Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفت تا یکی از بخش‌های "رژیم کنترل فناوری موشکی" (MTCR) را دور بزند تا به شرکت‌های آمریکایی اجازه دهد این پهپادها را به دولت‌های خارجی که قبلا از خرید این پهپادها منع شده بودند، بفروشد.

رژیم کنترل فناوری موشکی توافق‌نامه‌ای است که در سال ۱۹۸۷ میلادی میان ۳۵ کشور جهان به منظور توقف گسترش تسلیحات اتمی امضا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته کلارک کوپر، معاون وزارت امور خارجه آمریکا در امور نظامی-سیاسی، این سیاست جدید به متحدان و شرکای آمریکا کمک خواهد کرد تا پاسخگوی نیازهای مبرم تجاری و امنیت ملی باشند.

در همین حال، کاخ سفید روز جمعه در بیانیه‌ای ادعا کرد که این پیمان منسوخ و قدیمی شده و به کشورهای خارج از این پیمان برتری ناعادلانه‌ای می‌دهد و به صنعت آمریکا لطمه میزند.

در حال حاضر تنها انگلیس، فرانسه و استرالیا اجازه خرید پهپادهای مسلح بزرگ‌تر از سازندگان آمریکایی را دارند.

بر اساس این سیاست جدید، پهپادهایی که با سرعتی کمتر از ۸۰۰ کیلومتر در ساعت پرواز می‌کنند دیگر جزو قوانین سفت و سخت این پیمان نیستند؛ اقدامی که فروش بین‌المللی پهپادهای جنرال اتمیکس ام‌کیو-۹ ریپر و نورثروپ گرومن آرکیو-۴ گلوبال هاوک را آزاد می‌کند.

منتقدان این اقدام می‌گویند، این تغییر باعث افزایش خطرناک موشک‌های بالستیک می‌شود و دیگر کشورها از جمله روسیه را ترغیب خواهد کرد تا توافق‌نامه‌ها را تضعیف کنند و قوانینی را که به نفع خودشان است، انتخاب کنند.

باب منندز، عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا گفت: این سیاست جدید یک تصمیم بی‌ملاحظه است و بیشتر شبیه این است که ما برخی از مرگبارترین تسلیحاتمان را به ناقضان حقوق بشر در سراسر جهان صادر می‌کنیم.

وی در بیانیه‌ای گفت: در حال حاضر نادیده گرفتن این سیاست به معنای متزلزل کردن نفوذ و اعتبار کلی رژیم کنترل فناوری موشکی است که کنترل‌های بین‌المللی بر فروش و گسترش فناوری‌ها و موشک‌های بالستیک خطرناک در سراسر جهان را هماهنگ می‌کند.

اما کمپانی‌های دفاعی آمریکایی برای صورت گرفتن این تغییر تلاش کرده‌اند چرا که این تغییر به آنها اجازه خواهد داد تا محصولات خود را در بازارهایی که در حال حاضر تحت سلطه مقاطعه‌کاران چینی و اسرائیلی است که دولت‌هایشان عضو این پیمان نیستند، ارائه کنند.

کوپر تاکید کرد: این قوانین جدید اجازه ارسال تسلیحات کشتار جمعی به عنوان سیستم‌های پر سرعت از جمله موشک‌های کروز، جنگنده‌های مافوق صوت و پهپادهای جنگی پیشرفته را نخواهد داد.

وی افزود: برای فروش پهپادهای آمریکایی همچنان استانداردهای بالایی وجود دارد و فروش آنها به صورت موردی و نه تنها بر مبنای نیاز شریک بلکه بر مبنای همسویی با منافع آمریکا بررسی می‌شوند.

این اقدام به فهرست بلندبالای توافقات و پیمان‌های بین‌المللی که آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ آنها را کنار گذاشته یا از آنها خارج شده از جمله پیمان کنترل تسلیحاتی میان روسیه و آمریکا موسوم به پیمان آسمان باز، پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، توافق آب و هوای پاریس و توافق اتمی با ایران موسوم به برجام اضافه می‌شود. ‌

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دونالد ترامپ پارسی خبر آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۶۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باورنکردنی؛ الهلال می‌خواهد الکساندر میتروویچ فوق‌ ستاره‌اش را بفروشد!  

 تیم فوتبال الهلال عربستان می‌خواهد بهترین بازیکن خود در فصل جاری را کنار بگذارد.

الکساندر میتروویچ، مهاجم صربستانی الهلال که در این فصل عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته، با جدایی از این تیم در نقل‌وانتقالات تابستان پیش رو شگفتی بزرگی را رقم خواهد زد.

بر اساس گزارش سایت اسپورت عربستان؛ ژرژ ژسوس، سرمربی پرتغالی الهلال با وجود عملکرد درخشان الکساندر میتروویچ مهاجم دیگری با توانمندی‌های بیشتری را برای فصل آینده در نظر دارد. میتروویچ گزینه ژسوس در نقل‌وانتقالات تابستان گذشته نبود و در روز‌های پایانی با توجه به عدم جذب بازیکنان موردنظر سرمربی پرتغالی به الهلال پیوست.

میتروویچ که در این فصل ۲۲ گل زده و بهترین گلزن لیگ حرفه‌ای عربستان پس از رونالدوی پرتغالی است در صورت قعطی بودن جدایی‌اش از الهلال دوباره در رادار تیم‌های اروپایی قرار خواهد گرفت.

منبع: طرفداری

tags # فوتبال سایر اخبار قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟ (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است!

دیگر خبرها

  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • باورنکردنی؛ الهلال می‌خواهد الکساندر میتروویچ فوق‌ ستاره‌اش را بفروشد!  
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • تشکل یافتگی دانشجویان یک ویژگی خاص در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا است
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند! (+عکس)
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان