Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل رنجبر صبح امروز شنبه در مراسم آغاز به کار پایگاه‌های سنجش سلامت و ارزیابی نوآموزان استان کردستان، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲۸ هزار نوآموز با شرکت در برنامه سنجش ارزیابی و جایگاه صحیح آموزشی آنان تعیین شود.

وی افزود: نوبت دهی این برنامه برای بیست و ششمین سال متوالی در دو مرحله اولیه و تخصصی برای تمامی نوآموزان بدو ورود به دبستان (پایه اولی‌ها) استان از ۱۵ تیر ماه آغاز و تا ۳۱ شهریور ماه جاری ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان ادامه داد: در شهرستان‌های سنندج (چهار پایگاه)، مریوان (سه پایگاه)، سقز (سه پایگاه، (بانه دو پایگاه)، قروه (دو پایگاه)، دیواندره (دو پایگاه)، کامیاران (دو پایگاه)، بیجار، دهگلان و سروآباد هر کدام یک پایگاه تشکیل و کلیه پایگاه‌ها درجه ب بوده و با شش نفر ارزیاب فعال است.

رنجبر یادآور شد: هزینه دریافتی سنجش برای هر نوآموز ۴۰ هزار تومان اعلام شده و والدین نوآموزان با مراجعه به مدرسه محل ثبت نام فرزندشان و با ارائه مدارک شناسنامه‌ای توسط مدیر مدرسه در سامانه سنجش به آدرس h۱.iehs.ir/tashkhis/home و h۱.csdeo.ir/tashkhis/home نوبت گیری می‌شوند.

وی بیان کرد: نوبت گیری در سامانه در شرایط کنونی بیماری کرونا با فاصله نیم ساعت انجام گرفته و هر پایگاه سنجش روزانه تعداد ۲۰ نفر نوآموز را ارزیابی کرده و ساعت کاری در نوبت صبح از ۸ تا ۱۳ و در نوبت بعد از ظهر از ساعت ۱۴ تا ۱۹ با رعایت کلیه موارد بهداشتی است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: در تابستان جاری سنجش ۱۶ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان توسط ۱۵۰ نفر نیروی تخصصی و مجرب استان در ۲۱ پایگاه انجام خواهد شد.

رنجبر با بیان اینکه تمام موارد بهداشتی در پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان مد نظر قرار گرفته و رعایت خواهد شد، به والدین توصیه کرد در این مورد نگرانی نداشته باشند و در صورت امکان یک والد همراه نوآموز به پایگاه‌ها مراجعه کند.

وی اظهار داشت: ۱۳۰ بسته بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی با ارزش تقریبی ۶۵۰ میلیون ریال در پایگاه‌های سنجش استان توزیع شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: امسال معاینات عمومی پزشکی نوآموزان بدو ورود به مدرسه به دلیل پیشگیری از ابتلای نوآموزان به کرونا لغو شده و در پایگاه‌ها فقط معاینات غربالگری (سنجش بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی)، وضعیت حرکتی و سوابق واکسیناسیون نوآموزی بررسی خواهد شد.

رنجبر با بیان اینکه اجرای برنامه سنجش در راستای غربالگری نو آموزان با هدف جای دهی درست در نظام آموزشی، شناخت مشکلات جسمی دانش آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی‌های جسمانی، اختلالات روانی و رفتاری نوآموزان است، ادامه داد: مداخله به هنگام و ارائه خدمات مورد نیاز و آماده سازی دانش آموزان برای آموزش رسمی از دیگر ضرورت‌های اجرای این برنامه است.

وی یادآور شد: دانش آموزان به عنوان عناصر اصلی سیستم آموزشی سرمایه‌های اجتماعی و آینده سازان یک جامعه محسوب می‌شوند به همین جهت شناسایی، پیشگیری، مداخله بهنگام، هدایت و کمک به بهبود کیفی آموزش آنان و ارائه توصیه‌های مناسب به خانواده‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان بیان کرد: امسال سعی شده مدارسی به عنوان پایگاه‌های سنجش انتخاب شود که از امکانات لازم برای راحتی و آسایش نوآموزان برخوردار بوده و خانواده‌ها بتوانند به پایگاه‌های مراجعه کنند که به محل سکونت آنان نزدیک باشد.

رنجبر گفت: ۲۷ هزار و ۴۳۴ نفر نوآموز بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ مورد ارزیابی‌های اولیه و تخصصی قرار گرفته و به مدارس معرفی شدند.

وی اظهار داشت: ثبت نام قطعی دانش آموزان در سامانه سناد، صدور کارنامه، سفارش کتب درسی و غیره زمانی امکان پذیر است که نوآموز به پایگاه‌های سنجش مراجعه کرده و گواهی سنجش را دریافت کرده باشد.

کد خبر 4982177

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش استثنایی طرح سنجش سلامت سنجش نو آموزان ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا شهرکرد قزوین گرگان خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا اقامه نماز جمعه بیرجند ازدواج مسکن وزارت بهداشت بدو ورود به دبستان پایگاه های سنجش دانش آموزان سنجش سلامت دو پایگاه پایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۶۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت نوبت صبح مدارس ۶ شهر خوزستان غیر حضوری شد

ایسنا/خوزستان به دلیل تداوم گرد و غبار، فعالیت مدارس کلیه مقاطع تحصیلی نوبت صبح در شش شهر خوزستان در روز سه‌شنبه غیر حضوری اعلام شد.

داود میرشکار دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوای استان خوزستان شامگاه دوشنبه اعلام کرد: فعالیت مدارس کلیه مقاطع تحصیلی نوبت صبح در شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون، آبادان، خرمشهر و شادگان در روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه به صورت غیرحضوری است.

وی افزود: فعالیت آموزشی مدارس در این شهرستان‌ها در بستر سامانه شاد انجام می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدارس چند شهر خوزستان سه‌شنبه غیرحضوری شد
  • فعالیت نوبت صبح مدارس ۶ شهر خوزستان غیر حضوری شد
  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل