Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@13:37:18 GMT

پل‌هايي که ترامپ خراب مي‌کند

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۶۲۰۹

پل‌هايي که ترامپ خراب مي‌کند

خبرگزاری آریا- واشنگتن پست نوشت ترامپ می‌داند که قرار است در انتخابات شکست بخورد، در نتیجه تلاش می‌کند اوضاع را برای رئیس جمهور بعد از خود خراب‌تر کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واشنگتن پست، کاترین رمپل در گزارشی تحلیلی نوشت: چگونه می‌توانید به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بگوئید که در ماه نوامبر ممکن است شکست بخورد؟ زیرا وی خودش می‌داند و در حال خراب کردن اوضاع کشور پس از خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هم حزبی‌های جمهوری خواه وی نیز با تخریب نهاد‌های کلیدی که رئیس جمهور بعدی (احتمالا یک دموکرات) به ارث خواهد برد، به وی کمک می‌کنند.
روز سه شنبه، کمیته بانکداری سنا که تحت کنترل جمهوری خواهان است، دو گزینه ترامپ را برای هیئت مدیره بانک مرکزی تصویب کرد. یکی از آن‌ها کریستوفر والر است که می‌تواند یک فرد لایق، معقول و کاملا واجد شرایط برای قدرتمندترین نهاد اقتصادی در جهان باشد و فرد دیگر جودی شلتون است.
شلتون کسی است که قبلا گفته بود بانک مرکزی نباید وجود داشته باشد. وی تلاش کرده است استاندارد مالی بر اساس طلا را بازگرداند، یک سیستم مالی منسوخ در سراسر جهان که توسط اقتصاددانان رد شد.
اما به محض آن که ترامپ او را برای بانک مرکزی معرفی کرد، رویکرد خود را تغییر داد. وی می‌گوید اکنون مشکل اصلی بانک مرکزی آمریکا این است که به اندازه کافی سیاسی نیست و باید "رابطه هماهنگ تری با رئیس جمهور داشته باشد. " این دقیقا همان چیزی است که ترامپ می‌خواهد یعنی در اختیار داشتن یک بانک مرکزی که به جای منافع اقتصادی در خدمت منافع سیاسی او باشد.
حتی جمهوری خواهان نیز با این انتخاب مخالف بودند، اما در نهایت تسلیم ترامپ شدند. سناتور‌های جمهوری خواه گفته اند بهترین حالت این است که وی تنها فرد در میان تعداد زیادی از افراد در بانک مرکزی است که چنین نظراتی دارد و بنابراین نمی‌تواند یک نفره ایده‌های مخرب خود را مانند برقراری استاندارد طلا، اجرایی کند.
شلتون در کل حتی از نظر جمهوری خواهان تندرو فردی در حاشیه بوده و در حقیقت وی برای شهادت دادن در مقابل این کمیته نیز نامناسب بوده است چه برسد به آن که برای هیئت مدیره بانک مرکزی انتخاب شود.
اما چه چیزی تغییر کرده است؟ محبوبیت ترامپ در نظرسنجی ها.
منطقی است که به این موضوع شک کنیم که جمهوری خواهان شاید به این علت از افراد یا تغییراتی که به اقتصاد کشور لطمه میزند دفاع می‌کنند که فکر می‌کنند یک دموکرات رئیس جمهور می‌شود. آن‌ها قبلا چنین کاری انجام داده اند، زمانی که باراک اوباما رئیس جمهور شد.
دولت‌ها در این کشور همیشه در پایان دوران فعالیت خود شیطنت‌های جزئی و احمقانه‌ای علیه جانشینان خود انجام داده اند مانند جدا کردن کلید‌های W از صفحه کلید‌های رایانه‌های کاخ سفید پس از پیروزی جورج دبلیو بوش در انتخابات ریاست جمهوری و قبل از ورود وی به کاخ سفید. اما دولت کنونی آمریکا ممکن است در چندین نهاد مهم این کشور اقدامات ناشایست تری انجام دهد.
برای مثال کاشتن مین در بانک مرکزی، یک وزارت امور خارجه توخالی، فرار مغز‌ها از موسسات علمی و آماری، شبکه تامین اجتماعی و نظام مهاجرتی معیوب و سوء مدیریت مالی. نظام مشکل دار آموزش عالی که روزی مایه حسادت جهان بود و اکنون برای جلب افراد با استعداد در جهان به شدت تلاش می‌کند، زیرا این دولت تحصیل این افراد را در آمریکا بسیار دشوار کرده است.
البته تغییرات بسیار بیشتری ممکن است تا قبل از ماه نوامبر اتفاق افتد. اما اگر ترامپ پس از این همه ویرانی بار دیگر انتخاب شود، چه کاری می‌تواند انجام دهد؟
شاید وی به این مسئله فکر نکرده است. شاید وی از وضعیتی که ایجاد کرده است لذت می‌برد. به نظر می‌رسد ترامپ ترجیح می‌دهد همه چیز همیشه در اطرافش در حال سوختن باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پل ترامپ جمهوری خواهان بانک مرکزی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۶۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد

روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: «محمدرضا فرزین» رئیس‌کل ‎بانک مرکزی به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

دیگر خبرها

  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا