمدی: هر چقدر از بازیکنانم تعریف کنم کم است، آنها از جان مایه گذاشتند/ در شهر اولین‌ها رکوردشکنی کردیم ۵ متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن در استان‌ها چکار کنند؟ ۶ فرصت ۶ ماهه وزارت کشور به متصرفان اراضی ساحلی / تمامی اسناد ‌ویلاها در حریم ۶۰ متری سواحل ‌ابطال می‌شود‌ ۷ تارتار: در جنگی نابرابر به پرسپولیس باختیم/ شرمنده هواداران شدیم ۸ حریرچی: امیدواریم واکسن آنفلو‌انزای تولید داخل ‌تا پاییز ‌آماده‌ عرضه شود / ‌مردم مراقب داروهای تقلبی کرونا باشند مهمترین اخبار استانها خبر خوش حریرچی برای پرستارانی که در اوج کرونا به‌کارگیری شدند/ به مرور همه را استخدام می‌کنیم+ فیلم اختصاصی| طرح مجلس برای افزایش اختیارات قانونی دستگاه‌ها برای مقابله با کرونا اختصاصی| پاسخ کارگران هپکو به دروغ‌پردازی رسانه‌های معاند/ اعتراضات صنفی است+ فیلم گزارش|‌تیغ تیز مشکلات بر گلوی چاقوسازان / چرا صنعت چاقوسازی ‌مورد حمایت هیچ ارگانی نیست؟ مهمترین اخبار تسنیم باقری: راهزنی هوایی آمریکا تهدیدی جدی برای امنیت هوانوردی جهانی است اولین گام مجلس یازدهم برای مبازره با جرائم اقتصادی با تدوین یک طرح+متن طرح اختصاصی| پاسخ کارگران هپکو به دروغ‌پردازی رسانه‌های معاند/ اعتراضات صنفی است+ فیلم کارت اعتباری سهام عدالت به‌زودی ارائه می‌شود اندر حکایت جان گرفتن دوباره واگذاری‌های دولت در قالب رد دیون درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تسهیلات حمایتی کرونا مدیرکل میراث فرهنگی فعالان حوزه گردشگری فعالان حوزه گردشگری گیلان مصوبه کارگروه پرداخت می شود صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۵۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبشهت ماه) مجلس و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول شماره ۱۲ با عنوان «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: طبق محاسبات ما در زمان تصویب بخش اول بودجه مقرر شد که یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی برای مسائل فرهنگی هزینه شود که اعتبار آن بالغ بر ۲۸ همت می‌شد، اما دولت در جداول ۳۶ همت را برای توزیع آورده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با همکاری کمیسیون فرهنگی اصلاحاتی را در این جداول اعمال کرد که یکی از این اصلاحات، اختصاص منابع بیشتری به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و بهداشت و درمان بود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: امسال برای اولین‌ بار بودجه در مرحله اول به شکلی تصویب شد که کسی نمی‌تواند بودجه حوزه فرهنگ را پرداخت نکند.

کد خبر 6092752 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان