Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با اشاره به ثبت‌نام ۸۹ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری ناشی از کرونا گفت: حدود ۷۴ هزار نفر مشمول این بیمه شدند که فرایند پرداخت بیمه به آنها در حال انجام است. - اخبار استانها -

سهراب  مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به ثبت‌نام 89 هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری ناشی از کرونا اظهار داشت: حدود 74 هزار نفر مشمول این بیمه شدند که فرایند پرداخت بیمه به آنها در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه سامانه قبلی مسدود شده است، گفت: در استان فارس به عنوان یکی از استان‌های پایلوت سامانه روابط کار و زیر سامانه بیمه بیکاری راه‌اندازی شده که ثبت‌نام از طریق آن آغاز شده است. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان اینکه ابتدا 10 رسته شغلی برای دریافت بیمه بیکاری معرفی شده بود که پس از بررسی به 14 رسته افزایش یافت، بیان کرد: تمامی افرادی که در دی ماه سال 98 بیمه پرداخته باشند و از اسفندماه سال گذشته تا اردیبهشت امسال کار خود را از دست داده باشند، مشمول بیمه بیکاری قرار گرفتند. 

مختاری در پاسخ به این سوال که برای افراد جامانده چه تدابیری اندیشیده شده است، تصریح کرد: این افراد در سه گروه دسته‌بندی شدند، دسته نخست  افرادی که قادر به ثبت نام در سامانه نشده بودند که مشخصات آنها در 4 نوبت  از ادارات جمع‌آوری و به وزارت کار ار سال شد. 

واریز بیمه بیکاری کرونا برای90 درصد مشمولان/ جاماندگان با 1420 تماس بگیرندماجرای پرداخت ناقص بیمه بیکاری کرونا چه بود؟/ بیکاران به سامانه بیمه بیکاری مراجعه کنندمرحله سوم بیمه بیکاری کرونا برای 2000 بیکار لرستانی واریز می‌شود

وی عنوان کرد: دسته دوم  افرادی که در سامانه ثبت نام کرده بودند و پیامک اعلام شماره حساب و شبا به آنها ارسال شده بود اما با وجود بارگذاری شماره‌های خواسته شده هنوز وجهی دریافت نکرده‌اند که برای رفع مشکل پیگیری شده و بناست که مشکل آنان رفع و با پیامک به این افراد اعلام شود. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: دسته سوم افرادی که با وجود ثبت‌نام در سامانه و دریافت کد رهگیری دیگر هیچ‌گونه پیامکی برای آنها ارسال نشده و قادر به ثبت شماره حساب و  شبا در سامانه نبوده‌اند که برای این موارد هم با وزارت کار مکاتبه شده است. 

مختاری بیان کرد: وزارت کار درباره دسته سوم اعلام کرده که از 5 مردادماه درخواست این افراد بررسی می‌شود و در صورتی که مشمول مقررات شوند، پیامکی برای انجام ادامه فرایند برای آنها ارسال می‌شود. 

وی در پاسخ به این سوال که "با شیوع دوباره بیماری در استان فارس ممکن است عده‌ای پس از این قانون بیکار شده باشند، تکلیف این افراد چیست؟" گفت: افرادی که از یکم خردادماه به بعد بیکار شدند باید وارد سامانه جامع روابط کار و سامانه بیمه بیکاری شده و اقدام به ارائه درخواست کنند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس افزود: درخواست آنان به صورت آنلاین  توسط کارشناسان اداره کار بررسی و به نمایندگان تامین اجتماعی ارجاع داده می‌شود که پس از بررسی و تایید نهایی مقرری آنها  برقرار و به حسابشان  واریز می‌شود. 

انتهای پیام/424/س

R7533/P/S6,61/CT1 بیشتر بخوانید... واریز بیمه بیکاری کرونا برای۹۰ درصد مشمولان/ جاماندگان با ۱۴۲۰ تماس بگیرند ماجرای پرداخت ناقص بیمه بیکاری کرونا چه بود؟/ بیکاران به سامانه بیمه بیکاری مراجعه کنند مرحله سوم بیمه بیکاری کرونا برای ۲۰۰۰ بیکار لرستانی واریز می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... واریز بیمه بیکاری کرونا برای۹۰ درصد مشمولان/ جاماندگان با ۱۴۲۰ تماس بگیرند ماجرای پرداخت ناقص بیمه بیکاری کرونا چه بود؟/ بیکاران به سامانه بیمه بیکاری مراجعه کنند مرحله سوم بیمه بیکاری کرونا برای ۲۰۰۰ بیکار لرستانی واریز می‌شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ لیگ برتر فوتبال| پوکر قهرمانی پرسپولیس روی سکوی نفتی/ طلسم و رکوردها با هم شکستند + جدول ۲ معاون وزیر بهداشت: مشهد در وضعیت بحران ابتلا به کرونا قرار دارد / مردم ‌به هیچ عنوان به این شهر سفر نکنند‌ ۳ متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن در استان‌ها چکار کنند؟ ۴ گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از ماجرای زمین‌خواری ۳۰ ساله در گلستان / ‌نجات جنگل ۴۰ میلیون ساله ناهارخوران با دستور "رئیسی" ۵ خبر خوش حریرچی برای پرستارانی که در اوج کرونا به‌کارگیری شدند/ به مرور همه را استخدام می‌کنیم+ فیلم ۶ قم در شرایط هشدار شیوع مجدد کرونا قرار دارد ۷ کمک‌هزینه ازدواج به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی ‌پرداخت می‌شود+ فیلم ۸ اختصاصی| پاسخ کارگران هپکو به دروغ‌پردازی رسانه‌های معاند/ اعتراضات صنفی است+ فیلم مهمترین اخبار استانها ‌قدردانی معاون وزیر بهداشت از رعایت مطلوب دستورالعمل‌های بهداشتی در حرم رضوی / مسافرت در شرایط کنونی ‌توصیه نمی‌شود افشاگری رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از رانت قیمت‌گذاری ‌‌سنگ آهن / با مواد اولیه ارزان ‌فولاد گران تحویل مردم ‌می‌دهند اختصاصی| پاسخ کارگران هپکو به دروغ‌پردازی رسانه‌های معاند/ اعتراضات صنفی است+ فیلم آژیر خطر در مشهد؛ چرا هشدارها را نه مردم نه مسئولان جدی نمی‌گیرند؟ مهمترین اخبار تسنیم روحانی: عزاداری ماه محرم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هردو کنار هم انجام می‌شود خوشرو: همکاری با چین راهبردی است/ شکست آمریکا در منزوی کردن ایران اولین گام مجلس یازدهم برای مبازره با جرائم اقتصادی با تدوین یک طرح+متن طرح ‌قدردانی معاون وزیر بهداشت از رعایت مطلوب دستورالعمل‌های بهداشتی در حرم رضوی / مسافرت در شرایط کنونی ‌توصیه نمی‌شود علی باقری: به رژیم آمریکا ثابت می‌کنیم "دوران بزن درروی قضائی" هم تمام شده است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی استان فارس بیمه بیکاری کرونا سامانه بیمه بیکاری مدیرکل تعاون واریز می شود هزار نفر ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۷۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید گشول دره سیبی در خطبه‌های این هفته شهرستان اقلید ضمن گرامیداشت بزرگداشت هفته مقام معلم، اظهار کرد: معلمان، سازندگان انسان‌ها و معمار آینده‌ی فرهنگی کشور و اثرگذارترین عامل در پی‌ریزی تمدن اسلامی هستند.

وی با تاکید بر اینکه ارزش معلم را نمی‌توان با مقیاس‌های مادی سنجید، از حضور صدها معلم از ۹ استان کشور برای صعود به قله «بُل» بلندترین قله استان فارس در شهرستان اقلید در جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد و بیان‌کرد: این یک حرکت نمادین و تداعی کننده فتح قله‌های فرهنگی است.

امام جمعه اقلید در ادامه به یک مطالبه شهرستانی در شهرستان اقلید اشاره کرد و گفت: سازمان خصوصی سازی با توجه به شعار سال و همچنین به واسطه پویا بودن مجتمع کشتارگاه صنعتی شهرستان اقلید باید دنبال حل مشکل سرمایه گذار فعلی باشد تا از تعطیلی مجدد این مجموعه و بیکاری پرسنل آن جلوگیری شود.

حجت الاسلام گشول بیان کرد: اگر چه در این دولت هزاران واحد تولیدی و کارخانه احیا شده و به چرخه تولید برگشته اما نتیجه بارز تصمیمات غیر کارشناسی در برخی استان‌ها، به تعطیلی و بیکاری نیروهای بعضی مجموعه‌ها منجر شده است.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از عواقب این نوع تصمیمات باید با مدیریت جهادی و مردمی که از دولت کنونی سراغ داریم با اتخاذ تصمیم مناسب برای رفع مشکل سریعاً اقدام شود.

کد خبر 6089171

دیگر خبرها

  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات بر عایدی
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات برعایدی سرمایه
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح