Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کورش محمودیان فرماندار گیلان‌غرب در توصیف ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان گیلان‌غرب، گفت : این شهرستان از بعد اقتصادی مبتنی بر کشاورزی و دامپروری است.

او گفت : شهرستان گیلان‌غرب با ۵۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین و به لحاظ دارا بودن استعداد‌های در حوزه مراتع و جنگل‌ها، قابلیت دامپروری قابل توجه‌ای دارد به‌طوریکه ۶ ماه از سال را میزبان عشایر استان و استان‌های همجوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار گیلان‌غرب به وجود چهار سد مخزنی در سطح شهرستان اشاره و افزود: نزدیک به ۱۸۴ میلیون مترمکعب آب پشت‌سد‌ها ذخیره است که خود این قابلیت به ما این اجازه را می‌دهد تا در حوزه کشاورزی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

او با اشاره به ظرفیت حوزه صنایع شهرستان، ادامه داد: در حوزه صنعت معادنی غنی همچون گچ و بیتومین یا قیر طبیعی داریم که نزدیک به ۶۷ درصد کل ذخایر قیر طبیعی کشور در این شهرستان تولید می‌شود.

 محمودیان افزود: ۲۴ معدن در شهرستان ثبت و قابل بهره‌برداری است که ۱۲ معدن از این تعداد فعال است.

او به یک مشکل عمده در این راستا اشاره کرد و افزود: تا این لحظه آنطور که باید و شاید نتوانسته‌ایم نظر سرمایه‌گذار را در حوزه معادن و صنایع تبدیلی معادن جذب کنیم، متاسفانه قیر طبیعی شهرستان عمدتا به صورت خام خارج می‌شود و سودی عاید منطقه نمی‌شود.

این مسئول افزود: چرخه‌ای که در حوزه چرخه صنعت شهرستان باشد را نداریم، لذا نیاز به سرمایه‌گذاری چه در بخش خصوصی و دولتی داریم البته پیگیر این موضوع هستیم.

او در خصوص وضعیت اشتغال در گیلان‌غرب، گفت: وضعیت اشتغال در این شهرستان نیز متاثر از کشور و به تبع از استان، ایده‌آل نیست، ولی طی دو سال گذشته از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری و همچنین زلزله نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره (چهار تا ۶ درصد) پرداخت شده که با اجرای نزدیک به ۲ هزار و ۹۰۰ حدود ۴ هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه معدن و تجارت قیر طبیعی پتانسیل اقتصادی قیر طبیعی گیلان غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۶۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم

استاندار لرستان به فراهم‌کردن زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی و برقراری رفاه اجتماعی در این استان تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت در مراسم گرامی‌داشت روز شورا که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر و روستا باید بدون دغدغه و با آرامش دوره شناخت را بگذرانند.

او اضافه کرد: اعضای شورا برای جمع‌آوری اطلاعات از اقدامات انجام‌شده، ادامه‌ کارهای نیمه‌کاره و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم در توسعه و پیشرفت لرستان منابع شناخت هستند.

اولتیماتوم استاندار لرستان برای مصوبات سفر رئیس‌ جمهور

استاندار لرستان با تأکید به خدمت شوراها به حوزه‌های شهری و روستایی، عنوان کرد: اصول عدالت رفتاری و ارتباطی در شوراها و ارگان‌های دولتی این استان در برقرار شود.

شفقت بیان کرد: مشکلات موجود در لرستان به فعالیت و توسعه در حوزه زیرساخت‌ها و آمادگی برای دعوت سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال و فعالیت  کسب‌وکار نیاز دارد.

او خاطرنشان کرد: محور اصلی کار خود را توجه به کسب‌‌وکار و اشتغال گذاشته‌ام و باید تلاش کنیم تا با ارتقای سطح درآمد مردم رفاه اجتماعی را بالا ببریم.

استاندار لرستان با اشاره به فراهم‌کردن زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی در این استان، تأکید کرد: تشکیل اتحادیه‌های اقتصادی از جمله تعاونی‌های روستایی  و مشارکت مردم بسیار مهم است.

شفقت لازمۀ پیشرفت لرستان را اتحاد عمومی و یکپارچگی همه اقشار و آحاد جامعه عنوان کرد و گفت: به همه ارگان‌ها به‌ویژه معاونان خود عدالت رفتاری را تذکر می‌دهیم.

انتهای پیام/645/.

دیگر خبرها

  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • انجام بیش از ۹۰ درصد زایمان‌ها توسط ماماها
  • سیل خسارتی به ذخایر گندم‌ وارد نکرد
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • دغدغه مردم در حوزه اشتغال است
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • ۴۱ درصد آمریکایی‌ها نگران وقوع جنگ داخلی هستند