Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@21:42:15 GMT

امضای 5 تفاهم نامه همکاری شرکت های بزرگ معدنی با هپکو

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۸۸۰۰

امضای 5 تفاهم نامه همکاری شرکت های بزرگ معدنی با هپکو

معاون وزارت صنعت از برنامه ریزی برای امضای 5 تفاهم نامه خرید محصولات و خدمات از شرکت هپکو توسط ایمیدرو و شرکتهای فولاد مبارکه، ملی مس، گل گهر و چادرملو، صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی و خانه معدن با هدف تحقق اهداف جهش تولید خبر داد.

خداداد غریب پور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه با واگذاری هپکو به سازمان تامین اجتماعی، رویکرد حمایتی ایمیدرو  از این شرکت تغییر نکرده است، اظهار داشت: ایمیدرو با راهبری و دعوت از شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی در جهت حمایت از شرکت هپکو، طی ماه های گذشته جلسات بررسی مشکلات و هم اندیشی برای استفاده از ظرفیت های این تولیدکننده را برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نیازسنجی شرکت های معدن و صنایع معدنی به ماشین آلات و خدمات فنی در همکاری با هپکو انجام شده است، گفت: این شرکت ها با برگزاری جلسات و بازدیدهای مستمر از شرکت هپکو نیازهای خود را اعلام کرده اند که خرید محصولات هپکو و ارایه خدمات فنی در این تفاهم نامه ها مورد توجه است.

وی تصریح کرد: با توجه به ماموریت های توسعه ای سازمان توسعه معادن و نگاه ملی، در سال جهش تولید حمایت بخش معدن و صنایع معدنی از هپکو و توسعه همکاری ها ادامه خواهد داشت.

* امضای تفاهم نامه شرکت های بزرگ معدنی با هپکو

معاون وزارت صنعت با بیان اینکه به زودی در همکاری بخش معدن و صنایع معدنی (با راهبری ایمیدرو) 4 تفاهم نامه مجزا به امضا خواهد رسید، عنوان کرد: این تفاهم نامه بین شرکت های مبارکه، ملی مس، گل گهر و چادرملو با شرکت هپکو به امضا می رسد.

وی افزود: در این تفاهم نامه ها، تامین دستگاه های مورد نیاز شرکت های معدن و صنایع معدنی که هپکو قادر به ساخت آن است و همچنین تامین قطعات یدکی و تجهیزات مختلف ناوگان معدنی و خطوط تولید دیده شده است.

غریب پور گفت: ظرفیت های هپکو در همکاری با حوزه معدن و صنایع معدنی شناسایی شده است و به طور مثال هپکو آمادگی خود را برای تعمیر تجهیزات شرکت ها از جمله بیل مکانیکی، هیدروسیلندرها و غلتک ها اعلام کرده است.

* ارایه تسهیلات به متقاضیان خدمات هپکو

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی با اشاره به برنامه امضای یک تفاهم نامه 3 جانبه معدنی و صنایع معدنی با شرکت هپکو افزود: پنجمین تفاهم نامه بین خانه معدن ایران، صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی و هپکو به امضا می رسد.

وی ادامه داد: در این تفاهم نامه خانه معدن ایران عهده دار اجرای برنامه نیازسنجی بخش معدن و صنایع معدنی به تجهیزات و خدمات فنی در حوزه معادن است.

غریب پور گفت: صندوق سرمایه گذاری فعالیت های معدنی نیز ارایه تسهیلات به متقاضیان استفاده از خدمات هپکو را در دستور کار قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز معادن به دامپتراک، هپکو برای تولید این محصول نیاز به شریک خارجی دارد که مذاکرات خود را با یک شرکت مطرح تولیدکننده دامپتراک آغاز کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر صنعت تفاهم نامه مس تامین اجتماعی معاون وزارت صنعت معدن و صنایع معدنی تفاهم نامه شرکت هپکو شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۸۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری بین «ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست» و «شرکت پالایش نفت آبادان» امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، تفاهم‌نامه همکاری بین «ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست» و «شرکت پالایش نفت آبادان» صبح امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌) با هدف حرکت از اقتصاد خطی به اقتصاد چرخشی و ایجاد ارزش افزوده برای طرح‌ها در محل معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، بین حکیم قیم، مدیرعامل پالایشگاه نفت آبادان، و محمدمهدی نوربخش، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست، امضا شد.

هدف از امضای این تفاهم‌نامه اجرای تدابیر مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ظرفیت‌ها، ایجاد هم‌افزایی و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و عمل به اصل ۵۰ قانون اساسی بوده است.

شرکت پالایش نفت آبادان، به‌عنوان نخستین شرکت صنعتی در کشور، در همکاری با ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، آب، اقلیم و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در زمینه‌های مختلفی ازجمله کارگروه‌های راهبری و فنی دوجانبه، ارائه و واکاوی اجرایی برای طرح‌های اولویت‌دار با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای گذر از اقتصاد خطی به اقتصاد چرخشی، و ایجاد ارزش افزوده برای این طرح‌ها در سطح این مجتمع صنعتی این تفاهم‌نامه را امضا کرده است.

شرکت پالایش نفت آبادان به‌منظور تحقق شعار خود با عنوان پالایشگاهی سرآمد و پیشرو در زمینه تولید، توسعه و مانع‌زدایی در طرح‌های زیست‌محیطی، استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار قرار داده است.

با اجرای این تفاهم‌نامه، افزون بر ایجاد یک مرکز هم‌آفرینی، محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال پایدار در سطح منطقه و کشور و «جهش تولید با مشارکت مردم» عملی می‌شود و رشد و اعتلای شرکت‌های دانش‌بنیان و صادرات فناوری به دیگر کشورهای منطقه تحقق می‌یابد.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضای ۱۸ تفاهم‌نامه بین استان فارس و هیئت‌های خارجی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس