Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، غفاری رئیس کمیته امداد و دبیر شورای زکات شهرستان خدابنده با بیان اینکه زکات یک واجب الهی است و مردم مومن این دیار توجه، اهمیت و اعتقاد خاصی به این فریضه الهی دارند،گفت: مردم مؤمن شهرستان خدابنده سهم زکات مال خود را حتی در روستا‌های محروم که وضعیت اقتصادی مطلوبی ندارند، پرداخت می‌کنند، چراکه معتقدند با پرداخت زکات مالشان حلال و با برکت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به اینکه میزان زکات جمع‌آوری‌شده در هر روستا صرف هزینه‌های عمرانی، مساجد و کمک به نیازمندان همان روستا می‌شود، گفت: امسال هم کشاورزان خدابنده‌ای بعد از برداشت محصولاتشان زکات خودشان را پرداخت کردند و تا پایان تیرماه بیش از ۱۱ میلیارد ریال زکات در این شهرستان جمع‌آوری‌شده است.
غفاری به حضور یکی از خیران زکات دهنده در دفتر کمیته امداد شهرستان خدابنده اشاره کرد و افزود: حاج محمدرضا رجبی از خیران بنام استان زنجان و از کشاورزان نمونه کشوری است که پارسال  نیز به‌عنوان کشاورز نمونه مفتخر به دریافت لوح تقدیر از ریاست جمهوری شد، با حضور در کمیته امداد شهرستان خدابنده مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال از زکات خود را جهت صرف در امور فقرا و نیازمندان تقدیم کمیته امداد کرد.
زکات از مهم‌ترین واجبات مالی در دین اسلام است که تأکید فراوانی بر آن شده است و بر اساس آن، مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ قلم کالای مصرفی خود در زندگی‌شان را به فقرا و سایر امور عمومی اجتماعی بپردازند.   انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد پرداخت زکات شهرستان خدابنده کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۶۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مصطفی خضری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان گفت: در سفر یک روز به شهرستان دهاقان طرح برق رسانی به منطقه آستانه بودجان به طول ۱۰ کیلومتر و با بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید و احداث مرحله دوم آن به طول ۵ کیلومتر و اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال نیزآغاز شد.


در این مراسم ساختمان شماره ۲ فرمانداری شهرستان دهاقان، ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان به صورت رسمی افتتاح و همچنین واحد تولیدی بخاری صنعتی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال و مساحت ۶۱۰۰ متر مربع نیز افتتاح شد.

دیگر خبرها

  • کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • کمک ۶۵۰ میلیون ریالی بانوی جویباری به مردم غزه
  • سرانه ماهانه دریافتی ایتام و فرزندان محسنین به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود