Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@00:00:33 GMT

ممنوعیت برپایی نماز عید قربان در ۷ کشور عربی

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۰۹۱۸

ممنوعیت برپایی نماز عید قربان در ۷ کشور عربی

هفت کشور عربی تصمیم گرفتند از برپایی نماز عید قربان در مساجد و میدان ها جلوگیری کنند و یا در یک یا چند مسجد و میدان و براساس تدابیر بهداشتی برپا شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، مسئولان هفت کشور عربی تصمیم گرفتند تا از برپایی نماز عید قربان در مساجد و میدان ها جلوگیری کنند. برپایی این نماز به یک مسجد یا مساجد مشخص و براساس اصول و شرایط بهداشتی خاص به دلیل بحران کرونا محدود می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزارت امور اسلامی در عربستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: در چارچوب تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، برپایی نماز عید قربان در میدان های سرپوشیده انجام نمی گیرد.

 

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: مقرر شده است که نماز عید قربان امسال تنها در مساجد آماده شده برپا شود.

 

در همین حال، وزارت امور اسلامی مراکش در بیانیه ای اعلام کرد: برپایی نماز عید قربان در نمازخانه ها و مساجد این کشور ممنوع است. جایز است که نماز عید بدون خطبه در منازل انجام شود.

 

از سوی دیگر، دولت مصر در بیانیه ای اعلام کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا، ادای نماز عید قربان تنها در یکی از مساجد بزرگ این کشور و با تعداد محدود نمازگزار انجام می شود.

 

وزارت بهداشت عراق نیز در بیانیه ای اعلام کرد: ممنوعیت تردد کامل در این کشور در طول عید قربان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال می شود و نماز عید در هیچ کدام از مساجد و میدان ها انجام نمی گیرد.

 

در همین حال، کمیته فتوای الجزایر در بیانیه ای اعلام کرد:نماز عید قربان در منازل و بدون خطبه برپا شود.

 

در سوریه نیز وزارت اوقاف این کشور اعلام کرد: نماز عید قربان در استان های دمشق و ریف دمشق به دلیل افزایش شیوع بیماری کرونا برپا نمی شود.

 

«سیف الظاهری» سخنگوی هیئت ملی مدیریت اضطراری و بحران ها در امارات گفت: قرار است نماز عید قربان در منازل برپا شود و از برپایی نماز در مساجد و میدان ها جلوگیری می شود.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا عید قربان کشورهای عربی برپایی نماز عید قربان بیانیه ای اعلام مساجد و میدان ها برپا شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۰۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این آژانس فقط پس از برپایی کشور مستقل فلسطین منحل خواهد شد

لازارینی گفت: از کشور‌های عضو سازمان ملل می‌خواهم با این فشار‌ها مقابله کنند، زیرا هدف واقعی از انحلال آژانس، اهداف سیاسی است که ممکن است در آینده بر سر تلاش‌ها برای حل مساله فلسطین و برپایی کشور مستقل فلسطینی مانع ایجاد کند.

رئیس آژانس آنروا افزود: هدف اصلی در این زمینه، عدم ثبت فلسطینی‌ها به عنوان آواره است که نماینده اسرائیل در نشست شورای امنیت سازمان ملل، هفته گذشته به صراحت به این موضوع اشاره کرد و گفت که وجود آنروا باعث ادامه دار شدن مساله آوارگان خواهد شد. اما مسئله اصلی، فقدان راه حل سیاسی است که باعث می‌شود فلسطینی‌ها مدت طولانی تری به عنوان آواره باقی بمانند.

لازارینی تصریح کرد که از درخواست رسمی رژیم صهیونیستی اطلاعی ندارد، اما اطمینان دارد که این رژیم فراخوان‌هایی را برای این موضوع و مذاکراتی را درباره تشکیلاتی جایگزین آنروا انجام داده است.

رئیس آژانس امدادرسان آنروا خاطرنشان کرد: نمی‌توان در شرایط کنونی، ساختار دیگری را جایگزین آنروا کرد، زیرا هیچ تشکیلات دیگری وجود ندارد که مسئولیت‌های آژانس آنروا را بپذیرد و مانند آن، امکان دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی و آموزشی را فراهم سازد. فقط یک دولت یا حاکمیت دارای حقوق کامل از عهده این مسئولیت برمی آید.

وی در پایان تاکید کرد: تنها طرفی که می‌تواند این مسئولیت‌ها را انجام دهد، کشور مستقل فلسطین در آینده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ادامه ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس
  • مشارکت بازاریان سراسر کشور در برپایی جشن‌های دهه کرامت
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • این آژانس فقط پس از برپایی کشور مستقل فلسطین منحل خواهد شد
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد