Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:36:45 GMT

همه در وجب به وجب سواحل کشور سهم دارند

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۰۶۶۴

همه در وجب به وجب سواحل کشور سهم دارند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با بیان اینکه ۳۴۰ کیلومتر از نوار ساحلی کشور به صورت غیرقانونی تصرف شده‌اند، تصریح کرد: تمام هموطنان عزیز مان در اقصی نقاط میهن اسلامی، در وجب به وجب سواحل کشور سهیم هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در نشست بررسی اقدامات مرتبط با آزادسازی سواحل کشور که در فرمانداری شهرستان رضوانشهر برگزار شد، با بیان اینکه با اعلام رسمی استانداران ۷ استان ساحلی کشور، مجموعاً ۳۴۰ کیلومتر از نوار ساحلی کشور با وسعتی بالغ بر پنج هزار هکتار از اراضی ساحلی بصورت غیرقانونی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی دولتی و غیر دولتی تصرف شده است، اظهار کرد: از مجموع ۱۸۰ کیلومتر نوار ساحلی تحت تصرف در سواحل دریای خزر، ۷۷ کیلومتر ( معادل ۴۳ درصد) و از هزار و ۲۰۶ هکتار تصرفات غیر قانونی در سواحل شمالی کشور نیز  ۹۵۹ هکتار ، معادل ۷۹ درصد در استان گیلان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دین پرست در ادامه افزود: از شمال شرق تا جنوب غرب کشور، همه هم‌میهنان عزیزمان در وجب به وجب سواحل کشور سهیم هستند ‌و قطعا میزان جرم تصرفات غیرقانونی قطعی در سواحل کشور  که در زمره انفال نیز  محسوب می گردد، از جرائم مالی چند هزار میلیارد تومانی کمتر نبوده و تنها تفاوت میان آن دو این است که جرائم و تخلفات مالی پنهانی انجام می‌گیرد، اما تصرفات نوار ساحلی در منظر عمومی صورت می پذیرد.

معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به سختی و پیچیدگی های موجود برای اجرای این طرح ملی و مقاومت های بعضا سرسختانه برخی متصرفین در مسیر اجرای طرح آزادسازی، تصریح کرد: علیرغم واقعیت های موجود، اکنون با اعتقاد راسخ و اهتمام جدی دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور، صدور دستورات ویژه توسط رییس جمهوری، معاون اول رییس جمهوری و همکاری صمیمانه قوه قضاییه در این خصوص، ان‌شاالله در گام نخست شاهد جلب مشارکت متصرفین برای آزادسازی داوطلبانه اراضی مذکور و در گام بعدی نیز علیرغم میل باطنی، معرفی دستگاههای استنکاف کننده و ناقض قانون به مراجع قضایی خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دین پرست سواحل کشور نوار ساحلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۰۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معترضان به جنگ غزه ساختمان هامیلتون دانشگاه کلمبیا را تصرف کردند

آفتاب‌‌نیوز :

تصرف سالن هامیلتون پس از آن انجام شد که مدیران دانشگاه کلمبیا صدور احکام تعلیق دانشجویانی که حاضر به برچیدن چادر‌های تحصنشان در محوطه دانشگاه نشدند را آغاز کرد.

دانشجویان معترض به مدیریت جنگ غزه دوشنبه شب به وقت محلی چادر‌های تحصن خود را به درون ساختمان هامیلتون منتقل کردند.

ساختمان هامیلتون، همان ساختمانی است که دانشجویان دانشگاه کلمبیا در سال ۱۹۶۸ در اعتراض به جنگ ویتنام در آن تحصن کرده بودند.

منبع: یورونیوز

دیگر خبرها

  • حضور داور چهارمحالی در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر کشور
  • حضور داور چهارمحال و بختیاری در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر کشور
  • مصاف سوارکاران مازندران در سواحل بابلسر
  • کندوان یکطرفه شد
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • معترضان به جنگ غزه ساختمان هامیلتون دانشگاه کلمبیا را تصرف کردند
  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • باید به سواحل خلیج فارس به صورت یکپارچه نگریست
  • (عکس) ساخت اسکله شناور در سواحل غزه