Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@12:50:32 GMT

روز تلخ کرونایی هند با ثبت ۴۹ هزار بیمار جدید

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۹۵۹۴

روز تلخ کرونایی هند با ثبت ۴۹ هزار بیمار جدید

مسئولین وزارت بهداشت هند از ثبت ۴۹ هزار بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از هندوستان تایمز، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در هند همچنان در حال افزایش است و تعداد کل بیماران به یک میلیون و 336 هزار نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولین وزارت بهداشت هند اعلام کردند: تعداد قربانیان ویروس کرونا نیز افزایش چشمگیری داشته و تا کنون 31358 نفر رسیده است.

از سوی دیگر مسئولین بهداشتی هند تصریح کردند: ابتلای مجدد افرادی که دوره بیماری کرونای خود را سپری کرده اند یکی از معضلات جدی در هند است.

همچنین بیماران هندی که دوره بیماری خود را سپری کرده‌اند با مسائلی از قبیل انتقال این بیماری به افراد خانواده خود و ضعیف شدن دستگاه ایمنی بدن مواجه هستند که سبب افزایش شدید تعداد مبتلایان شده است.

با توجه به افزایش چشمگیر تعداد بیماران که باعث شده هند در جایگاه سوم خطرناک ترین کشور جهان قرار بگیرد دولت این کشور ورود مسافران خارجی به شهری دهلی را ممنوع اعلام کرد.

به این ترتیب تا 7 روز فرودگاه شهر دهلی نو پذیرای مسافرین خارجی نخواهد بود و پس از آن نیز پذیرش مسافرین غیر هندی به بهبود شرایط بستگی دارد.

این در حالی است که دولت هند برای جلوگیری از بروز خسارت های اقتصادی در تلاش بود از قرنطینه عمومی مجدد جلوگیری کند.

با این حال وضعیت خطرناک انتشار کرونا در هند باعث شده تا دولت مجبور به قرنطینه کردن برخی نقاط قرمز در کشور شود.

فائو: گسترش بیماری کرونا هند و پاکستان را کمبود مواد غذایی مواجه می‌کندتورم هند به 12 درصد می‌رسدجولان ویروس کرونا در معابد هندوها مهر پایانی بر سناریوی اتهام زنی به مسلمانان هندتعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هند 7 رقمی شد

انتهای پیام/.

R1475/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار"هند" ویروس کرونا بیشتر بخوانید... وزیر دادگستری پاکستان عفو حکم اعدام جاسوس هندی را تکذیب کرد تولید نفت خام هند ۶ درصد کاهش یافت واردات نفت هند به پایین‌ترین رقم طی ۹ سال گذشته رسید قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... وزیر دادگستری پاکستان عفو حکم اعدام جاسوس هندی را تکذیب کرد تولید نفت خام هند ۶ درصد کاهش یافت واردات نفت هند به پایین‌ترین رقم طی ۹ سال گذشته رسید واژه های کاربردی مرتبط اخبار"هند" ویروس کرونا پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه ۲ عراق | اصابت چهار راکت به اردوگاه محل استقرار تروریست‌های آمریکایی در جنوب بغداد ۳ تهدید دو جنگنده متخاصم علیه هواپیمای مسافربری ایرانی در آسمان لبنان+ تصاویر ۴ سازمان ملل متحد بر لزوم ایمنی خطوط هوایی غیرنظامی تأکید کرد ۵ واکنش مسکو به تلاش کاخ سفید برای متحد کردن کشورها علیه چین ۶ سخنگوی وزارت خارجه: هیچ حرکتی علیه ملت ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند ۷ پیام مهم سید حسن نصرالله درباره لزوم مقاومت در برابر ویروس کرونا ۸ یک مقام مسئول: رهگیری هواپیمای مسافربری ایرانی در آسمان لبنان انجام شده است مهمترین اخبار بین الملل یادداشت: سیاست‌های مصر در قبال بحران لیبی؛ آیا قاهره توان دخالت نظامی دارد؟ سازمان ملل متحد بر لزوم ایمنی خطوط هوایی غیرنظامی تأکید کرد تیراندازی در پایگاه نیروی هوایی آمریکا یک کشته برجای گذاشت خوشرو: همکاری با چین راهبردی است/ شکست آمریکا در منزوی کردن ایران مهمترین اخبار تسنیم روحانی: ایجاد دوگانه عزاداری و سلامت غلط است/مراسم های محرم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود عراق| خروج تروریست‌های آمریکایی‌ از پایگاه «بسمایه» در بغداد خوشرو: همکاری با چین راهبردی است/ شکست آمریکا در منزوی کردن ایران اولین گام مجلس یازدهم برای مبازره با جرائم اقتصادی با تدوین یک طرح+متن طرح ‌قدردانی معاون وزیر بهداشت از رعایت مطلوب دستورالعمل‌های بهداشتی در حرم رضوی / مسافرت در شرایط کنونی ‌توصیه نمی‌شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار هند ویروس کرونا اخبار هند ویروس کرونا ویروس کرونا ترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۹۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در 150 کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن 60 تا 80 درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود 50 قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار 100 میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در 2023 میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کد خبر 6093330

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت