Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@06:36:26 GMT

نقش مهم آموزش و مشارکت همگانی در کاهش سرقت

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۷۰۴۴

نقش مهم آموزش و مشارکت همگانی در کاهش سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان ورامین با بیان اینکه پلیس به عنوان نهاد واسط امنیت، اصلی‌ترین وظیفه‌اش سازماندهی امور انتظامی جامعه به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی است، گفت: آموزش همگانی و مشارکت شهروندان اقدامی مهم و پیشگیرانه در کاهش سرقت‌ها است.

سرهنگ جعفر شمس بیرانوند فرمانده انتظامی شهرستان ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های پلیس جامعه محور را استفاده از توانمندی عمومی جامعه در مواجهه با معضلات، مسائل، ناهنجاری‌ها و جرایم است و امروز آموزش همگانی و مشارکت شهروندان از عناصر اصلی کار پلیس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: نیروی انتظامی با هدایت و فرماندهی مدبرانه فرمانده انتظامی شرق استان تهران و با تمام توان و با برگزاری جلسات مشترک و متعدد متشکل از پلیس‌های تخصصی و کلانتری‌ها، با ریشه‌یابی دقیق و علمی علل بروز و رشد سرقت‌ها برنامه‌ریزی مناسبی برای مقابله و کاهش آن‌ها در پیش گرفته است. 

فرمانده انتظامی شهرستان ورامین به نقش برجسته سایر سازمان‌ها‌ در مقابله با پدیده سرقت اشاره و تبیین کرد:‌ پلیس متولی برخورد با سرقت است اما مبارزه با جرم صرفاً با کشف جرم، خاتمه پیدا نمی‌کند و باید سازمان‌های مختلف به واسطه نقش خود در کنترل جرائم و تأمین امنیت جامعه به کمک پلیس بیایند و علاوه بر آن آحاد مردم از هر قشر و صنفی نیز در پیشگیری از وقوع جرم نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

بیرانوند تصریح کرد: مبارزه هدفمند با سرقت‌هایی که بیشترین فراوانی را دارند، پیشگیری از افزایش سرقت‌ها، ایجاد ناامنی در مناطق جرم خیز، توسعه احساس امنیت روانی در جامعه و کم کردن فاصله زمانی کشف تا وقوع جرم از جمله برنامه‌هایی است که به طور جد در دستور کار یگان‌های مختلف انتظامی شهرستان ورامین به ویژه کلانتری‌ها قرار گرفته است.

وی در پایان با بیان اینکه حفظ امنیت و جلوگیری از ارتکاب جرایم از وظایف نیروی انتظامی است، گفت: نیروی انتظامی در بین مردم حضور فعال دارد و سعی می‌کند آن‌ها را با حقوق شهروندی و وظایف‌شان آشنا کند زیرا لازم است تا افراد جامعه ضمن آشنایی با حقوق خود، از تکالیفی که تضمین کننده امنیت اجتماعی آنها است آگاهی داشته باشند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/م/س

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش سرقت مشارکت پلیس فرمانده انتظامی ورامین انتظامی شهرستان ورامین فرمانده انتظامی سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۷۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان دستگیر شد

سرهنگ سید قاسم موسوی فرمانده انتظامی شادگان گفت: روز گذشته به‌دنبال وقوع قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری در یکی از مناطق شهرستان شادگان، دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با تسلط اطلاعاتی کمتر از ۱۰ ساعت محل اختفای قاتل را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی دریک عملیاتی ضربتی او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شادگان با اشاره به اینکه از مخفیگاه قاتل سلاح به کار رفته در قتل کشف شد، تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیس ضمن اعتراف به قتل ارتکابی، انگیزه خود را اختلافات خانوادگی و مالی عنوان کرد.

سرهنگ موسوی ادامه داد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • صلح دوطايفه دهمرده و مير در شهرستان هيرمند
  • قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان دستگیر شد
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری پل قویون ارومیه دستگیر شدند