Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم سلیمانی‌دشتکی دوشنبه هفته گذشته به دیدار عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور رفت و در این دیدار خواستار تحرک بیشتر در امور تجاری بین دو کشور ایران و عراق شد و گفت: با توجه به آماده بودن زیرساخت های گذرگاه ها و بازارچه های چیلات و چنگوله خواستار پای کار آمدن طرف عراقی هستیم.

وی اظهار کرد: در این رابطه علاوه بر رایزنی با سفیر ایران در عراق در دیدار با استاندار واسط عراق نیز این موضوع تاکید و پیگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این روز در نشستی با حضور استاندار ایلام، موافقت‌نامه احداث پارک ملی پروپیلن بین استانداری ایلام و گروه سرمایه‌گذاری ایرانیان منعقد شد که به گفته سلیمانی‌دشتکی با ایجاد این پارک شاهد تحول عمده در حوزه اشتغالزایی استان خواهیم بود.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سلیمانی‌دشتکی و معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور برای جمع‌آوری و برچیدن ۵۹ فضای آموزشی سنگی استان ایلام از دیگر نتایج رایزنی‌ها و دیدارهای استاندار ایلام با مسوولان ارشد کشوری در هفته گذشته است.

هفته گذشته وضعیت قرمز کرونا در این استان برای سومین هفته متوالی ادامه یافت و به گفته استاندار ایلام هر سه روز پنج نفر جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادند.

ادامه این روند ضمن ابتلای ۹۹۰ نفر از کارکنان ادارات، دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و همچنین پرسنل بهداشتی درمانی، باعث تمدید محدودیت‌ها برای سومین هفته متوالی به دستور استاندار ایلام شد.

همچنین در هفته‌ای که گذشت استاندار ایلام بارها از مدیران دستگاه‌های مختلف خواست عملکرد دولت را به صورت شفاف برای مردم بیان کنند و تاکید کرد: در این شرایط سخت تخریب دولت به هیچ عنوان جایز نیست و همه باید دنباله‌رو بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در ارتباط با دولت باشند که در دیدار تصویری با مجلس یازدهم بیان داشتند.

توزیع ۱۰ میلیون بسته معیشتی کرونا بین نیازمندان، احتمال جیره‌بندی آب شرب مشترکان به علت مصرف بی‌رویه آب،‌ کاهش ساعت کار ادارات مناطق گرمسیری به علت فعالیت موج گرما در استان ایلام و صادرات ۱۴ میلیارد دلار کالا از مرز مهران به عراق ظرف ۱۶ سال از دیگر اخبار استان ایلام در هفته گذشته بود.

استاندار ایلام: تخریب دولت در شرایط کنونی جایز نیست

استاندار ایلام با بیان اینکه در این شرایط سخت تخریب دولت به هیچ عنوان جایز نیست، گفت: در این راستا همه باید دنباله‌رو بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در ارتباط با دولت باشند که در دیدار تصویری با مجلس یازدهم بیان داشتند.

قاسم سلیمانی‌دشتکی شامگاه یکشنبه در جلسه تنظیم بازار استان ایلام با تاکید بر پذیرش انتقاد منصفانه توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی، اضافه کرد: باید صدای منتقدان را شنید اما انتقاد با تخریب ۲ مقوله متفاوت است.

۹۹۰ کارمند اداری ایلام به کرونا مبتلا شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: تاکنون ۹۹۱ نفر از پرسنل بهداشتی و درمانی و کارکنان ادارات و سایر مشاغل استان به کرونا مبتلا شده اند.

محمد کریمیان عصر شنبه در نشست استانی ستاد کرونا ایلام افزود: از این شمار ۱۴۴ نفر در حوزه بهداشت، ۱۹۳ نفر در حوزه درمان و ۶۵۴ نفر نیز کارکنان ادارات و سایر مشاغل هستند که به کرونا مبتلا شده اند.

استاندار ایلام: کاهش حضور کارکنان در ادارات درخواست شده است

استاندار ایلام گفت: در تلاش و رایزنی برای کاهش حضور کارکنان و شیفتی کردن فعالیت آنها در این استان هستیم و در این راستا مکاتبه لازم انجام شده است.

قاسم سلیمانی دشتکی عصر شنبه در نشست استانی ستاد کرونا افزود: با توجه به وضعیت قرمز استان و شیوع کرونا و از طرفی ابتلای شماری از کارمندان دستگاه‌ها، رایزنی برای اعمال شیف بندی و کاهش حضور کارکنان در ادارات در دستور کار قرار گرفته است.

هر سه روز پنج ایلامی در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند

استاندار ایلام گفت: با توجه به عدم رعایت مردم و افزایش تعداد مبتلایان کرونا، تعداد فوتی‌ها نیز افزایش داشته است بطوری که هم اکنون متوسط فوتی‌ها در این استان هر سه روز، پنج نفر است.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز دوشنبه در گفت و گوی خبری اظهار داشت: متوسط تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در خردادماه هر سه روز، یک نفر بود اما این روند هم‌اکنون افزایشی است.

استاندار: ایجاد کنسولگری عراق در ایلام ضروری است

استاندار ایلام گفت: ایجاد کنسولگری عراق در این استان با توجه نقش و جایگاه مرز مهران در پوشش نزدیک به ۷۰ درصد تردد زوار و نظر به‌ وجود کنسولگری در نجف و کربلا، ضروری است.

قاسم‌ سلیمانی‌دشتکی روز سه شنبه در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت کشور افزود: هرساله بیش از ۲ میلیون عراقی برای درمان، زیارت و گردشگری به ایلام می آیند و بیش از هفت تا هشت میلیون نفر نیز از ایران به کشور عراق می روند و این مهم جایگاه و وظایف حج و زیارت استان را سنگین و خطیر کردده است.

صادرات ۱۴ میلیارد دلار کالا از مرز مهران به عراق ظرف ۱۶ سال

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: از ابتدای تشکیل گمرک مهران تا پایان سال گذشته بیش از ۱۴ میلیارد دلار کالا به کشور عراق صادر شده است.

روح‌الله غلامی روز سه‌شنبه در نشست مجازی با خبرنگاران اظهار داشت: گمرک مهران فعالیت خود را از سال ۸۲ با صادرات ۳۸ میلیون دلار کالا آغاز کرد.

استاندار ایلام: تحرک تجاری ایران و عراق باید بیشتر شود

استاندار ایلام در دیدار با وزیر کشور خواستار تحرک بیشتر در امور تجاری بین دو کشور ایران و عراق شد و گفت: با توجه به آماده بودن زیرساخت های گذرگاه ها و بازارچه های چیلات و چنگوله خواستار پای کار آمدن طرف عراقی هستیم.

قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در دیدار با عبدالرضا رحمانی فضلی اظهار کرد: در این رابطه علاوه بر رایزنی با سفیر ایران در عراق در دیدار با استاندار واسط عراق نیز این موضوع تاکید و پیگیری شد.

معاون بهداشتی ایلام: تمامی خدمات بیماران کرونا رایگان است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از آغاز بیماری کرونا در استان تاکنون و به طور قطع در آینده نیز تمامی خدمات مرتبط با بیماران کرونایی رایگان است و برای هیچ آزمایشی هزینه‌ای دریافت نمی‌ شود.

دکتر جمیل صادقی فر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آزمایشی که هزینه آن در بخش خصوصی هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است به شکل رایگان انجام می شود و تاکنون تقاضای پول از کسی نشده است و چنانچه موردی دیده شود پیگیری می شود.

توزیع ۱۰ میلیون بسته کمک‌های مومنانه در سراسر کشور

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ۱۰ میلیون بسته کمک‌های مومنانه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه در سراسر کشور توزیع شده است.

سردار سیدضیاء‌الدین حزنی روز شنبه در نشست با خبرنگاران در ایلام اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از شیوع کرونا به همراه ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، آستان قدس رضوی، کمیته امداد و بنیاد مستضعفان با تشکیل ستادی نسبت به تهیه اقلام کمک‌های مومنانه اقدام کرد.

اعتبارات نوسازی مدارس ایلام ۲۶۵ درصد رشد یافت

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: اعتبارات فضاهای آموزشی استان ایلام در سال گذشته نسبت به سال ۹۶، ۲۶۵ درصد افزایش داشت.

مهراله رخشانی مهر امروز - دوشنبه - در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با استاندار ایلام به منظور تامین فضاهای آموزشی این استان اظهار داشت: اعتبارات نوسازی و تجهیز مدارس استان ایلام در سال ۹۶، ۱۰ میلیارد تومان بود که در سال ۹۷ به بیش از ۳۶ میلیاردتومان رسید و در نهایت در سال ۹۸ با رشد ۲۶۵ درصدی این اعتبارات همراه شد.

ایلام دومین استان کشور از نظر سرانه فضای آموزشی است

استاندار ایلام با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در ایلام با ۸.۴ مترمربع از سرانه آموزشی تعریف شده در سند تحول بالاتر است، گفت: این استان پس از یزد، بالاترین سرانه فضای آموزشی در کشور را دارد.

قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری روز گذشته خود با رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به منظور تامین فضاهای آموزشی استان، اظهار کرد: اعتبارات فضاهای آموزشی استان ایلام در سال گذشته نسبت به ۲ سال ماقبل ۲۶۵ درصد افزایش یافت.

برچیدن ۵۹ مدرسه سنگی در تفاهم‌نامه استاندار ایلام و نوسازی مدارس کشور

تفاهم‌نامه همکاری بین قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام و معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور برای جمع‌آوری و برچیدن ۵۹ فضای آموزشی سنگی استان ایلام منعقد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا توضیح داد: با تلاش و رایزنی استاندار ایلام، این تفاهم‌نامه روز گذشته در راستای پویش آجر به آجر منعقد شده و در قالب آن ۵۹ مدرسه سنگی با ۱۲۷ کلاس درس تخریب و نوسازی خواهد شد.

معرفی سه هزار و ۴۰۰ ایلامی برای دریافت تسهیلات کرونا

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان ایلام گفت: سه هزار و ۴۰۰ نفر در این استان تاکنون برای دریافت تسهیلات جبران خسارت شیوع کرونا به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

سیدرسول میرخلف روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات برای جبران خسارت‌های ناشی از شیوع کرونا به استان ایلام تخصیص یافته است.

صنایع پایین‌دست پتروشیمی ۹۴ کارخانه و ۱۵ هزار شغل در ایلام ایجاد می‌کند

استاندار ایلام تاکید کرد: ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی با ایجاد شهرک صنفی در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار موجب ایجاد ۹۴ کارخانه در استان می‌شود که حداقل ۱۵ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز چهارشنبه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار داشت: بازگشت سرمایه این صنایع ۳۰ درصد در سال است و سودآوری بسیار بالایی دارد.

وی افزود: در شرکت پی‌پی نیز که اکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد برای ۹ هزار نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

هزار میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های عمرانی ایلام اختصاص یافت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: هزار و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های عمرانی بزرگ و نفتی این استان اختصاص یافت.

احمد کرمی روز چهارشنبه در نشست شورای فنی استان ایلام اظهار داشت: از این میزان اعتبار ۹۳۰ میلیارد ریال به پروژه‌های بزرگ راه‌سازی و ۱۲۰ میلیارد ریال به پروژه‌های نفتی اختصاص می‌یابد.

وی افزود: با تخصیص این اعتبارها بخشی از هزینه‌ةای کارفرمایان پرداخت و تداوم کار پروژه‌ها با شتاب بیشتری انجام می‌گیرد که شاهد تحولات خوبی در استان باشیم.

استاندار: ایلام از استان های موفق در احیای واحدهای راکد است

استاندار ایلام با اشاره به بازگشت حدود ۱۰۰ واحد تولیدی به چرخه فعالیت، گفت: ایلام از استان های موفق در احیای واحدهای راکد است.

قاسم سلیمانی دشتکی عصر چهارشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که بصورت ویدئوکنفراس برگزار شد با اشاره به شعار سال خواستار توجه جدی همه دستگاه های متولی در این زمینه شد و افزود: در این راستا اولویت اصلی و مهم امور اقتصادی استان تحقق شعار سال در ایجاد جهش تولید است.

گرما ساعت کاری پنج شهرستان ایلام را تغییر داد

ساعت کاری پنج شهرستان استان ایلام بر اساس اطلاعیه ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام و در پی افزایش دما تغییر پیدا کرد.

اداره کل مدیریت بحران استانداری ایلام در خصوص تغییر ساعات کاری ادارات در ۵ شهرستان‌ استان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر ورود یک جبهه هوای گرم و افزایش دما طی روزهای آینده در سطح استان و به منظور صرفه‌جویی در مصرف برق و جلوگیری‌ از خاموشی‌ها تغییراتی در ساعت کاری ادارات پنج شهرستان استان ایلام اعمال می‌شود.

تداوم مصرف بی رویه ایلام را به سمت جیره بندی آب سوق می دهد

مدیرعامل آب و فاضلاب ایلام با ابراز نگرانی از مصرف بالای آب در استان گفت: مصرف بی رویه آب، استان را به تصمیم ناخواسته جیره بندی آب سوق می دهد.

نوراله تیموری روز جمعه در گفت و گو خبری اظهار داشت: با افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب اکنون مصرف آب در استان ایلام در وضعیت هشدار قرار دارد که در این شرایط گرما مطلوب نیست.

۱۰ هزار کیلومتر شبکه برق ایلام نیاز به تعمیر روزانه دارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: هم اکنون بالغ بر ۱۰ هزار کیلومتر شبکه برق در سطح استان وجود دارد که نیاز به تعمیر و نگهداری روزانه دارد.

هادی شیرخانی روز سه شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان ایلام اظهار داشت: مشترکان و شهروندان باید اطلاع یابند این شرکت، برق را روزانه به صورت نقدی خریداری می کند و این خرید با توجه به متفاوت بودن شرکت ها در بازار بورس، انرژی یا برق به صورت نقدی صورت می گیرد.

تفاهم‌نامه فروش‌ پنل خورشیدی در ایوان جعلی است

سخنگوی صنعت برق استان ایلام گفت: تفاهم‌نامه فروش پنل خورشیدی که از صبح امروز در شهرستان ایوان بین مردم در حال توزیع است، جعلی بوده و نوعی کلاهبرداری است.

غلامرضا رضایتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هرگونه فعالیت و یا اطلاعیه های واگذاری پنل های خورشیدی این شرکت از زبان سخنگو و از مبادی قانونی به اطلاع مردم استان خواهد رسید.

برچسب‌ها استانداری ایلام ایلام قاسم سلیمانی دشتکی ویروس کرونا مهران سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور اخبارنامه عبدالرضا رحمانی فضلی کمیته امداد امام خمینی (ره)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری ایلام ایلام قاسم سلیمانی دشتکی ویروس کرونا مهران سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور عبدالرضا رحمانی فضلی کمیته امداد امام خمینی ره استانداری ایلام ایلام قاسم سلیمانی دشتکی ویروس کرونا مهران سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور عبدالرضا رحمانی فضلی کمیته امداد امام خمینی ره گفت و گو با خبرنگار ایرنا توسعه و تجهیز مدارس استاندار ایلام گفت رییس سازمان نوسازی استاندار ایلام تفاهم نامه همکاری استاندار ایلام ایلام اظهار استانداری ایلام شنبه در گفت و گو استان ایلام فضاهای آموزشی نوسازی مدارس میلیارد ریال شنبه در نشست فضای آموزشی روز سه شنبه مدارس کشور هفته گذشته شیوع کرونا دستگاه ها دلار کالا سه روز ساعت کار ۲۶۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۶۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادله ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری فارس و هیئت‌های خارجی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی بین استان فارس و هیئت‌های خارجی مبادله شد، گفت: انعقاد تفاهم‌نامه‌های اقتصادی با هیئت‌های خارجی را نشان دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو2024) در حالی پنجمین و آخرین روز خود را گذراند که استقبال مردم، سرمایه‌گذاران و هیئت‌های تجاری از این رویداد همچنان قابل توجه بود. غرفه استان فارس هم پذیرای تعداد قابل توجهی از مراجعه‌کنندگانی بود که یا برای آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های این استان در حوزه‌های گردشگری، گیاهان دارویی و فولاد می‌آمدند و یا برای عقد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در حاشیه این نمایشگاه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد بزرگ، اکسپو 2024 را زمینه‌ساز ایجاد تحولات عمیق در حوزه سرمایه‌گذاری استان توصیف کرد و گفت: در این رویداد 5 روزه بالغ بر 160 هیئت تجاری از غرفه استان فارس بازدید کردند که از این تعداد 110 هیئت از هیئت‌های بلندپایه خارجی بودند و در پیامد حضور آنها 40 تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی بین استان فارس و این هیئت‌ها مبادله شد که امیدواریم بتوانیم بخشی از این تفاهم‌نامه‌ها را اجرایی کنیم.

حسن شیخ‌نیا با تأکید بر اینکه در اکسپوی امسال تلاش شد ظرفیت‌های استان فارس متفاوت از گذشته معرفی و عرضه شود، تصریح کرد: خوشبختانه در همین نمایشگاه مقدمات اولیه اجرایی شدن برخی از این تفاهم‌نامه‌ها انجام شد و به یاری خداوند در هفته آتی حداقل دو تفاهم نامه منعقد شده وارد فاز اجرایی می‌شود.

به گفته وی، هیئت‌های تجاری کشور‌های مختلفی از غرفه استان فارس بازدید کردند که از آن جمله می‌توان به کشور‌های روسیه، چین، ترکیه، مغولستان، اندونزی، مالزی و برخی کشور‌های حوزه خلیج فارس اشاره کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در ادامه استقبال از غرفه استان فارس را خوب ارزیابی کرد و گفت: در جریان این رویداد بسته‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان فارس به صورت سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی به همه مخاطبان که از کشور‌های مختلف به نمایشگاه آمده بودند معرفی شد و توانستیم بخشی از این توانمندی‌ها را به مرحله تفاهم نامه برسانیم.

شیخ‌نیا اقدام بعدی را پیگیری تفاهم‌نامه‌ها عنوان کرد و افزود: بیشترین تفاهم‌نامه‌ها در حوزه‌های «صنعت و معدن»، «گردشگری» و «کشاورزی» منعقد شد به‌طوری که در حوزه صنعت و معدن دو تفاهم‌نامه در حوزه تأمین انرژی، یک تفاهم‌نامه در حوزه تأمین مالی امضا شد. همچنین در حوزه کشاورزی تفاهم‌نامه ارسال محصولات به کشور‌های روسیه و چین منعقد شد. علاوه براین در حوزه گردشگری و کشاورزی نیز تفاهم‌نامه خوبی با کشور عراق و کشور‌های حوزه خلیج فارس امضا شد.

وی، تبادل تفاهم‌نامه‌های اقتصادی با هیئت‌های تجاری کشور‌های صاحب‌نام را نشان‌دهنده امنیت سرمایه‌گذاری در فارس توصیف کرد و گفت: فارس به عنوان بهشت سرمایه‌گذاری مورد توجه همگان قرار گرفته که امیدواریم بتوانیم آنها را به نتیجه برسانیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه از تجربه‌های گذشته برای بهبود عملکرد‌ها در نمایشگاه به خوبی استفاده شده، افزود: تلاش برای معرفی ظرفیت‌های فارس به زبان‌های بین‌المللی و دعوت از فعالان حوزه تجارت خارجی و هیئت‌های تجاری خارجی از جمله رویکرد‌هایی بود که در پیش گرفته شد تا ظرفیت‌های استان فارس بهتر از گذشته به منصه ظهور برسد.

به گفته شیخ‌نیا یکی از توفیقات نمایشگاه امسال برای استان فارس این بود که تفاهم‌نامه‌ها هم جنبه سرمایه‌گذاری داشتند و هم جنبه تامین مالی برای پروژه‌ها. از دیگر نکات قابل توجه استقبال ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نمایشگاه امسال به موضوع زنجیره ارزش راهبردی توجه ویژه داشته و برهمین اساس استان فارس نیز با دو زنجیره ارزش گیاهان دارویی و فولاد پا به این نمایشگاه گذاشته بود، گفت: در این نمایشگاه 20 محصول جدید در حوزه فرایند‌ها و تولیدات رونمایی شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس فراهم کردن زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، شیلات، فرش و صنایع دستی، گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، محصولات آرایشی، بهداشتی، صنعت ساختمان، خدمات فنی مهندسی و پتروشیمی را از جمله اهداف برگزاری این رویداد عنوان کرد و گفت: فارس با شعار توسعه زنجیره ارزش در فناوری‌های نوین در این رویداد ملی حاضر شد و تبیین ظرفیت‌های کم نظیر خود را در دستور کار قرار داد.

شیخ‌نیا، نقش زنجیره‌های ارزش در پیشگیری از خام فروشی، حفظ منابع و مواد اولیه را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: تکمیل زنجیره‌های ارزش علاوه بر افزایش بهره‌وری به رشد و توسعه اقتصادی هر بخش کمک می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در ادامه سخنان خود به نقش زنجیره‌های ارزش در پیشگیری از خام فروشی، حفظ منابع و مواد اولیه اشاره کرد و افزود: تکمیل زنجیره‌های ارزش علاوه بر افزایش بهره‌وری در بخش‌های مختلف به رشد و توسعه اقتصادی هر بخش کمک می‌کند.

آمایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز از آمایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری این استان خبر داد و گفت: براساس آمایش صورت گرفته برای هر یک از شهرستان‌های استان فارس سه فرصت و ظرفیت سرمایه‌گذاری تعریف و این فرصت‌ها در قالب کتاب «راهنمای اولویت‌ها و سرمایه‌گذاری در استان فارس» تدوین و با حضور استاندار در نمایشگاه رونمایی شد.

حمیدرضا ایزدی ادامه داد: در این کتاب برای هر شهرستان مشخصات کامل 3 فرصت سرمایه‌گذاری به همراه راهبرد‌ها و فرایند‌های اخذ مجوز مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به اینکه در این کتاب 111 فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است، افزود: علاوه براین معرفی مزیت‌های رقابتی استان فارس به بازدیدکنندگان ارائه شد و تلاش کردیم در رایزنی با هیئت‌های خارجی ماشین‌آلات و تکنولوژی‌های لازم برای تکمیل زنجیره ارزش تولید در صنایع بالادستی و پایین دستی محصولات مختلف همچون آلومینیوم و فولاد را دنبال کنیم.

وی همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه زنجیره ارزش فولاد خبر داد و با اشاره به زنجیره ارزش بخش معدن گفت: یکی از اصلی‌ترین و با اولویت‌ترین مسایلی که در سازمان صمت پیگیری می‌شود، فرآوری مواد معدنی معادن استان است.

ایزدی با تأکید بر اینکه اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است، تصریح کرد: از جمله اقدامات انجام شده برای تکمیل زنجیره ارزش بخش معدن می‌توان به راه‌اندازی واحد‌های سنگبری و فرآوری سنگ‌های تزیینی صادرات محور در اقلید و یکی دیگر از شهرستان‌های استان اشاره کرد.

به گفته وی، علاوه بر اینها در خصوص بهره‌برداری از معادن مس در شهرستان‌های بوانات و داراب نیز اقداماتی انجام شده که از آن جمله می‌توان راه‌اندازی واحد کنسانتره مس در بوانات را مورد اشاره قرار داد. در این خصوص رایزنی‌هایی برای خرید تجهیزات و تکنولوژی لازم برای تبدیل کنسانتره به شمش مس نیز در حال انجام است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس در ادامه به فعالیت معدن سرب و روی در شهرستان فراشبند نیز اشاره کرد و گفت: در این واحد سومین واحد کنسانتره سرب به بهره‌برداری رسیده و اگر زیرساخت‌های مناسب برای تبدیل شمش فراهم شود امکان تولید شمش هم وجود دارد و سرمایه‌گذار پای کار هست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز در خصوص آخرین وضعیت ارزش افزوده گیاهان دارویی و دستاورد‌های استان فارس در اکسپو 2024 توضیحاتی را ارائه داد و گفت: در این رویداد بین‌المللی، 25 گواهی زنجیره ارزش در بخش‌های مختلف محصولات کشاورزی در معرض دید عموم قرار گرفت.

رونمایی از سامانه گیاهان دارویی فارس

مجتبی دهقان‌پور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس همچنین از رونمایی از سامانه و تارنمای گیاهان دارویی استان فارس و امضای سه تفاهم‌نامه در نخستین روز نمایشگاه خبر داد و گفت: بر این اساس دو تفاهم‌نامه همکاری در کشت فراسرزمینی محصولات کشاورزی و همکاری در زمینه پرورش و صنعت گوشت قرمز با کشور مغولستان امضا شد. علاوه براین یک تفاهم‌نامه همکاری نیز در زمینه بسته‌بندی و صادرات میوه و تره بار با کشور روسیه به امضا رسید.

دهقان‌پور در خصوص زنجیره ارزش گیاهان دارویی فارس و مختصات آن نیز توضیحاتی را ارائه داد و گفت: در حال حاضر نزدیک به 37 هزار هکتار سطح زیرکشت گیاهان دارویی در اراضی زراعی و منابع طبیعی استان داریم که زمینه اشتغال 17 هزار و 500 نفر را به صورت مستقیم و فصلی فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه 300 گونه گیاهان دارویی در استان فارس وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد بالغ بر 50 گونه قابلیت کشت زراعی و دارویی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از کسب رتبه نخست این استان در طرح تولید گیاهان دارویی در دیم‌زار‌ها به وسعت 22 هزار هکتار خبر داد و گفت: در این طرح 19 گونه از گیاهان دارویی به صورت دیم کشت می‌شود.

دهقان‌پور با اشاره به اینکه بیش از 100 واحد فرآوری گیاهان دارویی در استان فارس فعالیت دارند، ظرفیت اشتغال ایجاد شده این واحد‌ها را 1700 نفر اعلام کرد و افزود: در مجموع حدود 7 هزار تن از گیاهان دارویی فرآوری شده به ارزش 20 میلیون دلار به کشور‌های آلمان، ترکیه، هند، پاکستان، انگلستان، عمان، کویت، بلژیک، قطر و امارات صادر می‌شود.

وی از دیگر ظرفیت‎‌های قابل توجه استان فارس را در زمینه تعولید گل محمدی، گلاب و اسانس عنوان کرد و گفت: بزرگترین دشت گل محمدی دیم جهان در لایزنگان داراب با 8600 هکتار وسعت قرار دارد و در این استان بالغ بر 15 هزار تن گل محمدی تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در پایان بزرگترین چالش تولیدکنندکان و واحد‌های فرآوری گیاهان دارویی را فراهم نبودن بازار‌های ثابت و بذر‌های اصلاح شده عنوان کرد و افزود: تلاش می‌کنیم با تکمیل زنجیره‌های ارزش زمینه دسترسی آسان‌تر به بازار‌های داخلی و خارجی را فراهم کنیم.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی استاندار گلستان برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه مشترک با جهاد دانشگاهی
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی
  • مبادله ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری فارس و هیئت‌های خارجی
  • امضای تفاهم نامه چاپ شناسنامه مکانیزه در اصفهان
  • تفاهم‌ نامه ساخت مدرسه ۶ کلاسه خیرساز در تالش امضا شد
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های راهداری بوشهر
  • تأمین ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای آموزشی بوشهر
  • در این جنگل، چوب ها تبدیل به سنگ شدند! /درباره یکی از جالب ترین مکان های روی زمین (+تصاویر)
  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی