Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوقی موسسه بین المللی صلح زیبا جمهوری اسلامی ایران گفت: حق ایران برای شکایت از آمریکا در محاکم بین المللی در مزاحمت های اخیر محفوظ است. - اخبار سیاسی -

سکینه السادات پاد، وکیل پایه یک دادگستری و  معاون حقوقی موسسه بین المللی صلح زیبا جمهوری اسلامی ایران درباره مزاحمت های اخیر جنگنده های آمریکایی برای یک فروند هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران  اظهار داشت: تهدید و ایجاد وحشت بین مسافران هواپیمای مسافربری ماهان به ویژه کودکان و زنان توسط جنگنده آمریکایی در سطح جامعه جهانی موجی از نگرانی درباره تروریسم هوایی و نقض امنیت هوایی ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استدلال مضحک فرمانده تروریست‌های سنتکام آمریکایی در کنار پذیرش اصل این اقدام مجرمانه مبنی بر اینکه هدف، شناسایی ماهیت این هواپیما برای تامین امنیت پرسنل نیروهای مزاحم منطقه و اشغالگرشان در منطقه التنف تعجب آور است.

نیکزاد: تعرض به هواپیمای ماهان اوج رذالت آمریکایی‌ها بودیک مقام مسئول: رهگیری هواپیمای مسافربری ایرانی در آسمان لبنان انجام شده استاطلاعیه هواپیمایی ماهان درباره جزئیات اقدام تروریستی جنگنده‌های آمریکایی/ تاکید بر انجام اقدامات قضایی و حقوقی علیه آمریکاواکنش غریب‌آبادی به تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانیاذعان واشنگتن به فعال‌شدن آژیر تصادم هوایی در جنگنده آمریکایی با نزدیک‌شدن به هواپیمای ایرانی

پاد با بیان اینکه آمریکا که مدعی برخورداری از امکانات پیشرفته نظارتی و راهداری است، چگونه نمی تواند از آنها در این مواقع استفاده کند، یادآور شد: مگر وجدان جامعه جهانی می تواند بپذیرد وحشیانه ترین روش ممکن یعنی اعزام هواپیمای جنگنده برای شناسایی، یک روش متعارف است.

وی افزود: حضور نیروهای  آمریکای یاغی و اشغالگر در منطقه بدون درخواست و رضایت دولت قانونی سوریه است و همزمان  با حضور خود مرتکب اقدامات مجرمانه متعدد شده است. مطابق مواد یک و دو کنوانسیون شیکاگو، آمریکا ابتدا اقدام به نقض حاکمیت وقلمرو سرزمینی سوریه کرده است.

معاون حقوقی موسسه بین المللی صلح زیبا جمهوری اسلامی تصریح کرد: حتی اگر نیاز به رهگیری هواپیما احساس شود این اقدام صرفا در صلاحیت عضوی است که هواپیمای غیرنظامی در قلمرو سرزمینی اش در حال پرواز است. بند الف ماده سه کنوانسیون تاکید می کند، پس از رهگیری هواپیمای غیر نظامی جان افراد داخل آن و همچنین ایمنی هواپیما نباید توسط عضوی که در قلمرو آن پرواز صورت گرفته یعنی سوریه به مخاطره بیفتد. لذا در این اقدام هیچ گونه صلاحیت و اجازه‌ای برای دولت نژاد پرست و تروریست آمریکا وجود نداشته است.

پاد افزود: باتوجه به سوء سوابق آمریکا و اقدامات جنایتکارانه مشابه نظیر حادثه تروریستی حمله به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس توسط ناو وینسس و شهادت 250  انسان بی گناه و سایر شرارت های بین المللی آمریکا، تمامی ارکان جرم محقق است؛ لذا قطع نظر از بی خاصیتی و ناکارآمدی نهادهای فارغ از عدالت بین المللی حق دولت جمهوری اسلامی ایران در صیانت از حقوق شهروندانش جهت طرح شکایت در محاکم بین المللی محفوظ است و افراد حقیقی نیز دارای حق شکایت در دیوان بین المللی کیفری هستند.

وی گفت:  درخواست بنده از قوه محترم قضائیه جمهوری اسلامی ایران و ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران این است که با عنایت به صلاحیت محاکم داخلی هرچه سریعتر شرایط تسهیل دادخواهی برای متضررین حادثه تروریستی را از جمله پیش بینی دادگاه تخصصی و خاص فراهم کند.

معاون حقوقی موسسه بین المللی صلح زیبا جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: با توجه به اقرار فرمانده تروریست‌های سنتکام به این اقدام مجرمانه، حضور غیر قانونی آنها در منطقه و امکان دستگیری و جلبشان در جهت اجرای عدالت کیفری، اقدام عاجل و تنها گزینه موجود در کنار گزینه های غیر حقوقی است.

وی در پایان اضافه کرد: بنده و موسسه حقوق بشری بین المللی صلح زیبا با کمال میل وکالت سرنشینان هواپیمای ماهان، خصوصا زنان و کودکان را افتخاری برای  خود می دانیم.

انتهای پیام/

R1011173/P/S1,1412/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سازمان هواپیمایی دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران اخبار "آمریکا" بیشتر بخوانید... پیگیری قالیباف درباره مزاحمت اخیر جنگنده‌های آمریکایی اطلاعیه هواپیمایی ماهان درباره جزئیات اقدام تروریستی جنگنده‌های آمریکایی/ تاکید بر انجام اقدامات قضایی و حقوقی علیه آمریکا اذعان واشنگتن به فعال‌شدن آژیر تصادم هوایی در جنگنده آمریکایی با نزدیک‌شدن به هواپیمای ایرانی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... پیگیری قالیباف درباره مزاحمت اخیر جنگنده‌های آمریکایی اطلاعیه هواپیمایی ماهان درباره جزئیات اقدام تروریستی جنگنده‌های آمریکایی/ تاکید بر انجام اقدامات قضایی و حقوقی علیه آمریکا اذعان واشنگتن به فعال‌شدن آژیر تصادم هوایی در جنگنده آمریکایی با نزدیک‌شدن به هواپیمای ایرانی واژه های کاربردی مرتبط سازمان هواپیمایی دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران اخبار "آمریکا" پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ تهدید دو جنگنده متخاصم علیه هواپیمای مسافربری ایرانی در آسمان لبنان+ تصاویر ۲ افشاگری نماینده مجلس درباره عدم اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان ۳ اولین گام مجلس یازدهم برای مبازره با جرائم اقتصادی با تدوین یک طرح+متن طرح ۴ روایت ولایتی از دیدار اخیر نخست وزیر عراق با امام خامنه ای ۵ واکنش‌ مقام‌های دولتی به اقدام خطرناک آمریکا در تهدید هواپیمای ایرانی ۶ ایران به راهزنی هوایی آمریکا پاسخ هوشمندانه و قاطع می دهد ۷ گزارش| تکلیف تعطیلات تابستانی نمایندگان مجلس چه شد؟ ۸ تذکر بابایی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان و افسارگسیختگی در بازار ارز و سکه مهمترین اخبار سیاسی اولین گام مجلس یازدهم برای مبازره با جرائم اقتصادی با تدوین یک طرح+متن طرح ایران به راهزنی هوایی آمریکا پاسخ هوشمندانه و قاطع می دهد افشاگری نماینده مجلس درباره عدم اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان اطلاعات فضای مجازی درباره همکاری ایران و چین ناقص است/ شفافیت برای تمامی مسائل ضروریست مهمترین اخبار تسنیم روحانی: عزاداری ماه محرم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هردو کنار هم انجام می‌شود خوشرو: همکاری با چین راهبردی است/ شکست آمریکا در منزوی کردن ایران اولین گام مجلس یازدهم برای مبازره با جرائم اقتصادی با تدوین یک طرح+متن طرح ‌قدردانی معاون وزیر بهداشت از رعایت مطلوب دستورالعمل‌های بهداشتی در حرم رضوی / مسافرت در شرایط کنونی ‌توصیه نمی‌شود علی باقری: به رژیم آمریکا ثابت می‌کنیم "دوران بزن دررویی قضائی" هم تمام شده است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران اخبار آمریکا سازمان هواپیمایی دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران اخبار آمریکا هواپیمای مسافربری ایران جنگنده های آمریکایی جمهوری اسلامی ایران هواپیمای ایرانی جنگنده آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۷۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه  خبرگزاری علم و فناوری آنا، مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» که به کارگردانی جواد موگویی تهیه شده است، چهارشنبه ۵ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۴:۱۵ روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

این مستند به ابعاد جدیدی از ماجرای تسخیر لانه جاسوسی، نحوه افشای اسناد می‌پردازد، و سعی می‌کند به چرایی بمباران هلیکوپتر‌های باقی مانده از نیرو‌های مهاجم آمریکایی در صحرای طبس در گفتگو با خلبان آمریکایی بپردازد. این مستند روایتی متفاوت از شکست عملیات نظامی آمریکا در صحرای طبس، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران و نحوه شهادت شهید «محمد منتظرقائم» است.

پس از تسلط «دانشجویان پیرو خط امام» بر لانۀ جاسوسی، آمریکا نیروهایش را در عملیاتی موسوم به «پنجۀ عقاب»، به ایران اعزام کرد. بااین‌حال، طوفان شن در طبس باعث شد تا این برنامه نقش‌برآب شود و نیرو‌های آمریکایی در طبس زمین‌گیر شوند. اصرار رئیس‌جمهور مخلوعِ ایران برای بمباران طبس و تلاش نیرو‌های سپاه پاسداران برای دستیابی به اسناد داخل هواپیماها، معما‌هایی را به‌وجودآورده است که این مستند درپی رمزگشایی از آنهاست.

مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» چهارشنبه ۵ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۴:۱۵ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارش تلویزیون اسرائیل از سوخو 35‌ های در راه ایران
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما
  • شکایت سناتورهای آمریکایی از برگزاری اعتراضات حامی فلسطین
  • فیلم/ ورود هواپیمای رئیس‌جمهور به فرودگاه بین‌المللی سریلانکا
  • شن‌هایی که مامور خدا بودند
  • سرعت فوق‌العاده موشک هایپرسونیک آمریکایی (+عکس)