Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: صبح امروز در آئین نمادین افتتاحیه پایگاه‌های سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدوورود به دبستان که در مدرسه خسروی کردستانی سنندج برگزار شد، اظهار داشت:پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲۸ هزار نوآموز با شرکت در برنامه سنجش ارزیابی وجایگاه صحیح آموزشی آنان تعیین گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنجبر گفت: نوبت دهی این برنامه برای بیست وششمین سال متوالی در دو مرحله اولیه و تخصصی برای تمامی نوآموزان بدوورود به دبستان (پایه اولی ها) استان از ۱۵ تیرماه آغاز وتا ۳۱ شهریورماه جاری اجرا ادامه می‌یابد.

او افزود: درشهرستان‌های سنندج (۴ پایگاه)، مریوان (۳ پایگاه)، سقز (۳ پایگاه (بانه (۲ پایگاه)، قروه (۲ پایگاه) ودیواندره (۲)، کامیاران (۲)، بیجار، دهگلان و سروآباد هر کدام یک پایگاه تشکیل و کلیه‌ی پایگاه‌ها درجه ب بوده وبا ۶ نفر ارزیاب فعال می‌باشد.

دبیراجرایی ستاد هماهنگی سنجش استان اظهار داشت: هزینه دریافتی سنجش برای هر نوآموز ۴۰ هزارتومان اعلام شده و والدین نوآموزان با مراجعه به مدرسه محل ثبت نام فرزندشان وبا ارائه مدارک شناسنامه‌ای توسط مدیر مدرسه درسامانه سنجش به آدرس h۱.iehs.ir/tashkhis/home و h۱.csdeo.ir/tashkhis/home نوبت گیری می‌شوند.

رنجبر اظهار داشت: نوبت گیری در سامانه درشرایط کنونی بیماری کرونا با فاصله نیم ساعت انجام گرفته وهرپایگاه سنجش روزانه تعداد ۲۰ نفر نوآموز را ارزیابی نموده وساعت کاری در نوبت صبح از ۸ تا ۱۳ ودر نوبت بعدازظهر از ساعت ۱۴ تا ۱۹ با رعایت کلیه موارد بهداشتی می‌باشد.

او افزود: درتابستان جاری سنجش ۱۶ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان توسط ۱۵۰ نفر نیروی تخصصی و مجرب استان در ۲۱ پایگاه انجام خواهد شد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه تمام موارد بهداشتی در پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان مد نظر قرار گرفته ورعایت خواهدشد، به والدین توصیه نمود در این مورد نگرانی نداشته باشند ودر صورت امکان یک والد همراه نوآموز به پایگاه‌ها مراجعه نمایند.

او اظهار داشت: ۱۳۰ بسته‌ی بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی با ارزش تقریبی ۶۵۰ میلیون ریال در پایگاه‌های سنجش استان توزیع شده است.

رنجبر گفت: امسال معاینات عمومی پزشکی نوآموزان بدو ورود به مدرسه به دلیل پیشگیری از ابتلای نوآموزان به کرونا لغو شده وودر پایگاه‌ها فقط معاینات غرباگری (سنجش بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی)، وضعیت حرکتی وسوابق واکسیناسیون نوآموزی بررسی خواهد شد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه:اجرای برنامه سنجش در راستای غربالگری نو آموزان با هدف جایدهی درست در نظام آموزشی، شناخت مشکلات جسمی دانش آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی‌های جسمانی، اختلالات روانی ورفتاری نوآموزان است خاطر نشان کرد: مداخله به هنگام و ارائه خدمات مورد نیاز و آماده سازی دانش آموزان برای آموزش رسمی از دیگر ضرورت‌های اجرای این برنامه می‌باشد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: دانش آموزان به عنوان عناصر اصلی سیستم آموزشی سرمایه‌های اجتماعی وآینده سازان یک جامعه محسوب می‌شوند به همین جهت شناسایی، پیشگیری، مداخله بهنگام، هدایت وکمک به بهبود کیفی آموزش آنان وارائه توصیه‌های مناسب به خانواده‌ها ازاهمیت بالایی برخورداراست.

او در ادامه خاطر نشان کرد: امسال سعی شده مدارسی به عنوان پایگاه‌های سنجش انتخاب شودکه ازامکانات لازم برای راحتی وآسایش نوآموزان برخوردار بوده و خانواده‌ها بتوانند به پایگاه‌های مراجعه نمایند که به محل سکونت آنان نزدیک باشد.

رنجبر گفت: ۲۷ هزارو ۴۳۴ نفر نوآموز بدوورورد به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدوورود به دبستان استان در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ مورد ارزیابی‌های اولیه وتخصصی قرار گرفته وبه مدارس معرفی شدند.

او در ادامه افزود: ثبت نام قطعی دانش آموزان در سامانه سناد، صدور کارنامه، سفارش کتب درسی و ... زمانی امکان پذیر می‌باشد که نوآموز/دانش آموز به پایگاه‌های سنجش مراجعه نموده وگواهی سنجش را دریافت کرده باشد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموزان رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان پایگاه های سنجش دانش آموزان سنجش سلامت پایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان در سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌اله موسوی پیش از ظهر شنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: تولیدات دستی و کشاورزی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در قالب یکصد غرفه در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج برپا شد.

وی افزود: در این نمایشگاه دانش‌آموزان محصولات و تولیدات دستی خود را در معرض دید بازدیدکنندگان و علاقمندان قرار داده‌اند.

وی یادآور شد: این نمایشگاه از امروز تا دهم اردیبهشت ماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج از ساعت ۳ ظهر تا ۱۰ شب در معرض بازید مردم خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان ترویج روحیه کارآفرینی بین دانش‌آموزان، آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های بومی محلی، تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم را از اهداف برپایی این نمایشگاه دانست.

موسوی تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه دو غرفه به منظور هدایت تحصیلی دانش‌آموزان برپا می‌شود تا دانش‌آموزان به سمت رشته‌های هنرستان‌ها سوق پیدا کنند.

وی همچنین از برپایی غرفه هوش مصنوعی و آموزش‌های دیجیتال خبر داد و گفت: این غرفه نیز زمینه توانمندی دانش‌آموزان را در عرصه دیجیتالی به نمایش می‌گذارد.

کد خبر 6089810

دیگر خبرها

  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان در سنندج
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل