Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@12:36:50 GMT

سینه کوه گاوازنگ زنجان داغ شد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۷۰۰۵

سینه کوه گاوازنگ زنجان داغ شد

صفی الله کرامتی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: متاسفانه در این حادثه که شامگاه پنجشنبه اتفاق افتاد علاوه بر پوشش گیاهی منطقه، حشرات و خزندگان گرفتار در میان شعله های سرکش آتش، زنده زنده سوختند که این دور از انصاف است.

وی اظهار داشت: عوامل آتش نشانی و منابع طبیعی شهرستان زنجان بلافاصله پس از اطلاع وارد عمل شده و آتش برافروخته را قبل از تاریک شدن هوا و در مدت قریب ۲ ساعت، اطفا و مهار کردند اما حدود سه هکتار از پوشش گیاهی کوه گاوازنگ زنجان به خاکستر تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرامتی افزود: جمعه شب نیز بخشی از مراتع روستای ساری آغل شهرستان ماهنشان در میان شعله های سرکش آتش سوخت که با تلاش بی وقفه عوامل امدادی و یاری اهالی روستا در مدت ۲ الی ۳ ساعت، اطفا و از گسترش آن جلوگیری شد.

وی تصریح کرد: در این آتش سوزی که در ساعت ۲۳:۳۰ شب اطفاء و مهار شد بیش از ۱۵ هکتار از مراتع این روستا که در منطقه صعب العبور قرار داشت در میان آتش بی مهری سوخت و تبدیل به خاکستر شد.    

کرامتی یادآور شد: از ۱۰ خرداد ماه امسال تاکنون بیش از ۳۵۰ هکتار از پوشش گیاهی، مراتع، گندم‌زار و باغات این استان در آتش سوخت. که بزرگترین این آتش سوزی ها با ۲۲۰ هکتار مربوط به مراتع اراضی روستاهای لهنه و زرده در شهرستان طارم بود که اواخر خرداد ماه امسال اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: تا به امروز بیش از ۴۵ مورد آتش سوزی در مراتع، گندم‌زارها و باغات این استان، روی داده است که بیشترین این آتش سوزی ها مربوط به مراتع بوده است که حریق روی داده در باغات بسیار پایین و در گندم‌زارها نیز نزدیک به ۱۱ هکتار است.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان از گردشگران طبیعت، چوپانان و شکارچیان خواست در صورت برافروختن آتش در دامان طبیعت مواظب گسترش حریق باشند و قبل از ترک محل نیز از خاموش بودن آن مطمئن شوند.  

کرامتی به افراد توصیه کرد از انداختن ته سیگار روشن و همچنین خرده شیشه ها و پلاستیک ها در طبیعت به جد خودداری کنند چراکه این مواد می تواند عاملی بر وقوع آتش سوزی‌ها باشد.

برچسب‌ها آتش سوزی مراتع اطفای حریق زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی مراتع اطفای حریق زنجان آتش سوزی مراتع اطفای حریق زنجان آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۷۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع

به گزارش جام جم انلاین البرز، اصغر بیات مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به اینکه بازنگری در تعاریف درجه بندی مراتع یک ضرورت است و تعاریف گذشته از درجه بندی نتوانسته است شرایط واقعی مراتع را نشان دهد گفت: تعاریف جدید باید به گونه‌ای باشد که ضمن جامع بودن بتواند وضعیت واقعی مراتع را بیان کند.
وی همچنین با اشاره به تبصره یک ماده ۳۱ ق. ح. ب که اجاره مراتع غیر مشجر درجه یک را برای مصارف غیر کشاورزی ممنوع کرده است افزود تعاریف دقیق درجه بندی مراتع می‌تواند زمینه ساز حفاظت از مراتع باشد.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از حضور اساتید دانشگاه تهران و موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور در این جلسه، استفاده از ظرفیت بخش آموزش و تحقیقات در همفکری و همکاری با بخش اجرایی را دارای اهمیت توصیف کرد.
گفتنی است اساتید دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران آقایان دکتر ارزانی، دکتر آذرنیوند، دکتر جعفری، دکتر طویلی، آقای دکتر جنیدی از دانشگاه کردستان، سرکار خانم دکتر نادیا کمالی از موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع در این جلسه حضور یافته و ضمن بررسی موضوع در خصوص عوامل موثر در درجه بندی مراتع نظرات فنی خود را ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین تره بار
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد