Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر صیدنور علیمرادی روز شنبه در نشست با خبرنگاران ایلام اظهار داشت: از این تعداد ۶۷۰ نفر در منزل یا محل حادثه و ۴۷۸ نفر نیز بین مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

وی افزود: همچنین طی این زمان هشت تا ۱۰ بیمار کرونایی توسط بالگرد به مرکز درمانی شهید مصطفی خمینی(ره) ایلام منتقل شدند اما با توجه به افزایش تعداد بیماران کرونا مقرر شد از این پس انتقال مبتلایان در شرایط غیراضطرار انتقال صورت نگیرد و انتقال بیماران حاد در اولویت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر علیمرادی با بیان اینکه تاکنون ۲۲ نفر از پرسنل فوریت‌های پزشکی به کرونا مبتلا شده‌اند، یادآور شد: عدم انتقال بیماران کرونایی بدلیل تعبیه سیستم های الکترونیکی در بالگرد و آسیب دیدن آنها بوسیله مواد ضدعفونی صورت نخواهد گرفت.

وی تاکید کرد: سیستم‌های ناوبری و الکترونیکی بالگرد بسیار حساس هستند و با توجه به ضرورت ضدعفونی تمامی تجهیزات پس از هر بار انتقال بیمار کرونایی، امکان آسیب دیدن آنها وجود دارد و بر این اساس تصمیم گرفته شد بیماران کرونا بجز در موارد حیاتی بوسیله بالگرد منتقل نشوند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با آغاز شیوع کرونا در استان، ۱۲۸ کلاس آموزشی در قالب ۱۶ ساعت برای پرسنل فوریت‌های پزشکی برگزار و ۲ آمبولانس جدا در ایلام و هر شهرستان یک آمبولانس برای انتقال بیماران کرونایی در نظر گرفته شد.

دکتر علیمرادی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان و مراجعه افراد مشکوک به تمامی بیمارستان‌ها، ۲ وظیفه شامل انتقال بیماران مشکوک به کرونا از منزل با رعایت پروتکل‌ها و  بیماران مثبت کرونا در سایر بیمارستان‌ها به بیمارستان مصطفی خمینی مخصوص کرونا برای پرسنل تعریف شد.

پنج هزار ماموریت فوریت‌های پزشکی در سه ماهه نخست امسال

وی گفت: مجموع ماموریت‌های این مرکز در سه ماهه نخست امسال  پنج هزار و ۱۱۲ مورد بوده که از این تعداد چهار هزار و ۸۴۰ مورد پیش بیمارستانی و ۲۷۲ مورد بین بیمارستانی است.

دکتر علیمرادی با بیان اینکه سامانه ستاد هدایت درمان، روزانه تعداد تخت موجود و نقل و انتقالات بیماران را ثبت می‌کند، افزود: تعداد کل بیماران اعزامی به داخل استان ۸۴۸ مورد بوده که از این تعداد ۶۸ مورد به دلیل کمبود امکانات یا پزشک به خارج از استان اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد ناوگان فوریت‌های ایلام، آمبولانس‌های جدید هستند، اظهار داشت: استان ایلام دارای ۸۵ آمبولانس است و ۵۰ درصد  آنها تیپ سی بوده و به تمام امکانات و خدمات مجهز هستند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مجوز ۶ پایگاه فوریت‌های پزشکی برای استان گرفته شده است که از این تعداد سه پایگاه راه‌اندازی شده است.

دکتر علیمرادی یادآور شد: میانگین ماموریت‌ها برای هر پایگاه ۲ ماموریت در روز است اما در شهر ایلام با جمعیت بیشتر ۳۰ ماموریت در هر سه پایگاه است.

وی یادآور شد: استان ایلام دارای یک پایگاه هوایی است که یکی از مدرن‌ترین پایگاه‌های سراسر کشور و دومین پایگاه از نظر فعالیت عملیات در کشور است.

دکتر علیمرادی تصریح کرد: هزینه هر ساعت برای بالگرد ۲۰۰ میلیون ریال و ماهانه بین هشت تا ۹ میلیارد ریال برای انتقال بیماران است که بخشی از آن توسط وزارت پرداخت می‌شود اما خدمات اورژانس پیش بیمارستانی و جاده‌ای برای بیماران رایگان است.

وی افزود: میانگین حضور بالگرد در استان در دورترین نقطه ۲۰ تا ۲۵ دقیقه رفت و ۲۰ و ۲۵ دقیقه برگشت است.

دکتر علیمرادی ادامه داد: همچنین این استان دارای ۱۲ پایگاه شهری و ۲۸ پایگاه جاده‌ای است به عبارتی کمتر از هر ۴۰ کیلومتر یک پایگاه وجود دارد و کار انتقال بیماران را از محل حادثه تا مراکز درمانی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه چهارمین استان پیشرفته از نظر سیستم اتوماسیون و بی‌سیمی هستیم، گفت: زمان حضور آمبولانس و تکنسین‌ها بر بالین بیمار در سطح شهر بین پنج تا هشت دقیقه است و زمان حضور در جاده بین هشت تا ۱۴ دقیقه است که در تلاشیم این زمان به ۱۲ دقیقه کاهش یابد.

۶۰ درصد تماس‌های تلفنی به فوریت‌های پزشکی ایلام مزاحمت هستند

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: آمار مزاحمت‌های تلفنی به این مرکز بالای ۶۰ درصد است در صورتیکه باید مردم بدانند ممکن است با اشغال کردن خط این مرکز جان افراد بسیاری به خطر بیافتد که نیاز به درمان فوری دارند.

دکتر علیمرادی گفت: وقت طلایی بیماران در اختیار ما است و بموقع رسیدن سبب کاهش مرگ و میرها می‌شود و شهروندان نیز بهتر است قبل از خودرمانی با ۱۱۵ تماس گرفته و جان بیمار خود را در معرض خطر قرار ندهند.

 مرکز بین‌المللی فوریت‌های پزشکی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال در حال ساخت است

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: با وجود کمبود اعتبارات و شرایط خاص کشور یک مرکز بین‌المللی فوریت‌های پزشکی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال در حال ساخت است که ۵۰ میلیارد آن جذب شده است.

دکتر علیمرادی تاکید کرد: این مرکز از نظر امکانات و تجهیزات مجهز است و وضعیت مطلوبی نسبت به استان‌های دیگر دارد و با بهره‌برداری از آن تمام پرسنل حوادث و اتفاقات دانشگاه در این مرکز مستقر می‌شوند.

وی به انتقال اجساد توسط این مرکز اشاره کرد و گفت: انتقال جسد در داخل شهر بر عهده  فوریت‌های پزشکی نیست اما در جاده در سه مورد در صورت قطع شدن گردن، متلاشی شدن بدن و خشک شدن جسد این کار صورت می‌گیرد.

دکتر علیمرادی تاکید کرد: در داخل شهر حق انتقال جسد نداریم چون در این زمان حدود هفت ساعت آمبولانس اورژانس غیرفعال می‌شود.

وی از تجهیز آمبولانس به سیستم آنژیوگرافی خبر داد و افزود: در نظر داریم سیستم آنژیوگرافی در آمبولانس تعبیه شود تا هم خدمات بیشتری به بیمار ارائه شود و درمان اولیه صورت گیرد و هم بیمار بلافاصله به بخش مورد نظر منتقل می‌شود.

دکتر علیمرادی از مردم خواست: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی کادر درمان را در کنترل این بیماری کمک و سلامت خود و دیگران را حفظ کنند.

برچسب‌ها ایلام ویروس کرونا سازمان اورژانس کشور آمبولانس پایگاه هوایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام ویروس کرونا سازمان اورژانس کشور آمبولانس پایگاه هوایی ایلام ویروس کرونا سازمان اورژانس کشور آمبولانس پایگاه هوایی انتقال بیماران دکتر علیمرادی بیماران کرونا انتقال بیمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۸۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به سه بانو حادثه غرق شدگی در اصفهان و فلاورجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛بنابراعلام مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان، پس از اعلام حادثه غرق شدگی یک بانوی ۵۶ ساله در استخر خانگی در اصفهان نیروهای اورژانس به محل حادثه اعزام شدند و پی از امدادهای اولیه مصدوم را به بیمارستان الزهرا منتقل کردند.

براین اساس همچنین در پی گزارشی از حادثه غرق شدگی در رودخانه زاینده رود در محدوده فلاورجان دو دختر ۱۵ ساله، نیروهای فوریت پزشکی با محل حادثه اعزام شدند و دومصدوم را پس از احیا به بیمارستان امام خمینی فلاورجان منتقل کردند.

دیگر خبرها

  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • امدادرسانی به سه بانو حادثه غرق شدگی در اصفهان و فلاورجان
  • غرق شدگی ۲ نفر در محدوده پل فلاورجان
  • غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی
  • یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور
  • آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت
  • وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم