Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@21:08:31 GMT

مرصاد عرصه ظهور دانش‌آموختگان دانشگاه کربلا بود

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۰۴۹۲

مرصاد عرصه ظهور دانش‌آموختگان دانشگاه کربلا بود

یدالله باپیرزاده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در آستانه سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد افزود: پس از پذیرفتن قطعنامه ۵۹۸ در سال ۱۳۶۷ که بنا برصلاحدید امام راحل بود، دشمن بعثی با همدستی منافقین تصمیم حمله به ایران را گرفتند.

وی اظهار داشت: نیروهای منافقین با سرکردگی مسعود رجوی و حمایت های همه جانبه صدام حسین با فراهم آوردن تجهیزات نظامی از قبیل تانک های تازه خریداری شده از برزیل با سرعتی بیش از ۱۲۰ مایل آن هم به تعداد ۱۵۰ دستگاه تانک و پنج هزار نیرو به سمت ایران حمله کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رزمنده دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: نیروهای دشمن در سوم مرداد ماه سال ۶۷ از تنگه تیله کوه و تنگه بیشگان و جاده اصلی خسروی وارد ایران شدند و بنا بر دستور شخص صدام حسین هر ایرانی را که می دیدند به گلوله می بستند، تا اینکه نیروهای منافقین پس از عبور از سرپل ذهاب و کشتن تعدادی از مردم و رزمندگان خود را به اسلام آبادغرب رسانده و بیمارستان اسلام آباد را به آتش کشیدند.

باپیرزاده ادامه داد: در این عملیات نیروهای دشمن با تمام امکانات و تجهیزات رفاهی و نظامی پا به عرصه نهاده بودند اما نیروهای ما با دستانی خالی ولی دلی آکنده از عشق به امام و ارزش های اسلامی با دشمن روبرو شدند.

او گفت: بعدازظهر روز چهارم مرداد ماه نیروهای دشمن به گردنه حسن آباد رسیدند که درآن هنگام بنده که توفیق حضور در این عملیات را داشتم خود را به نیروهای اعزامی از خرم آباد و همدان رساندم و با توجه به نبود امکانات با تلاش بسیار اندکی آذوقه را برای رزمندگان تهیه کردم.

این یادگار دفاع مقدس اظهارداشت: در پنجم مرداد ماه سال ۶۷ رزمندگان دلاور اسلام توانستند در دشت حسن آباد و گردنه مرصاد عرصه را بر دشمن تنگ کرده و دشمن را به هلاکت برسانند.

باپیرزاده تصریح کرد: تنها تعداد اندکی از گروهک منافقین توانستند از طریق خطوط هوایی و زمینی فرار کنند زیرا که نیروهای اسلام از جای جای میهن اسلامی بخصوص سمنان، همدان، خرم آباد و جنوب کشور برای دفاع از میهن اسلامی خود را به غرب کشور رساندند و در منطقه پادگان ابوذر سرپل ذهاب نیروهای تیپ نبی اکرم (ص) و در گردنه قلاجه گیلانغرب عرصه را بر دشمن تنگ کردند.

طبق گفته این رزمنده، تنها حدود هزار و ۵۰۰ نفر از پنج هزار نیروی منافقین که به خاک ایران حمله کرده بودند، زنده مانده و فرار را برقرار ترجیح دادند.

این راوی دفاع مقدس بیان داشت: ۱۵ تا ۲۰ روز پس از شکست دشمن، در ارتفاعات دالاهو در منطقه پالان پشت تنگ ذهاب تعداد ۱۶ نفر دیگر از منافقین را دستگیر کردیم که چهار نفر از آن ها خانم و چهار نفر دیگر رزمی کار بودند و در جاده شهید همت به طرف کانی رش منطقه مله کرمینه یک نفر دیگر از منافقین را دستگیر کرده که وی بنا بر آیین و روش منافقین با انفجار نارنجک خود را به هلاکت رساند.

وی در پایان اذعان کرد: رشادت ها و دلاوری های بسیاری از سوی رزمندگان اسلام با کمترین تجهیزات موجود صورت گرفت و درپی آن عرصه بردشمن تنگ گردید و سبب عقب رانده شدن منافقین شد.

رزمندگان اسلام در عملیات غرورآفرین مرصاد سه روز در برابر منافقان مقاومت کردند و سرانجام در پنجم مرداد ۱۳۶۷ خورشیدی شکست سختی بر آنان وارد ساختند که نزدیک به یک هزار و ۵۲۳ تن از افراد آنها را کشته، ۲ هزار و ۳۰۰ تن زخمی شدند و ۳۰۵ تن هم به اسارت درآمدند.
همچنین از تجهیزات جنگی این گروهک بیش از ۱۲۰ دستگاه تانک، ۴۰۰ دستگاه نفربر، ۹۰ قبضه خمپاره ‌انداز ۸۰ میلی‌متری، ۱۵۰ قبضه خمپاره ‌انداز ۶۰ میلی‌متری و ۳۰ قبضه توپ ۱۰۶ میلی‌متری از میان رفت.

برچسب‌ها سرپل ذهاب عملیات مرصاد دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب عملیات مرصاد دفاع مقدس سرپل ذهاب عملیات مرصاد دفاع مقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ فرهنگی تنها عرصه‌ای که دشمن به آن امید بسته است

فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد گفت: فرهنگ، تنها عرصه‌ ای است که دشمن به آن امید بسته و با تمام توان در آن عرصه به جنگ با ما وارد شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق،سرهنگ علی ربیعی در دیدار با رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق با بیان اینکه ظرفیت‌ های انسانی عظیمی در جبهه فرهنگی وجود دارد، اظهارداشت: امروز شاهد یک حرکت بزرگ در ساختار سازی جبهه فرهنگی هستیم.

وی افزود: با توجه به توسعه ظرفیت‌ های انسانی در کشور، نیاز جدی به الگوهای هم افزایی داریم.

سرهنگ ربیعی با تاکید بر اینکه میدان جنگ امروز، عرصه فرهنگی است، اذعان کرد: فرهنگ، تنها عرصه‌ ای است که دشمن به آن امید بسته و با تمام توان در آن عرصه به جنگ با ما وارد شده است.

فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد با بیان اینکه این جنگ کاملاً ادراکی و شناختی است، افزود: میدان جنگ فرهنگی، اذهان، اعتقادات، باورها و اخلاق و رفتار نسل جوان ما است.

وی با اشاره به دستاورد های انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: به‌ فضل الهی در انقلاب اسلامی، با توکل به خدا و اراده مستحکم مردم و نخبگان جامعه، توانسته‌ ایم در عرصه‌ های مختلف بر دشمن چیره شویم.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • جنگ فرهنگی تنها عرصه‌ای که دشمن به آن امید بسته است
  • عملیات تنبیهی وعده صادق، اثبات ظهور قدرت نظامی ایران به جهان
  • هراس و نگرانی مقامات آلبانی پس از عملیات وعده صادق
  • نبوع نظامی جمهوری اسلامی ایران، هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست
  • سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است
  • فرمانده کل ارتش: عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش