Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@04:46:47 GMT

6 راهکار برای بهبود اوضاع بازار فولاد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۷۲۲۱

6 راهکار برای بهبود اوضاع بازار فولاد

خبرگزاری آریا - بهزاد کرمی معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان 6 راهکار را برای بهبود اوضاع بازار فولاد و برقراری آرامش و تعادل بر مبادلات این محصولات اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، وی با بیان این که تقویت عرضه باید همراه با کنترل دقیق انبارهای ورودی مواد اولیه و خروجی محصول در جهت جلوگیری از هرگونه احتکار در هر مرحله از زنجیره تولید باشد، گفت: فرآیند عرضه و تقاضا به عنوان یکی از اصلی ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر بازار نیز باید با دو هدف تنظیم قیمت ها و دستیابی مصرف کننده نهایی، از سوی مراجع مربوطه مورد ارزیابی مداوم قرار گیرد و در این فرآیند سوداگران ناسالم شناسایی و حذف گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان با اشاره به این که قیمت گذاری دستوری هیچ وقت بازخورد مثبتی نداشته و حتی به تشدید رشد قیمت ها دامن زده است، تاکید کرد: سیستم عرضه و تقاضا به عنوان یک عامل تنظیم گر قیمت ها، باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین به منظور دستیابی و کشف قیمت های شفاف تر باید هزینه های تولید با در نظرگیری تمام عوامل تاثیرگذار در زنجیره تولید و نیز توجه به هزینه های سرمایه گذاری بیشتر در تولید بعضی از مقاطع نسبت به دیگر محصولات، محاسبه سود متناسب با میزان سرمایه گذاری و هزینه ها و نگاهی به قیمت ها و نسبت های جهانی نیز لحاظ شود.
کرمی، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به تورم افسارگسیخته موجود در بازار تمام فرآورده های تولیدی، محصولات فولادی و غیر فولادی بیشتر دستخوش ابزاری برای حفظ ارزش سرمایه و جایگزینی به عنوان یک کالای سرمایه ای شده و عرضه بیشتر به عنوان تنها راهکار مناسب برای پاسخ به نیاز بازار، نمی تواند به عنوان عامل تاثیر گذار بر کنترل و رسیدن به ثبات بیشتر مد نظر قرار گیرد. در این زمینه حذف مشتری نماهای خریدار از چرخه فرآیند فروش تا مصرف با کنترل توزیع و عدم احتکار و در کنار آن مشارکت در عرضه بیشتر از سوی تولید کنندگان فولادی می تواند افق جدیدی را برای این بازار نمایان سازد. فرآیند عرضه و به بیان دیگر تولید جهت عرضه، خود تاثیرپذیر از شرایط تامین پایدار مواد اولیه تولید، حمایت های دولت نظیر یکسان سازی استفاده از یارانه های انرژی برای تمامی بخش های تولید فولاد و همچنین شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان، جهت نیل به این هدف و عرضه های مداوم به منظور دستیابی مصرف کننده نهایی که به طور عمده اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه را شامل می شوند، می باشد.
معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان، تاثیر شدید همه گیری جهانی ویروس کرونا را باعث کم شدن فعالیت های اقتصادی در ماه های گذشته و کاهش شاخص های جهانی تجارت دانست و گفت: در ماه های پیش رو با توجه به فعالیت های کم تجار در دوره قبل و همچنین کاهش عوامل زیست محیطی نظیر فصل های بارانی و مشکلات حمل و نقل از یک سو و کاهش موجودی انبارها از سطح پاسخگو به نیاز در پروژه ها و محرک های اقتصادی تعریف شده از سوی کشورهایی نظیر چین و تامین محصول لازم برای پروژه های نیمه تمام و جدید در فصل پاییز و ترمیم موجودی انبارها، چشم انداز رشد تقاضای جهانی فولاد را نمایان می کند. همچنین بازسازی مناطق آسیب دیده در طول این دوران، پیش از مواجه شدن با فصل سرما و محدودیت های پیش بینی شده نظیر موج بعدی کرونا و مسایل زیست محیطی نیز در انتظار رشد و بهبود تقاضای جهانی برای محصولات فولادی اثرگذار خواهد بود.
وی به راهکارهای مد نظر برای بهبود اوضاع فعلی بازار فولاد اشاره کرد و گفت: «کنترل سیستم عرضه و به خصوص تقاضا به دور از هر گونه ایجاد تنش در بازار»، «اعمال راهکارهای مناسب به منظور کاهش جذابیت محصولات فولادی برای خریداران سرمایه ای و سوداگران»، «حمایت بیشتر دولت از تولیدکنندگان»، «کنترل فرآیند پس از خرید و توزیع کالا»، «جلوگیری از فشرده سازی بیشتر نیروی غیر قابل کنترل تورم در سایه کنترل های دستوری» و نیز «مشارکت بیشتر انجمن تولیدکنندگان محصولات فولادی»، از عواملی است که می تواند در بهبود شرایط بازار فولاد، موثر واقع گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: محصولات فولادی ذوب آهن اصفهان بازار فولاد قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۷۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمایل بازار غیر رسمی به فروش ارز بیشتر است

براساس مشاهدات میدانی از بازار غیر رسمی، نرخ ارز که در روزهای اخیر و پس نوسانات هیجانی، یک روند کاهشی را در پیش گرفته بود با اندکی نوسان نسبت به روز گذشته، معامله شد. همچنین بررسی ها از بازار نشانگر این است که تمایل بازار غیر رسمی به فروش ارز بیشتر است تا خرید آن.

به گزارش ایسنا، نرخ ارز در بازار غیر رسمی در معاملات امروز(چهارشنبه) در قیاس با میانگین روز گذشته با مقداری نوسان افزایشی آغاز شد و طبق مشاهدات میدانی از بازار غیر رسمی، تا لحظه تنظیم گزارش دلار با نرخ ۶۲ هزار تومان فروخته و با نرخ ۶۱ هزار تومان خریداری شد. همچنین یورو نیز در بازار غیر رسمی با قیمت ۶۷ هزار تومان به فروش رسید و با نرخ ۶۶ هزار خریداری شد.   

نرخ ارز در بازار غیر رسمی در لحظه مشاهدات میدانی از بازار در حالی است که صبح امروز دلار تا مبلغ ۶۳ هزار تومان پیش رفت و در نهایت با کاهش ۱۰۰۰ تومانی با نرخ ۶۲ هزار تومان معامله شد.

همچنین امروز نیز اسکناس دلار در تالار معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران با قیمت ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان، یورو با مبلغ ۴۷ هزار و ۳۴۶ تومان و درهم نیز با قیمت ۱۲ هزار و ۶۶ تومان معامله و به فروش رسید. علاوه بر این در این مرکز، ‌ دلار حواله‌ای با مبلغ ۴۱ هزار و ۳۷۶ تومان، حواله یورو با مبلغ ۴۴ هزار و ۲۰۷ تومان و همچنین حواله درهم با مبلغ ۱۱ هزار و ۲۶۶ تومان معامل و خریداری شد.

صرافان: احتمال ریزش قیمت‌ها در این ایام بیشتر از افزایش لحظه‌ای آن است

بر اساس مشاهدات بازار چهارراه استانبول امروز بیشتر فعالان و دلالان ارزی در بازار تمایل به فروش ارز داشتند تا خرید آن، البته برخی از صرافی‌ها در این میان معتقد بودند که تزریق درهم امارات در بازار موجب شده اکثر بازارهای غیر رسمی این روزها فروشنده شوند؛ چراکه احتمال ریزش قیمت‌ها در این ایام بیشتر از افزایش لحظه‌ای آن است.

همچنین گفتنی است؛ اخیرا اجلاسی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس بانک مرکزی عربستان در ریاض برگزار شده که مقامات اقتصادی ایران نیز در آن حضور یافتند. در این راستا روز گذشته محسن کریمی - معاون بین‌الملل بانک مرکزی - که در این سفر حضور دارد، اعلام کرد: در حاشیه اجلاس بانک توسعه اسلامی، زمینه‌ای فراهم شد تا با مقامات و بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف گفت‌وگو شود. در نتیجه این مذاکرات، اتفاقات خوبی در خصوص گشایش منابع مسدود شده صورت پذیرفته است که درآینده خبرهای خوبی ارائه می‌شود.

یادآور می شود؛ پس از تعطیلات نوروزی امسال با توجه به وقوع تحولات سیاسی بازار ارز ملتهب و نوسانی شد و در مقطعی تا کانال ۷۰ هزار تومان هم پیش رفت، اما با اقدامات  انجام شده و همچنین فروکش کردن التهابات و نبود متقاضی برای خرید در بازار غیر رسمی، نرخ دلار کاهش ۱۰ هزار تومانی تجربه کرد و روند کاهشی در پیش گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگاه تهویه همراه خصوصی به بازار عرضه می شود
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • تمایل بازار غیر رسمی به فروش ارز بیشتر است
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر