Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@04:23:35 GMT

دانشجویان صاحب کارنامه سلامت می شوند

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۰۱۰۴

دانشجویان صاحب کارنامه سلامت می شوند

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از برنامه این سازمان برای تدوین کارنامه سلامت برای تمامی دانشجویان در ترم تحصیلی آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی صدیقی در سی و یکمین گردهمایی روسای مراکز مشاوره دانشگاه‌ها که به شکل مجازی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد با اشاره به اینکه آثار روحی و روانی ویروس کرونا و شیوع آن در جامعه کمتر از آثار جسمانی و پیامدهای اجتماعی و اقتصادی آن برای افراد نیست، گفت: مراکز مشاوره از نخستین روزهای ورود این ویروس به کشور با دانشجویان در ارتباط بوده و به آنان مشاوره تلفنی و اینترنتی ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد:  برگزاری دو کمپین کرونایی "درخانه بمانیم" به عنوان دو اقدام شاخص توسط مراکز مشاوره به شمار می رود که در حفظ و ارتقای روحیه نشاط در بین دانشجویان بسیار موثر بود.

 رئیس سازمان امور دانشجویان ضمن تاکید بر تداوم و استمرار خدمات و اقدامات مراکز مشاوره دانشگاه‌ها در مقابله با ویروس کرونا، گفت: زیرساخت های آموزش مجازی دانشگاه‌ها که در دوران اخیر ایجاد شده می تواند توسط مراکز مشاوره برای آموزش های مجازی، مشاوره و برگزاری کارگاه مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به خدمات کانون های دانشجویی همیار سلامت روان بر استفاده بهینه از این سرمایه اجتماعی تاکید کرد و گفت: باید با جلب نظرات مدیران ، متخصصان و دانشجویان فعال در حوزه مشاوره به باز آفرینی شیوه های مشاوره و ارائه روش های جدید و خلاق اقدام کنیم.

 دکتر صدیقی با اشاره اینکه هنوز شیوه ثبت نام دانشجویان در نیم سال تحصیلی آینده جمع بندی نشده است بر پیش بینی روش های مناسب برای تدوین کارنامه سلامت همه دانشجویان اعم از ورودی جدید و دانشجویان شاغل به تحصیل توسط مراکز مشاوره تاکید کرد.


انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کارنامه سلامت دانشجویان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم خدمات مشاوره ای دانشجویان مراکز مشاوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۰۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • سگ گزیدگی؛ ماموریت روزمره در مراکز درمانی! | حجم بالای حمله سگ های بدون صاحب به شهروندان | ویدئو
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آئین بزرگداشت روز روانشناسی در بوشهر برگزار شد
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون