Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی سماکوش روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان سمنان اظهار داشت: براساس این سرشماری، ۳۵ هزار و ۵۴۴ تبعه خارجی در استان سمنان شناسایی شدند که این میزان، ۵.۶ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه استان سمنان به لحاظ تعداد اتباع خارجی در کشور در جایگاه نهم قرار دارد، تصریح کرد: برخی از این اتباع دارای کارت آمایش، برخی دارای گذرنامه، گذرنامه خارجی و برخی نیز غیرمجازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استان سمنان ادامه داد: سال گذشته برای ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر از اتباع خارجی در این استان کارت آمایش صادر شد.

اتباع دارای این کارت می‌توانند با وزارت کار و دفاتر اشتغال یابی هماهنگ شوند و بر اساس توانایی و نیاز کشور در شغل مربوط کار کنند.

قانون تعیین تکلیف و سودجویان فضای مجازی

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استان سمنان با اشاره به اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی گفت: برخی سودجویان در فضای مجازی اظهار می دارند که در ازای دریافت وجه از اتباع خارجی اقدام های لازم را برای تعیین تکلیف تابعیت اشخاص انجام می‌دهند که این اقدام غیر قانونی است.

سماکوش تاکید کرد که تمام فرم‌های مربوط در سایت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی بارگذاری شده و امور مربوط توسط مراجع ذیصلاح انجام می‌شود.

وی بیان کرد: طبق قانون جدید، فرزندان حاصل از ازدواج شرعی زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی که قبل یا بعد از تصویب این قانون متولد شده یا می شوند قبل از رسیدن به سن ۱۸ سال تمام شمسی به درخواست مادر ایرانی در صورت نداشتن مشکل امنیتی به تابعیت ایران در می آیند.

وی ادامه داد: فرزندان مذکور پس از رسیدن به سن ۱۸ سال تمام شمسی در صورت عدم تقاضای مادر ایرانی می توانند تابعیت ایران را تقاضا کنند که در صورت نداشتن مشکل امنیتی به تابعیت ایران پذیرفته می شوند.

سماکوش تصریح کرد: پاسخ به استعلام امنیتی باید حداکثر ظرف مدت سه ماه انجام شود و نیروی انتظامی نیز مکلف است نسبت به صدور پروانه اقامت برای پدر غیر ایرانی در صورت نداشتن مشکل امنیتی اقدام کند.

۴۰ تن از اتباع مبتلا به کرونا شدند

سماکوش ابراز داشت: از زمان شیوع کرونا تا کنون، ۴۰ تن از اتباع در استان سمنان به کرونا مبتلا شدند و یک نفر از مبتلایان فوت کرد.

وی افزود: از آنجایی که با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها راکد شد، اتباع خارجی غیرمجاز اقدام به خروج از ایران کردند بنابراین نمی‌توان گفت، جمعیت اتباع خارجی به واسطه شیوع این ویروس کم شده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان سمنان به حضور پررنگ خیران اتباع افغانستان در کمک‌های مومنانه اشاره و بیان کرد: ۳ میلیارد ریال توسط اتباع خیر افغان در این مدت در استان جمع‌آوری شد.

به گفته وی، در این مدت به هر خانواده اتباع ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و به هر تبعه یک میلیون ریال از طریق مراجع بین المللی کمک شد.

سماکوش اظهار داشت: در هشت سال گذشته بالای ۲۰۰ میلیارد ریال کمک برای اتباع خارجی استان سمنان از طریق مراجع بین‌المللی اختصاص یافت.

بر اساس اعلام نتایج آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ از سوی مرکز آمار کشور ۲.۱ درصد جمعیت را اتباع تشکیل می‌دهند که از این میزان، ۹۷.۸ درصد اتباع افغانستان هستند.

استان تهران، خراسان رضوی، اصفهان، کرمان و قم بیشترین تعداد اتباع را در کشور دارند.

بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در استان سمنان تحصیل می کنند.

برچسب‌ها سمنان اتباع خارجی تابعیت فرزندان زنان ایرانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان اتباع خارجی تابعیت فرزندان زنان ایرانی سمنان اتباع خارجی تابعیت فرزندان زنان ایرانی اتباع خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۶۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی سیستان و بلوچستان، صبح امروز جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع با حضور مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان و نماینده نهاد امنیتی در محل سالن جلسات علوم پزشکی زاهدان برگزار شد. 
در این جلسه مدیر کل امور اتباع و مهاجرین در ابتدا ضمن پاسخگویی به سوالات حاضرین در حوزه اتباع بر متمرکز بودن سیاست گذاری در زمینه اتباع در سطح ملی و ابلاغ مصوبات به استان ها تاکید کرد و گفت: خروجی این جلسه کمک به تصمیم سازان در مرکز است و استان به تنهایی مجوز در امر سیاست گذاری پیرامون بسیاری از موارد ندارد.

همچنین در این نشست در راستای دریافت کمک از سازمان های بین الملل اعلام شد دانشگاه علوم پزشکی طرح توریسم درمانی و کمک به بیماران خاص اتباع خارجی را ارائه دهد.   

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مرحله دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • وحیدی: مرحله دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • تمامی فعالیتهای فرهنگی اتباع اهل سنت باید در چارچوب قوانین و باشد
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با مدارک معتبر انجام می‌شود
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز
  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار